Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Rabia
#2885378
Mijn teefje is na de vorige loopsheid schijnzwanger geworden, wat eindigde in een flinke melkklierontsteking.

Ik wil nu Puur schijnzwanger gaan geven om dit hopelijk te gaan voorkomen.

Maar ben wat in verwarring over de informatie.
Er staat nl dat je aan het einde vd loopsheid moet beginnen, maar wanneer is dat, na een week of drie?
En er staat dat je het moet geven tot de schijnzwangerschap normaliter over zou zijn, ca 10 weken na de loopsheid.
Mijn ervaring is juist, dat honden pas circa 7 á 9 weken na de loopsheid schijnzwanger worden.

Heeft iemand ervaring met dit middel en die weet hoe dit zit?
Door Alba
#2885956
Ze willen dat je het vanaf ongeveer het eind van de loopsheid (dus 21 dagen na het eerste bloed) gaat geven, tot 10 weken erna.
Wij geven het niet zo lang, maar beginnen er ongeveer 8 weken na het begin van de loopsheid mee. Dan ben je iets voor de echte schijndracht de kop op steekt al begonnen. Als we al eerder denken dat ze wat hangerig worden oid beginnen we dan al.
Bij jouw hond, omdat ze echt problemen heeft gehad tijdens de schijndracht, zou ik zeker ook op tijd beginnen en niet pas als ze weer symptomen laat zien (élke teef is schijndrachtig namelijk maar niet bij iedere teef merk je ook daadwerkelijk wat). Dus wil je 'zeker' zijn dat het middel alle kans heeft om te werken zou ik wel vanaf het eind van de loopsheid doen.
Door Rabia
#2886337
Okeej, dankjewel voor de uitleg.
Dan ga ik er idd vroeg mee beginnen, voorkomen is beter dan genezen.

Bij haar was het de vorige keer alleen aan melkgift te zien, verder vond ik haar qua gedrag helemaal niet anders.
Ik hoop dat dit de ellende van de vorige keer kan voorkomen
Door Alba
#2889009
Een tip voor als ze weer wat melkgift lijkt te ontwikkelen: een paar dagen -hoe sneu ook- flink snijden in het rantsoen. Het lijf kiest dan meestal wel om de energie zelf te gebruiken ipv om te zetten in melk.
Gebruikersavatar
Door RidgeRiba
#2889367
ik start meestal drie weken nadat de loopsheid over is en ga er dan minimaal zes weken mee door. Vorig jaar heeft dat goed geholpen en heb ik geen symptomen van schijnzwangerschap gezien bij mijn teef. Echt prima product! :)
Door Rabia
#2890005
Alba schreef: Een tip voor als ze weer wat melkgift lijkt te ontwikkelen: een paar dagen -hoe sneu ook- flink snijden in het rantsoen. Het lijf kiest dan meestal wel om de energie zelf te gebruiken ipv om te zetten in melk.
Dit lijf had genoeg energie om melk te blijven aanmaken ;)
Heb het idd geprobeerd, maar helaas heeft het niet gewerkt.

Ben heel benieuwd hoe het zal gaan met de puur schijnzwanger.
Gebruikersavatar
Door Siri Shakti
#2898588
Hallo

Weet iemand hier ook of het helpt bij gedragsveranderingen na de loopsheid? Prikkelbaar, elke andere hond met rechtopstaande haren begroeten, tegen aggressieve aan? Het lijkt na elke loopsheid erger te worden. Over drie weken krijgen we het piepen en verstoppen. Of is castratie (sterilisatie) dan toch beter, zoals ze op de club adviseren.

Dank met Hartegroet

Siri Shakti
Gebruikersavatar
Door Siri Shakti
#2899288
Dank Rabia, ja de gedragsveranderingen blijven. Ze zwakken wel iets af maar haar gedrag gaat niet terug naar voor de loopsheid.

Siri Shakti
Door Rabia
#2900166
Okeej, dat lijkt me wel heel lastig.
Heb zelf nog geen ervaring met het product. Bijna zover om te gaan gebruiken.

Er staat wel op dat het ook tegen gedragsveranderingen is, ik zou het gewoon een keer proberen.
Steriliseren kan altijd nog denk ik dan.
En zeker als ze al bijna aan de 'piep' fase toe is, dan kan je nu toch niet steriliseren.
Door Esther11
#2915859
Hier een teef die ook erg prikkelbaar is tegen de reu in huis. De laatste loopsheid puur gebruikt en ze is heel anders geweest gewoon haar eigen doen geen last van haar hormonen.
Ik ben gelijk begonnen na de loopsheid tot hoelang weet ik niet meer gewoon een keer gestopt en haar in de gate gehouden. Heb niet meer opnieuw moeten beginnen.
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2959522
Diza heeft veel last gehad van haar 1ste loopheid: heel hangering en sloom en melkafgifte.

Als ik nu merk dat ze loops wordt, dan begin ik met de maximale dosering (3x per dag 15 druppels volgens mij). Dit spuit ik met een spuitje direct in haar bek. Dat vind ze niet heel erg, misschien ook omdat ze weet dat ze dan wat lekkers krijgt.
Het is trouwens beter om niets te eten te geven na de druppels: zo krijgen de druppels de meeste kans om opgenomen te worden in de slijmvliezen. Dit ga ik de komende loopsheid doen, hoewel ik ook tevreden ben over de werking als je wel iets lekkers geeft.

Ik stop pas met de druppels als ze geen tekenen van loopsheid meer heeft (of tot het flesje op is  ;) ;)).

Dit werkt bij haar heel goed: een vrolijke hond, zonder melk.
Door Eef+Stippels
#2959676
Siri Shakti schreef: Hallo

Weet iemand hier ook of het helpt bij gedragsveranderingen na de loopsheid? Prikkelbaar, elke andere hond met rechtopstaande haren begroeten, tegen aggressieve aan? Het lijkt na elke loopsheid erger te worden. Over drie weken krijgen we het piepen en verstoppen. Of is castratie (sterilisatie) dan toch beter, zoals ze op de club adviseren.

Dank met Hartegroet

Siri Shakti
Ik heb jarenlang diverse schijnzwangerschapsmiddelen/kruiden geprobeerd, ook Puur Schijnzwanger, maar dat heeft geen van allen geholpen. Mijn meisje werd ook wat feller na de loopsheid (in de aanloop naar het schijnzwanger zijn) en het duurde daarna ook erg lang voordat ze weer meer zichzelf werd, omdat de hormonen nog heel lang bleven razen.

Wij hebben haar daarom een paar maand terug laparoscopisch laten castreren. Toen bleek ook dat de eierstokken nog steeds actief waren, terwijl dat een moment was dat ze eigenlijk rustig zouden moeten zijn.
Ze is nu relaxter, volgens mij voelt ze zich meer op haar gemak, nu ze niet meer door haar hormonen wordt geleefd.

Ze is nu 6 en ik heb dus heel lang van alles geprobeerd om een castratie te voorkomen. Dat het toch moest gebeuren was vervelend, maar ik ben heel blij met het resultaat, ze heeft het duidelijk beter naar haar zin en dat is het belangrijkst.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op wo 16 jul 2014, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door