Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#2887423
Ziggy heeft vandaag een acute allergische aanval gehad, ze zat na de wandeling onder de bulten en haar hoofd was zo opgezet dat ze een sharpei leek. En toen ze ook nog bloed overgaf ben ik snel nasr de dierenarts gegaan en daar heeft ze een spuit prednison gekregen. Ze is heel de dag ziekjes en erg afwezig geweest, maar sinds een paar uurtjes is ze weer meer zichzelf.  Maar nu sinds een uurtje staat ze iedere keer plotseling op van de bank (doet ze normaal gesproken af en toe als wij naast haar zitten op de bank en bewegen of zij denkt dat we bewegen ::)). Ze gaat dan naar een extra kamer die aan de woonkamer grenst, kijkt iedere keer op dezelfde plek onder een tafel, loopt nog wat rond en komt daarna terug naar de woonkamer.  Nu is ze op die kamer op een oude bank gaan liggen. En precies terwijl ik dit typ komt ze weer hierheen :-\ heeft ze het laatste uur zeker vijf of zes keer gedaan.  Ze lijkt dus erg onrustig en wat warrig en ik vraag me af of dit door de prednison kan komen. Of moet ik me zorgen maken.  Ze slaapt sowieso vannacht bij ons voor de zekerheid.

Ik twijfel dus of ik niet even de dierenarts moet bellen voor de zekerheid.
Door hamada
#2887440
Joy gebruikt hier dagelijks prednison, dus niet als spuit in kader "crisis" maar ik heb nooit gemerkt dat ze onrustig was van de pred.
Ik zou zeker even de DA bellen als je je zorgen maakt, en het klinkt ook wel vreemd.
Zelf bel ik liever iets vroeger dan dat ik bijv. midden in de nacht moet afwegen of ik de DA wakker moet bellen :-[
Sterkte en een rustige nacht toegewenst.
#2887454
Lief :-*
Ja, de dierenarts zegt dat dit een bijwerking kan zijn of dat de allergie wellicht weer op begint te spelen.  We moeten hasr in de gaten houden, zorgen dat het niet te warm is en gelijk die kant op komen als ze weer een dik hoofd heeft. Ik hoop dat het laatste niet nodig is.

Ze lijkt nu net een demente bejaarde. Ze mag mee naar bed en nu maar hopen dat ze niet lekt vannacht na alle liters water die ze heeft gedronken. Ze was zojuist wel gezond genoeg om de keuken in te sprinten om te checken wat papa at en of hij toevallig wilde delen met haar :biggrin2:
#2887458
Laura2004 schreef: Lief :-*
Ja, de dierenarts zegt dat dit een bijwerking kan zijn of dat de allergie wellicht weer op begint te spelen.  We moeten hasr in de gaten houden, zorgen dat het niet te warm is en gelijk die kant op komen als ze weer een dik hoofd heeft. Ik hoop dat het laatste niet nodig is.

Ze lijkt nu net een demente bejaarde. Ze mag mee naar bed en nu maar hopen dat ze niet lekt vannacht na alle liters water die ze heeft gedronken. Ze was zojuist wel gezond genoeg om de keuken in te sprinten om te checken wat papa at en of hij toevallig wilde delen met haar :biggrin2:
Ik duim voor een rustige nacht voor jullie!
Door Lizzy
#2887497
Ach gossie, hoe gaat het daar nu?
Hier werd Brutus wel behoorlijk kniftig van prednison hoor. En ik heb bij Whoofer ook nooit iets goeds gemerkt toen ze een hoge dosering kreeg. Het leek wel alsof ze gejaagd werden van die troep.

Enne:

Tijdelijke veranderingen in gevoel en stemming, die per persoon kunnen verschillen. Men kan energieker, prikkelbaar, rusteloos, angstig of agressief worden, maar ook neerslachtig, futloos of vermoeid. Overleg voor gebruik met uw arts als u depressief bent of hiervoor behandeld wordt. Mocht u veel last hebben van stemmingsveranderingen, vraag dan uw arts om advies. Mogelijk kan de dosering enigszins worden verlaagd. Bij slaapproblemen door rusteloosheid kan het helpen het middel in één keer vroeg op de dag in te nemen.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=344
#2887506
Het leek gisterennacht alsof ze speed had gekregen ipv prednison. En ze heeft heel de nacht gespookt. Ze ligt nu al een aantal uurtjes stil zonder op te staan. Dus ik hoop dat ze weer gewoon de oude is. Ik baal dat ze dit soort dingen heeft,in Nederland leek ze over die allergieën heen gegroeid,  maar hier in Spanje heeft ze toch weer last.

