Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2889735
Hier heb ik drie katten en 7 bakken.  Drie op de kamer van de twee heren, eentje op de overloop, eentje beneden aan de trap, eentje in de woonkamer en eentje in de kattenren. Dat omdat er nogal eens ergens anders werd getoiletteerd dan op de bak. Nu gaat het redelijk goed. Normaal heb ik altijd houtkorrel in de bakken zitten omdat ik dat makkelijk kwijt kan in de tuin of op het maisveld. Nu had ik eens klompvormende klei gehaald en sinds gisteren 1 bak ermee gevuld. Ze vinden dat duidelijk ook fijn want de heren hebben er net allebei hun ochtendpiesje erop gedaan.
Wat hebben jullie? Hoeveel en waarom?
Door Cindy de Wolf
#2889747
Wij hebben 2 katten en 1 bak. Ook toen wij nog 4 katten hadden hadden we 1 bak. Altijd klontvornend grind gehad. Eerst van biokat en Sinderen half jaartje van tigerino. Hier doe ik langer mee dus klont nog meer.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2889750
Zeven bakken...wow!  :o
Wij hebben 1 kater en 1 bak. Gebruik klontvormig kattebakgrit. Toen ik nog 2 katten had, was er ook maar 1 bak.
Ik maak de bak 2 keer per dag schoon, lees schep nr 1. en nr. 2 eruit.
Hij is echt een keurige heer, toen ik nog in een huis met een tuin woonde, kwam ie altijd naar binnen gerend om
op de bak te gaan en daarna spurtte hij weer naar buiten om verder te gaan met poezedingen.  :P

Edit: Extreme classic zonder geur, Catsan, van de AH 2 soorten door elkaar.
Laatst gewijzigd door Neally op wo 12 mar 2014, 08:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2889760
2 poezen 2 bakken waarvan 1 peewee bak is.
Ik gebruik geen houtkorrels meer maar klontvorming van de Hoogvliet.
De zeef zit dus niet meer in de peewee bak maar 1x pw gooi ik het grint in de andere bak samen dan de zeef in de peewee en daar zeef ik dan het grind in. Bakken schoonmaken en evt bijvullen. Wel iedere dag 2x pd klonten en drollen scheppen.
Zo doe ik ruim 1 maand met een doos grint van 3 eu ;)

