Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joel
#2890135
Sinds we Qadir hebben, nu 2,5 jaar hebben we geen gekke dingen met hem gehad, lichamelijke klachten of vele dierenartsbezoeken bedoel ik dan.
TOen hij rond de 6 maanden was heeft hij wel veel last gehad van groeipijn gehad en daar zijn wel wel 2 keer voor bij de dierenarts geweest, maar verder geen gekke dingen met toeters en bellen.

Maar sinds gister was hij zo aan het likken onder zn staart, en zo onwetend als ik ben met onze eerste hond  :-[ wel even gekeken maar niets geks gezien. Vanmorgen was het onder zijn staart helemaal nat van het likken. Toen ik het droogmaakte zag ik dan echt een heel klein, schoon, wondje wat een beetje slijmerig was. Toen ik even googlede las ik over anaal klieren.....
Tja, dacht ik,  zal dat het zijn......? t stonk niet en t was ook echt heel schoon. Dus ik denk, we gaan vanavond wel even naar de dierenarts. Checken we het daar even, nou dat ik flink schrok voordat we weggingen wilde ik het nog even een beetje borstelen en droog maken, maar het was echt dik geworden!

Toen we aan de beurt waren kon de DA het niet goed uitknijpen, het wondje wat hij dus had was echt zo klein dat het niet lukte, ook van binnen uit niet.....
Zo zielig dat ie zo'n pijn had (wat kan je je schuldig voelen he dat je niet een dag eerder bent gegaan al weet je niet of het dan beter had gegaan?)
Nu hebben we een hele strip met pillen en pijnstilling en moeten we vrijdag terug komen. Dan hopen we dat het minder is, kan ze het legen door een sneetje te maken of in het ergste geval iets met een tumor, schrok me wild! ben het verhaal daarvan kwijt...... Maar ga daar maar even niet van uit, (Toch?)

pfff, voel me dan echt zo'n tiepje die nergens verstand van heeft en ik wist niet eens hoe en wat over die anaal klieren.....
NOu moet ik morgen ook werken, gelukkig is hub dan weer vrij, want hij ligt nu heel stilletjes op de bank zielig te zijn......en zo wil ik hem dus niet alleen laten...

En dan te bedenken dat er hier leden zijn waar hun hond echt serieus ziek is......ik vind DIT echt al zo zielig  :-[
Hoop dat hij morgen ietsje is opgeknapt
Door fem fatale
#2890137
Ik denk dat iedere huisdiereigenaar dit gevoel wel eens heeft, maar ja, je kunt niet alles ruiken. (En eerlijk is eerlijk, ik ga met mezelf ook wel eens best vaak naar de dokter, omdat ik denk dat het wel mee zal vallen.)

Maar zo'n snelle zwelling is eigenlijk nooit een tumor en dat sneetje dat doet geen pijn, maar lucht op. Althans, wij hebben het wel eens met een fret gehad die opeens een gigantisch abces op haar kop had, en fretten zijn lastig te verdoven, dus heeft de dierenarts het zo geprobeerd en dat vond de fret best fijn (Want ze beet niemand achteraf  ;)).
Door hannabelgje
#2890154
Dat gevoel ken ik inderdaad ook. Het kan ook gewoon vlug gaan. Sterkte met jullie mannetje.
Laatst gewijzigd door hannabelgje op do 13 mar 2014, 07:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2890291
Dat gebeurd iedereen en ja, dan voel je je rot.

Vorig jaar had Oscar regelmatig een beetje last van zijn oren. Wat aangerommeld met puur oor enzo. Tot ik op een ochtend vond dat het niet meer kon, hij had na een paar weken geen klachten, opeens heel heftig last. Dus ik naar de dierenarts en voor het aller eerst was meneer K het er niet mee eens (vooral omdat Oscar dus zo moeilijk is bij de dierenarts). Bleek hij een beste oorontsteking te hebben. Meneer K voelde zich heel lullig, hij zei steeds ben blij dat je niet naar me geluisterd hebt.