En ik ben nu bang om met haar te gaan wandelen... Ik zou zo graag willen weten waar ze allergisch voor is, dan kunnen we bepaalde planten wellicht vermijden,  ik moet er niet aan denken dat ze zo'n aanval krijgt als ze tien of twaalf is. Misschien ga ik toch maar een allergie test doen.

De dierenarts wilde haar vandaag zien als ze niet goed was en haar een ab-kuur geven (omdat ze gisteren nog dachten dat ze contact had gehad met een gevaarlijke rups), maar ik ga vandaag bellen dat ab niet nodig is.
#2887508
Pfff heftig hoor. Onrustig nachtje dus voor jullie allemaal.

Ik zou ook de allergietest inderdaad uitvoeren. Beter weten wat je kunt/moet vermijden dan steeds onzekerheid.
Beterschap voor de dame en een rustig dagje voor jullie!
#2887510
Lizzy schreef: Ach gossie, hoe gaat het daar nu?
Hier werd Brutus wel behoorlijk kniftig van prednison hoor. En ik heb bij Whoofer ook nooit iets goeds gemerkt toen ze een hoge dosering kreeg. Het leek wel alsof ze gejaagd werden van die troep.

Enne:

Tijdelijke veranderingen in gevoel en stemming, die per persoon kunnen verschillen. Men kan energieker, prikkelbaar, rusteloos, angstig of agressief worden, maar ook neerslachtig, futloos of vermoeid. Overleg voor gebruik met uw arts als u depressief bent of hiervoor behandeld wordt. Mocht u veel last hebben van stemmingsveranderingen, vraag dan uw arts om advies. Mogelijk kan de dosering enigszins worden verlaagd. Bij slaapproblemen door rusteloosheid kan het helpen het middel in één keer vroeg op de dag in te nemen.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 04&rId=344
Ziggy reageert op meer middelen vreemd, daarom vermoedde ik gelijk dat het door de prednison kwam. We hebben haar een keer een middel gegeven tegen de incontinentie,  was doodeng hoe ze daarop reageerde, haar ogen leken uit haar hoofd te stuiteren en ze gingen continu heen en weer, en ze was helemaal hyper, ben me daar rot van geschrokken en ook op vaccinaties reageert ze heftig, daar is ze zeker twee dagen van uit haar doen, dan is ze juist weer heel suf, wil niet wandelen en oogt heel zielig en zwak.
Door Lizzy
#2887520
Ik vrees dat die allergie-test ook weinig zaligmakend is. De plant (of iets) waar Ziggy allergisch voor is moet wel in de test zitten zeg maar. Zit ie er niet in (in de test) komt er dus niks uit de test.....
#2887527
Lizzy schreef: Ik vrees dat die allergie-test ook weinig zaligmakend is. De plant (of iets) waar Ziggy allergisch voor is moet wel in de test zitten zeg maar. Zit ie er niet in (in de test) komt er dus niks uit de test.....
Ja, dat is wat de dierenarts ook zegt, dat het zonde geld is..  En dat ze te oud is voor zo'n desensibilisatie kuur.

Het verbaast mij niet dat ze hier meer last heeft, want ik heb hier ook heel heftige hooikoorts,  terwijl ik er in Nederland nauwelijks last meer van had.

Dacht er ook over om een imker te zoeken in de buurt en haar iedere dag wat honig of bijenpollen te geven. Maar geen idee of dat nut gaat hebben.
Door hamada
#2887634
Wat een onrust. Hoe gaat het nu met Ziggy?
Allergische reacties zijn zo ongrijpbaar :-\ Hopelijk is het iets eenmaligs geweest.
Tijdje geleden had Sam ook een plotselinge reactie tijdens een vakantie; ik dacht van bereklauw maar het bleef ook onduidelijk omdat ik later alles in de gaten hield maar geen berenklauw meer kon vinden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door