Heb wel eens gelezen dat mensen zelf zo'n zeef maken van een oude kattenbak of gewoon een oude vergiet gebruiken. ;D
Door TMG1961
#2889762
1 kat en 2 bakken..gebruik Cat's Best Eco Plus kattengrit. Doe met een zak van 40 liter (18 kg) ruim een half jaar
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2889771
2 katers en 2 poezen, 4 bakken en een tuin waar 1 poes en 1 kat ook plassen. De rest doet het alleen binnen.
Ik heb meestal klontvormend kleikorrels (meestal gewoon AH merk), dus niet van die zooi met geurtjes ofzo er op.
Door Nadia
#2889776
Nu op het moment 1 kat, 1 bak. Cat's best vulling.
Toen ik 3 katten had, had ik 4 bakken staan.
Door fem fatale
#2889781
3 katten, 4 bakken (gaan er waarschijnlijk 5 worden als er een ren op het balkon komt). Ik gebruikte Cats' best öko plus, maar ben aan het overstappen op de versie voor langharen.
Ze vinden de kleine korrels duidelijk fijner graven, maar het geeft zo ontzettend veel troep in vergelijking met die andere, dat ik toch maar overstap.
Door Nadia
#2889782
Ik heb een heeeeeeel fijn roostertje voor de bak liggen. Echt 0 grit dat ernaast valt.
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2889785
:o 7 bakken, ok je hebt niets aan de katten bakken binnen als ze in de ren zitten.
Ik heb 1 kater en 2 kattenbakken, gebruik klompvormig kleikorrel, bio kat's. Mijn overleden poes, was zeer kieskeurig en wilde op bepaalde soorten en merken niet plassen/poepen, en met dit merk ging het goed.
TMG1961 schreef: 1 kat en 2 bakken..gebruik Cat's Best Eco Plus kattengrit. Doe met een zak van 40 liter (18 kg) ruim een half jaar
:o :o een half jaar  :o :o dat red ik echt niet, er zit 20 kg in ik zou het alleen zolang redden als hij denk ik meer dan 80% buiten zou doen, hoe krijg je het voor elkaar, ik hoor graag tips  ;)
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2889795
Hier 3 katten en 3 bakken, op een kleine flat. Straks komt er een bij, omdat we denken dat de bakken anders te ver uit elkaar staan en de deur van de gang naar de woonkamer 's nachts dicht gaat. Dan hebben ze er id woonkamer 2 en in de kattenkamer/gang/kantoor 2.
Door Nadia
#2889801
Extreme schreef: :o 7 bakken, ok je hebt niets aan de katten bakken binnen als ze in de ren zitten.
Ik heb 1 kater en 2 kattenbakken, gebruik klompvormig kleikorrel, bio kat's. Mijn overleden poes, was zeer kieskeurig en wilde op bepaalde soorten en merken niet plassen/poepen, en met dit merk ging het goed. :o :o een half jaar  :o :o dat red ik echt niet, er zit 20 kg in ik zou het alleen zolang redden als hij denk ik meer dan 80% buiten zou doen, hoe krijg je het voor elkaar, ik hoor graag tips  ;)
Ik doe met 1 zak zelfs meer dan een half jaar. Zeker 3 kwart.
Wij wonen hier nu anderhalf jaar. Met verhuizen 1,5 zak meegenomen. Moet nu pas nieuwe bestellen. Zijn met 3 katten verhuist. Nu een half jaar pas 1 kat.
Door hannabelgje
#2889803
Ik zeef mijn houtkorrel wel, dus gooi niet steeds de hele bak leeg. Anders is het ook niet te betalen met 7 bakken. Ik zit er ook over te denken om over te stappen op klompvormende hout van cat's best. Ik vind het alleen zo duur en ze verkopen het hier nergens. Nu betall ik voor een zak houtkorrel 4,50 en daar doe ik ongeveer een maand mee.
De reden van de 7 bakken is omdat de heren anders onzindelijk zijn, daarom op hun kamer het +1 principe dus 3 bakken. En beneden moet er eentje staan voor als ze niet naar boven kunnen en Fleur moet ook een bak hebben als ze 's nachts boven is. Dan kom je al gauw op veel bakken.
Door fem fatale
#2889814
Cat's best is in gebruik echt best goedkoop hè?

Toen mijn broer nog een kat had kocht hij altijd de goedkoopste kleikorrel en was per maand toch meer kwijt voor 1 kat dan ik met 3. En zijn bak stonk en alles zat onder het kleigruis. (En klei is supermilieuonvriendelijk)
Door TMG1961
#2889823
Extreme schreef: :o 7 bakken, ok je hebt niets aan de katten bakken binnen als ze in de ren zitten.
Ik heb 1 kater en 2 kattenbakken, gebruik klompvormig kleikorrel, bio kat's. Mijn overleden poes, was zeer kieskeurig en wilde op bepaalde soorten en merken niet plassen/poepen, en met dit merk ging het goed. :o :o een half jaar  :o :o dat red ik echt niet, er zit 20 kg in ik zou het alleen zolang redden als hij denk ik meer dan 80% buiten zou doen, hoe krijg je het voor elkaar, ik hoor graag tips  ;)
Ik zeef iedere dag met schepje de klonten en de poep er uit en eens in de 2 weken maak ik de bak leeg, was hem uit en doe het weer terug in de bak. Cat's Best Eco Plus is echt superzuinig in gebruik. Enigste nadeel vind ik zelf dat je de korreltjes overal tegenkomt in de woning, ze zijn heel licht.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door