Beterschap voor Qadir, het komt vast snel goed met je lieve kerel  :-*
Gebruikersavatar
Door joel
#2890304
Dank jullie wel voor de lieve geruststelling  :-*
Qadir wilde gisteravond niet mee wandelen,  hij ging na de drempel bij de voordeur gelijk liggen, kon hem meepraten naar de boom aan de overkant. Daar een plas gedaan en weer snel naar binnen. Verder hebben we een onrustige nacht gehad met veel piepen en heel zielig kijken. Zn klier links is nog flink dik maar hij heeft niet meer zo liggen likken als de nacht ervoor.
We zien hoe het gaat vandaag....
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2890305
Ach gut, arm ding. Kan me voorstellen dat je daar van schrikt.. Heel veel beterschap voor Qadir!!
Door **Jillaroo**
#2890311
A gossie sterkte met je ventje! Volgende keer even bellen als je twijfelt. Ik wordt regelmatig gebeld door vrienden als ze twijfelen of ze naar de arts moeten ja of nee.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2890316
Oh, ik herken het, ik zou het ook zo zielig vinden. Hij ligt akelig te wezen op de bank en je kunt niets voor hem doen.
:-* voor allebei.
Door Lil
#2890374
Ik heb heel veel meegemaakt op gebied dierenarts en toch overkomt het mij wel eens dat ik achteraf denk sh*t ik had eerder naar de da moeten gaan. Maar dat gebeurd me bij mezelf ook. Niet naar de ha gaan, gaat vanzelf wel over, kleinigheidje en dan op je kop krijgen waarom je niet 2 weken eerder bent gekomen. Heel menselijk, als wij arts waren, hoefden we niet naar die mensen toe te gaan.

Beterschap voor Qadir.  :-*
Gebruikersavatar
Door joel
#2891447
judith vd schreef: Gaat 't weer wat beter met die prachtige kerel van jullie?
Ja, gelukkig wel, gister was het al ietsje minder gezwollen, maar hij heeft alleen maar op zn kleed gelegen en heel veel gepiept en niets gegeten, hij was er echt ziek van!

Vanavond weer op controle geweest en nog even nagevraagd wat er nu precies aan de hand was....want ik was echt overdonderd van de week.

Ze vertelde dat dit geen "normale" anaalklier onststeking was, ze heeft het na ons bezoek ook met haar collega overlegd van de week omdat ze ook twijfelde (vandaar dat de tumor ook ter sprake kwam)  Omdat de zwelling zo groot en hard was en ze het niet kon uitknijpen en geen pus oid uitkwam bij in-en uitwendig onderzoek. Soms merken baasjes de zwelling niet omdat die misschien langzaam gegroeid is en pas naar de DA gaan als het eruitziet als een pingpongbal. Daar dacht ze dus ook aan bij Qadir. Maar bij hem was die zwelling in s middags pas heel erg groot geworden. Maar niet geknapt

Nu is de zwelling bijna weg, en ook geen pus of stank of wat dan ook. Hij heeft gelukkig wel wat gegeten vanavond, want gister wilde hij helemaal niets. DUs ik ben wel weer wat gerust gesteld dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Maar ik zal niet meer denken "ow het is MAAR een anaalklieronsteking" hier is hij er echt flink ziek van geweest dus.
Nu de pijnstilling en AB kuur afmaken en dan hopen dat we dat we er klaar mee zijn  :)
Gebruikersavatar
Door joel
#2893079
**Jillaroo** schreef: Ik zag jullie van het weekend langsfietsen met hem in zijn mandje
Ja, voor zn algehele controle kan hij lopend naar de DA, maar toen was ie veul te zielig he  :biggrin2:
(durf ik nu wel met een knipoog te zeggen, nu hij weer de oude is  ;))
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door