Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door siempie73
#2887401
Hoihoi,

Onze jongste hond Djimm ( border collie) is nu 18 weken en weegt precies 12 kilo.

De 2 oudsten krijgen al een paar jaar barf maar Djimm eet half kvv half barf.
Vind ik ff makkelijker omdat ik de hoeveelheden in de vriezer afgepast heb per dagporties. Hij eet vanaf 8 weken kvv en een beetje barf erbij.

Djimm krijgt zo goed als hetzelfde vleesbot en spiervlees als de andere, orgaan geef ik niet extra ivm de orgaan in de kvv.

Hij krijgt op een dag de helft van zijn daghoeveelheid eten als kvv en dus wat makkelijk vleesbot erbij (kwartelkk, nijnborst, kipruggen, parelhoenkk, eendnek)
en wat spiervlees.
Groente, eitje en visje vindt hij ook erg lekker ;)

Als ik dit op deze manier geef haal ik de percentages dan niet teveel ondersteboven?

Alvast bedankt!

Groetjes Simone
:-\mmm als ik het zo teruglees staat het best warrig geschreven...
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2887445
Hoi Simone,

Zelf zou ik als de helft van zijn menu uit een zelf samengesteld barfmenu bestaat toch wat completer gaan voeren dus toch wat orgaan toevoegen. Je spreekt dan niet meer over af en toe een barfhapje erbij en daarom denk ik dat de percentages iets teveel uit verhouding zijn. Wat er allemaal in kvv zit zullen we nooit precies weten maar ze staan er inderdaad om bekend dat er veel orgaan inzit dus je zou wel minder kunnen geven dan de aanbevolen 15 a 20%

Groetjes Lucie
Door Lizzy
#2887503
[quote="siempie73"]
Hoihoi,

Onze jongste hond Djimm ( border collie) is nu 18 weken en weegt precies 12 kilo.

De 2 oudsten krijgen al een paar jaar barf maar Djimm eet half kvv half barf.
Vind ik ff makkelijker omdat ik de hoeveelheden in de vriezer afgepast heb per dagporties. Hij eet vanaf 8 weken kvv en een beetje barf erbij.

Djimm krijgt zo goed als hetzelfde vleesbot en spiervlees als de andere, orgaan geef ik niet extra ivm de orgaan in de kvv.

Hij krijgt op een dag de helft van zijn daghoeveelheid eten als kvv en dus wat makkelijk vleesbot erbij (kwartelkk, nijnborst, kipruggen, parelhoenkk, eendnek)
en wat spiervlees.
Groente, eitje en visje vindt hij ook erg lekker ;)

Als ik dit op deze manier geef haal ik de percentages dan niet teveel ondersteboven?

Alvast bedankt!

Groetjes Simone
:-\mmm als ik het zo teruglees staat het best warrig geschreven...
[/quote]

Hoi Simone,
Ja, in KVV zit orgaan. Maar hoeveel? Niemand die het weet natuurlijk maar ik zou het er niet op gokken en toch 10% orgaan erbij gaan geven. En groenten. Dus in het zelf samengestelde gedeelte ongeveer 40% vleesbot, 40% spiervlees, 10% orgaanvlees en 10% groenten.
Door Martine-Tom
#2887562
Ik zou op basis van zijn huidige gewicht en behoefte een Barf menu maken en dat aanvullen met kvv als het wat meer word, en dan bijv 1 keer per 2 weken de Barf aanpassen aan zijn nieuwe gewicht.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door