Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2888691
Hoi allemaal,

Nelson, labrador pup van 10 weken, heeft een ongelooflijk grote behoefte om ergens op te kauwen.
In huis gaat het redelijk, hij heeft een bijtspeeltje.
Maar buiten is het een regelrecht drama. Ik ben veel in de tuin en luisteren doet hij goed maar hij kan bijna niet los in de tuin omdat hij werkelijk overal op kauwt.
Van blaadjes, takjes, stokken en wortels van een overleden bamboe plant, tot klonten zwarte grond en, het engste, kiezelstenen.

Ik geef zijn vleesbot al in grotere stukken zodat hij daar flink zijn best op moet doen.
Wat kan ik hem buiten geven om op te knagen?

Ik ben bang dat hij een keer iets door slikt. Ik ruil nu alle voorwerpen voor iets lekker maar hij vind het niet leuk en zoekt al snel iets anders. Ook met uitlaten (ik woon aan een onverharde weg met grind) pikt hij met grote regelmaat een steen om op te bijten. Om gek van te worden.
#2888693
Hope schreef: Hoi allemaal,

Nelson, labrador pup van 10 weken, heeft een ongelooflijk grote behoefte om ergens op te kauwen.
In huis gaat het redelijk, hij heeft een bijtspeeltje.
Maar buiten is het een regelrecht drama. Ik ben veel in de tuin en luisteren doet hij goed maar hij kan bijna niet los in de tuin omdat hij werkelijk overal op kauwt.
Van blaadjes, takjes, stokken en wortels van een overleden bamboe plant, tot klonten zwarte grond en, het engste, kiezelstenen.

Ik geef zijn vleesbot al in grotere stukken zodat hij daar flink zijn best op moet doen.
Wat kan ik hem buiten geven om op te knagen?

Ik ben bang dat hij een keer iets door slikt. Ik ruil nu alle voorwerpen voor iets lekker maar hij vind het niet leuk en zoekt al snel iets anders. Ook met uitlaten (ik woon aan een onverharde weg met grind) pikt hij met grote regelmaat een steen om op te bijten. Om gek van te worden.
#2888767
Ik ken het probleem met Fajah  duurt wel een jaar niet wanhopen zij is nu een jaar en het gaat beter, maar wat gebruik jij in huis ik heb nu zo,n plastic bot met knobbels maar vind dat ook niet het einde barfen lukt niet met deze hond wil alles zo door slikken en stikt er in.
#2888775
Tja, Nelson is nog maar 10 weekjes en mijn ervaring is dat pupjes alles oppakken met hun bekje.
Niet zozeer om te kauwen, maar om te ontdekken, dat doen ze met hun mond.

Jillz deed het ook, ik ruilde en na verloop van tijd werd het minder  :biggrin2:
#2888781
ik had het met de berner ook,maar ik had de oplossing bedacht althans voor het uitlaten aan de riem,ik gaf haar een klein knuffeltje om vast te houden en zo kon ze dus niks van straat vreten  :biggrin2:
Verder zou ik wat kluifjes geven,oren/geelhaar etc, misschien ook al wat last van zijn tandjes,net mensen baby's sabbelen en kauwen ook overal op
succes  ;)
#2888799
hier voor onze jonge hond  heb ik een Nylabone liggen..  speciaal kunststof bot, wat echt niet zomaar kapot gaat en dat vind hij heerlijk om op te kauwen.
Hij heeft er nog steeds behoefte aan ondanks dat hij keurig  kauwt op zijn barf botten
#2888810
Bedankt!
Zijn vleesbot gaat nu goed. Ik ruil verboden voorwerpen nu voor een snoepje maar dat is hap slik weg en dan gaat hij gewoon op zoek naar een andere kiezelsteen  :biggrin2:

Hij maakt niets kapot dus ik heb geen klagen verder hoor! Ik wil alleen niet dat het een behoefte is die ik op kan lossen met een kauwstaafje of een konijnenoor, en het hem dan verbieden.
Liever een konijnenoor dan straks spullen slopen  ;)
Wat kan je geven aan een pup? Loopvoetjes of zo?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door