Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Viefster
#2887830
Hallo,

Mijn naam is Vivian en ik ben 22 jaar. Ik ben het baasje van Dikke Rooie, mijn -vanzelfsprekend- rode kater van 12 jaar oud. Sinds mijn moeder ons hondje Guus op KVV heeft leek mij dit ook een goed idee voor m'n kat, die tot dan toe op brokken had geleefd. Ook omdat hij sinds een tijdje gezondheidsklachten heeft (voornamelijk met de luchtwegen, hoesten, piepend ademen, etc.)
Dus ik heb KVV gehaald (bij een verkooppunt bij ons in de buurt, zij krijgt het vlees in kant en klare brokken van een slager waar zij mee samenwerkt en daarom weet ik dus niet wat voor merk het is) maar mijn kat weigert te eten ...
Mijn eerste reactie was "hij eet het vanzelf", totdat ik las over leververvetting. Ik heb het geprobeerd door hem dus geen eten te geven (zo'n 20 uur), maar dat werkte niet. Ik heb er warm water over gedaan, maar dat werkte ook niet. Z'n lievelingssnackje erdoor werkte óók niet, en zelfs mengen met het voer dat hij gewend is heeft me niet verder gebracht.
Dus mijn vraag aan jullie; is er nog een trucje/foefje waarmee ik nog kan proberen om mijn kat aan de KVV te krijgen, of moet ik accepteren dat hij te oud is om nog te wennen?

Groetjes,
Vivian
Laatst gewijzigd door Viefster op za 08 mar 2014, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lexus-me
#2887852
Ik heb ook een poes die kvv niet wil eten als ik het haar zo geef, ook niet als ik het meng met brokken (wat ze gewend was) enz... Wat ze wel at was gourmet gold.
Daarmee meng ik het dus nu en dan bouw ik de gourmet steeds meer af...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2887860
Welkom!

Ik denk dat geen enkele kat te oud is om te wennen en 12 is niet hoogbejaard.

Ik zou eens een ander merk kvv proberen. Het kan gewoon zijn dat er pens of andere vieze dingen inzitten en er zijn genoeg katten die dat altijd zullen weigeren. Mengen met een lekker stinkend blikje kan zeker helpen en heeft al veel katten over de streep geholpen.
Door Viefster
#2888580
Bedankt voor de reacties en het welkom heten  :)
Natvoer had ik inderdaad nog niet geprobeerd, dus ik neem vandaag gelijk wat blikjes mee en dan zal ik dat eens een kans geven.
Ik hou jullie op de hoogte!
Door Viefster
#2889441
Hallo!
Hier ben ik met een update :)
Mijn kat zit, terwijl ik dit zit te typen, heerlijk in z'n verse vlees te smikkelen! :D
De tip van het natvoer was een gouden, dus heel erg bedankt!
Ik ben ontzettend blij dat hij het eet, want nu wordt hij een stuk gezonder :)
Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2889462
Fijn!

Het blik mag je na een tijdje gaan minderen en afbouwen, totdat poeslief de kvv gewoon zo eet. Hoe snel het afbouwen dient te gebeuren, is kat-afhankelijk.

Voor nu maakt het even niet zoveel uit, maar ik zou wel op zoek gaan naar een kvv van een bekend en goed merk. Niet vanwege dat merk, maar goede merken hebben zich al bewezen met samenstelling etc en hebben hun naam hoog te houden. Iedere slager kan een prakje draaien en het kvv noemen, maar je zit dan wel met de kans dat het geen goed compleet voeder is.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door