Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door hannabelgje
#2888851
Ik heb niet zoveel afwisseling qua orgaan. Ik heb kippenlever, kippenhart, kippenmaag, runderhart, konijnnier en lamsnieren. Zoë krijgt dan ook nog schapen en runderpens. Is dat voldoende zo?

Ik geef nu twee dagen in de week orgaan. Als ze dan de ene week nier en hart en de andere week lever en maag krijgen is dat dan goed?

Normaal geef ik altijd per dag zowel orgaan als spiervlees. Maar met porties maken is dat niet zo handig.
Door Lizzy
#2888864
Dat lijkt me van weg. Waarom vind je dat niet zo afwisselend? Je hebt 4 diersoorten orgaan!
Door hannabelgje
#2888876
Ik heb dan bijvoorbeeld van lever alleen de kip. Maar dat maakt dan dus niet uit. Dan ga ik verder ook niks bijbestellen en moeten ze dit eerst allemaal maar opeten.
Door Lizzy
#2888916
hannabelgje schreef: Ik heb dan bijvoorbeeld van lever alleen de kip. Maar dat maakt dan dus niet uit. Dan ga ik verder ook niks bijbestellen en moeten ze dit eerst allemaal maar opeten.
Ik heb van lever alleen (bio) rund. Mijn honden doen het daar al +15 jaar prima op. Je hoeft niet specifiek ieder type orgaan ook nog eens af te wisselen. Afwisseling is mooi, als het kan : prima. Als het niet kan: ook prima. Wat jij voert is prima.
Gebruikersavatar
Door startouw
#2889294
in het verlengde van deze vraag  ...... ik  zie in de karkassen nog regelmatig orgaan zitten. en ik geef ze ook eens per week een kwarteltje,  heel dus.
en daarnaast krijgen ze dus vlgs barfberekening hun portie orgaan . maar krijgen ze dan eigenlijk niet te veel ???
of is dat meegerekend ???
Door Nadia
#2891628
startouw schreef: in het verlengde van deze vraag  ...... ik  zie in de karkassen nog regelmatig orgaan zitten. en ik geef ze ook eens per week een kwarteltje,  heel dus.
en daarnaast krijgen ze dus vlgs barfberekening hun portie orgaan . maar krijgen ze dan eigenlijk niet te veel ???
of is dat meegerekend ???
Neuhh dat maakt niet zo veel uit :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door