Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2888298
OK, morgen starten we met een balletje tartaar. (4 weken zijn de pups nu)
Ik wil afspenen op KVV.
Hoe bouw ik dit op? En naar hoeveel maaltijden?
Ik verwacht dat het er wel in zal gaan aangezien ze Lizzy haar bakje werkelijk aan willen vallen...
Door Lizzy
#2888310
Ik denk zelf dat je dat een beetje op gevoel moet doen. Je begint morgen met een paar balletjes. En de dag erop met nog wat meer balletjes. En de dag daarop geef je nog wat meer maar dan KVV. En dan kijk je verder naar hoeveel melk Lizzy nog geeft, hoeveel ze nog bij haar drinken, hoeveel de puppen groeien, etc. Stel dat Lizzy haar tieten exploderen, ga je te snel, want er moet wel melkafname zijn zodat ze goed en netjes op kan drogen.
Door M.P
#2888332
ik begin ook rond 4 a 5 weken te voeren maar dat doet mijn teefje al zelf , ze geeft haar eten lekker over en weet dan dat de pups gereed zijn om te starten met bijvoeren van vlees.
meestal neem ik een 100 gram de eerste keer voor een 6 tal pups en doe het met mijn handen , een lekkere smoespartij en ze zijn vertrokken...
en de oma die krijgt dan ook haar kuren die lokt de pups ook mee naar een hoekje en braakt haar eten ook uit...
moet de charels soms goed in het oog houden dat ze niet teveel ineens krijgen , ik moet dan een beetje de gulzige weghouden van het braaksel en de andere ook wat gunnen , geweldig om te zien...
als ze goed vertrokken zijn krijgen ze een 4 tal keren vlees per dag.
Door M.P
#2888472
ja, een 4 keer per dag eten tot een week of 10 a 11 oud en dan naar 3 keer per dag
als een pupje vertrekt moeten de nieuwe eigenaars nog een 2 a 3 tal weken ongeveer door doen met 4 keer per dag als hun dat lukt...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door