Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Cindy de Wolf
#2889734
hannabelgje schreef: En moet je nou ook nog zelf stofzuigen?
Heb ik nog niet gedaan maar ik doe wel af en toe even een stof en blik in de paar hoekjes die die "overslaat". Ligt ook een beetje aan de bouw van je woning. Heb je weinig hoekjes dan hoef je nog maar zeer zelden te zuigen.
Nadia schreef: Waren er al filmpjes geplaatst?
Kun je hem ook aanzetten wanneer jij wilt?
Ik denk dat Kain zo'n bewegend voorwerp hartstikke leuk zal vinden ;D het lijkt me wel wat als ik met de honden uit ga. Is alles gezogen als ik terug kom. Dat lijkt me wel wat :)
Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat hij alle haren enzo opzuigt.
Had hij nu ook proeftijd?
Zoals gezegd op youtube staan er veel filmpjes.
Ik heb hem niet geprogrammeerd en zet het dus elke zelf aan en waar ik dat wel. Zo ook in de serre. Ik doe dit omdat de honden altijd wel speelgoed laten slingeren en ik wat mandjes en stretchers enzo even hoog zet. Dan zet ik hem handmatig aan en ga met de honden weg. Als ik terug kom is alles klaar en zijn de honden vuil dan laat ik hem in de vroeger avond nog een rondje maken. Wij hebben alles ook gelijkvloers dus 's nachts draaien is geen optie hier. Hij maakt hetzelfde geluid als een reguliere stofzuiger.
Bijkomend voordeel is wel dat de katten er niet bang voor zijn.
Verder zuigt hij in mijn ogen alles op waar hij bij kan alleen stukjes karton niet als ze een keukenrol gehad hebben met snoepjes erin en er ligt ergens nog een stukjes dat vind hij niet gezellig. Maar zand, haren en kattenbakgrind geen probleem.

Hier zit geen proeftijd op dat is op de roomba maar die is van scooba en zou ik als zuiger zeker niet aanraden.

Ik vind de scooba ook een machtig apparaat maar ben blij dat ik daar niet de volle mep voor betaald heb...misschien ook even kijken op marktplaats, wellicht heeft coolblue er nog wel een paar op staan.
Door Elf
#2889939
Ik zet de Neato aan wanneer ik wil. Je kunt hem helemaal voorprogrammeren maar dat vind ik zelf niet handig. I.v.m. alarm met bewegingsmelders rijdt hij hier alleen rond als ik thuis ben  :P. Het zelf-stofzuigen blijft hier beperkt tot het hoogpolige kleed en de plinten zo af en toe. Op de kamers van de kids liggen laagpolige kleden en daar rijdt de robot gewoon overheen. Het langharige kleed hier beneden ziet hij als een opstakel en daar rijdt hij keurig strak langs.
Door ChantalKrijn
#2889951
hannabelgje schreef: Welke neato hebben jullie?
Ik heb de XV Signature. Dat is eigenlijk dezelfde als de XV-15 maar ik vond helemaal zwart mooier :P
Voor 339 euro bij Robocleaners gekocht

Edit: Het onderlinge verschil is niet erg groot, de XV-25 en Signature Pro hebben volgens mij alleen een ander filter en andere borstel. Maar deze zijn ook los te krijgen en passen op alle modellen.
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op wo 12 mar 2014, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#2889998
die van mij is ongeveer 3 uur bezig dit is inclusief 2 keer opladen. Programmeren en 's nachts laten werken kan hier niet. Ik moet eerst de vloer inspecteren op katten/hondenkots en puppyplasjes.
Door Cindy de Wolf
#2890011
Wij hebben de xv-25 van Neato.

Onze woonkamer pak m beet 60m2 doet hij in 40 min als ik de deuren open laat staan naar gang en slaapkamer moet hij tussendoor 1 keer opladen.
Door Elf
#2890239
eelke schreef: Hoe lang doet ie over een rondje van hoeveel m2's?
Dat is afhankelijk van hoeveel obstakels er zijn. Wij hebben een grote woonkamer (<100 m2) en die deel ik door middel van de bijgeleverde magneetstrip in 2-en. Als ik de eetkamerstoelen in het andere deel zet dan waar de zuiger bezig is dan is hij zo klaar. Als ik ze aan de tafel laat staan is hij langer bezig. Tussendoor laadt hij op als het nodig is.
Door Borke
#2890245
Cindy de Wolf schreef: Wij hebben de xv-25 van Neato.

Onze woonkamer pak m beet 60m2 doet hij in 40 min als ik de deuren open laat staan naar gang en slaapkamer moet hij tussendoor 1 keer opladen.
Gaat dat goed meerdere kamers en gang doen, vindt hij dan zijn oplaadstation nog?
Door Elf
#2890252
Borke schreef: Gaat dat goed meerdere kamers en gang doen, vindt hij dan zijn oplaadstation nog?
Ja, dat gaat prima! Ik heb alleen nog niet het geduld gehad om hem in onze woonkamer zonder magneetstrip 'los te laten'. Geen idee of dat goed gaat. Zal het binnenkort eens proberen  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door