Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door "inge"
#288000
Ik sprak een mevrouw met een Tervuerense kruising pup van 4 maanden. Die hond (een teef) heeft een gespleten vulva !! ??? Ik heb het gezien en het gevalletje is echt in twee delen opgesplitst met een soort schotje ertussen. De DA beweerde dat het mogelijk is onstaan doordat de moeder hond de navelsteng heeft doorgebeten en daar bij ook de vulva van de pup heeft geraakt. Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Door Ine
#288728
garicha schreef: Ik sprak een mevrouw met een Tervuerense kruising pup van 4 maanden. Die hond (een teef) heeft een gespleten vulva !! ??? Ik heb het gezien en het gevalletje is echt in twee delen opgesplitst met een soort schotje ertussen. De DA beweerde dat het mogelijk is onstaan doordat de moeder hond de navelsteng heeft doorgebeten en daar bij ook de vulva van de pup heeft geraakt. Ik heb hier nog nooit van gehoord.
Volgens mij is dit gewoon een aangeboren iets. Het komt ook wel eens bij mensen voor!
Deze hebben vaak ook een dubbele baarmoeder.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#288730
Ik heb er wel eens van gehoord, maar denk eerder dat het een erfelijke afwijking is zoals Ine ook al zegt.
Dit ook aangezien die vulva, zelfs bij een pup best een end van de navelstreng afligt. En dan nog zou het knap zijn als ze zo'n klein frummeldingetje dan precies door midden zou bijten. Maar leuk bedacht van die Da. ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door