Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
#2888811
Binnen nu en eind volgende week moet Sokjes' rabiësenting hernieuwd worden. Nou vroeg ik me af of ik verder nog iets moet herhalen bij hem. Hij is in 2011 voor het laatst geënt, en wel voor

Felines Rhinotracheitisvirus
Felines Calicivirus (Stamm F9)
Felines Panleukopenievirus

Dit zijn de enige entingen waarvan ik zeker weet dat hij ze heeft gekregen. Hij is eind 2010 gecastreerd, toen nog als straatkatje, en daarna (ik denk een maand of wat later) ben ik nog een keer bij dezelfde da geweest omdat hij misselijk was en niet wilde eten. Die da heeft er toen nog voordat ik 'Goedendag' kon zeggen een spuit ingejast, en ik heb geen idee wat dat geweest is. Niet die tegen de misselijkheid, die kwam meteen daarachteraan. Ik ben sindsdien niet meer bij die da geweest, was daar alleen beland omdat het dierenasiel van Leipzig de castratie betaalde en een contract heeft met die da. Ik vermoed ook dat Sokjes ten tijde van die castratie geënt is, maar dat weet ik dus niet zeker.

De vraag is nu: zou ik Sokjes nog een keer laten enten? En zo ja, waarvoor? Ik weet niet wat mijn huidige da standaard ent, maar moet van de week toch nog met Sokjes op controle bij hem ivm die recente infectie. Mijn huidige da staat open voor suggesties op dit gebied.

En zou ik het zo kunnen doen dat ik deze week voor rabiës ent en volgende week nog een keer voor iets anders, indien nodig? Of andersom?
Gebruikersavatar
Door koekje
#2889099
Het is voor mij een beetje te medisch en ik heb hormonaal verzeepte hersenen.
Wat ik niet zou doen, is tegelijk met rabies vaccineren. In de hondenhoek heb ik gelezen dat het best een 'zware' vaccinatie is, dus waarom voor katten dan ook niet.

Ik zou op zich wel nog een keer vaccineren, maar ik weet niet welke je dan moet hebben.
Door Anne in Zweden
#2889103
koekje schreef: Het is voor mij een beetje te medisch en ik heb hormonaal verzeepte hersenen.
Wat ik niet zou doen, is tegelijk met rabies vaccineren. In de hondenhoek heb ik gelezen dat het best een 'zware' vaccinatie is, dus waarom voor katten dan ook niet.

Ik zou op zich wel nog een keer vaccineren, maar ik weet niet welke je dan moet hebben.
Ah, kijk, dat is alvast iets, nog wel een keer vaccineren.

Op zich hebben al mijn dieren altijd rabiës met de andere entingen gehad (rabiës zelfs jaarlijks :-X) en dat is altijd goed gegaan, ook bij Sokjes in 2011. Maar ik wilde er inderdaad nu maar een weekje tussen laten zitten. Of eigenlijk had ik die andere entingen al eerder willen herhalen, maar door dat gedoe met het abces in zijn nek en de bijbehorende antibioticakuren ging dat niet.

Sterkte met de hormonale deiningen. Doet moeder Natuur expres, zodat je je gaat verheugen op de bevalling en een eind aan het gesjouw met die buik! :P
Door Mowgli
#2889132
Je zou Sokjes voor de zekerheid nog 1 keer het riedeltje kunnen laten enten, maar zoals in de andere topic al werd geschreven, Rabius apart laten geven en niet te snel na de cocktail. Mowgli had die niet apart gekregen (de rabius zat er na de Purevax RCPCh al direct in voordat ik wat kon zeggen) en hij was er goed ziek van.
Door Anne in Zweden
#2889135
koekje schreef: Ik ben nog niet helemaal verzeept!
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 614.0.html
Oow, jij bent goed! Dat ben ik een stuk verzeepter!  :-[

Maar iets van een klok en een klepel had ik wel, want daar zocht ik o.a. naar, info over FIV-FELV enten, als dat mogelijk is. Is blijkbaar nog niet het geval?

Naja. Morgen dan maar de rabiës, en bij terugkeer uit Zweden in juni de andere entingen. Rabiës moet echt hier nog even, die loopt in mei af en dan zit ik in Zweden en daar kost een da-bezoekje zo'n 50 € per consult, exclusief prikjes en pilletjes. :-X
#2889746
Ik weet hier ook niet veel zinnigs over te zeggen...
Mijn DA vroeg mij indertijd toen Cuzco kitten was (4 jaar terug) wel of ik de FIV enting wilde.  Maar aangezien hij (voornamelijk toen) binnen bleef en gecastreerd zou worden, vond ze dat ook niet echt nodig. Maar dan moet er toch iets mogelijk zijn?  Ik weet daar echter helemaal niets van...

Gewoon kattenziekte zou ik om de 3-5 jaar enten, de rest ken ik niets van...  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door