Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Marjanne
#2886491
Hallo, ik heb mij al even voorgesteld op Bar-plaats. Nu heb ik een vraagje over Lotgering. Ik heb wat verhalen van vorig jaar zitten lezen dat er mensen niet tevreden waren of zelfs bedorven zendingen hadden ontvangen. Ik ben pas 2 weken Lotgering aan het voeren en heb het tot nu toe bij een verkooppunt gekocht. Ik zat nl. met mijn handen in het haar omdat mijn hond (nu 1 jaar) chronische diarree had. Na 3 kuren bij de dierenarts (waarvan 2 voor giardia) bleef de diarree aanhouden. Ik werd er hopeloos van. Ik kwam bij Lotgering uit en wilde het gewoon eens proberen. Geef tot nu toe de variant met extra kip. Wil uiteraard wel gaan afwisselen, maar sinds een paar dagen gaat eindelijk pas beter met de diaree. We hebben een snaptest giardia besteld omdat we er zeker van willen zijn dat de parasiet niet (meer) aanwezig is. De eerste test was negatief  :D !!! Helemaal blij uiteraard. We doen er nog zeker 2 testen achteraan. Na een giardia infectie kunnen de darmen nog lang van slag zijn, dus misschien dat daarom de diarree nog aanbleef. Of ze had ook een allergie, alles is mogelijk. Alles wat ook maar enigszins granen bevat is van het menu geschrapt en het is nu dus volledig Lotgering extra kip en niets anders. Het vlees wat ik tot nu toe heb gekocht ziet er prima uit, ruikt niet bedorven en is ook niet bruin of goor. Wat zijn jullie recente ervaringen met Lotgering (en de verschillende varianten). En merken jullie verschil als je het besteld via Lotgering zelf of koopt bij een verkooppunt? Ik wil niet te vroeg juichen, maar als het zo blijft gaan ben ik een heel gelukkig hondenbaasje  :) 
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2886502
Hi,

Ik (eigenlijk Appie) gebruik sinds vorige week Lotgering pas, heb net 2 rollen (=4 dg) pas gebruikt. Had ook idd een en ander negatieve ervaringen gelzen, ook dat het erg vet is. Ik vind het erg erg mooi uitzien en ruikt ook niet..... Voorheen kocht is Smuldier, maar als ik ze vergelijk, vind ik Smuldier meer ruiken en lichter van kleur. En Lotgering is groffer....... Ik heb de rollen totaalvoer en totaalvoer met wild. Heb ook nog een rol pens liggen..... Heb nu een pens van smuldier geopend, omdat ik die nog had liggen..... Ik bestel via internet bij iemand die een website heeft sinds kort en hij had nu een aanbieding, 10 rollen met wild €9,50 en de gewone 10 voor €9,20. Ook heeft ie met extra kip (1,25 ofzo) en visvariant (ook iets meer dan €1,-). Dus in verhouding ongeveer net zo duur als Smuldier (en dat zijn pakjes van 400 gr en doe ik er zelf nog een groenteprakje bij, ong 30 gr).
Ik ben in ieder geval tevreden..... Appie heeft even 1 dag diarree gehad, maar weet niet of dat komt omdat hij een ander merk krijgt (kan wel, heb ik gelezen) en hij heeft wel eens vaker diarree..... En Appie vindt het lekker, al denk ik dat hij alles wel lekker vindt:-p.......
Door Marjanne
#2886551
Fijn dat Appie er van smult ;) Ja ik vind het ook wat groffer, maar vind dat juist wel een voordeel. Die hele fijngemalen prakkies lijkt me helemaal niks om te moeten eten.
Door lararo
#2886735
Ben er tevreden over ik voer wel extra groente en kruiden bij,het mag dan kvv gebaseerd zijn op een prooidier maar het bevat niet alles van een prooidier (pluimen) en die vezels lijken me toch ook nut te hebben zeker bij pups.voor nu 3xtotaalvoer,2x totaalvoer wild,1x pens totaal,1 vis dag van een zalm mix

Heb al duurdere kvv gehad maar zie niet echt verschil ze doen het gewoon goed op lotgering beter dan op brok en minder stoelgang
heb lange tijd gebarft en zie eigenlijk ook niet zoveel verschil als nu.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2886757
Zoals jij het geeft, Lararo, zie ik ook wel zitten idd..... Qua ruimte in de vriezer kan ik het hebben (voor max 3 weken),betaalbaar en het aller belangrijkst dat appie het er goed op doet en lekker vindt:-)..... Thanks!
Door M@rina
#2886862
Ik heb zelf geen ervaring met Lotgering, maar denk wel wat kan het nu voor kwaliteit zijn voor die prijzen?

Je moet het natuurlijk zelf bepalen maar ik adviseer sowieso altijd om verschillende merken af te wisselen. Iedere kvv is net even anders samengesteld, de één heeft wat meer bot, die wat meer orgaan, merk x heeft groente etc.
Omdat je met kvv eigenlijk nooit zelf precies de inhoud en de kwaliteit van het vlees kan bepalen is afwisselen verstandig, hoe meer afwisseling hoe beter.

Zelf geef ik zo'n 3 of 4 merken en wissel 9 diersoorten af. Alle kvv's die ik voer hebben geen premix en bevatten een natuurlijke calciumbron, geen synthetische vitamine en mineralen of botsupplement.
Door de bank genomen betaal ik zo'n 3,00 á 3,50 per kg.
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2886897
???????  Tja, dan krijg je de discussie, waarom neem je een hond als je het eten niet kan betalen...... Ja, dat kunnen we wel, als we maar letten op de prijzen..... Ik begrijp heel erg goed, dat er bepaalde prijzen aan heel erg goed eten zitten.... Het moet niet zo zijn dat zijn eten duurder is dan ons eigen eten... Appie heeft tot nu toe altijd Smuldier gehad en daar doet ie het goed op, 70 ct per 400 gr, da's 2 dagen eten. Net zoals je bij AH Euroshopper hebt, eigen merk en de A merken, alle 3 zijn even goed, ligt er aan waar JIJ de voorkeur legt... Ga zlef graag bij AH boodschappen doen, maar haal wel Euroshopper, eigen merk en af en toe A merk..... Ik wil alleen wat meer variatie tegen een betaalbare prijs en dan moet je zoeken.,.. Appie doet het goed op een goedkoop merk, witte tanden (geen aanslag), mooie dikke vacht, poept mooi etc....waarom zou ik dan duur merk doen? Prijs zegt niet alles..... En ik merk toch, dat mensen die meer te besteden ook meer uitgeven, terwijl ze ook kunnen besparen...... Sorry, M@rina, maar ik bespeur bij jou, dat je gewoon meer te besteden hebt en dus duurder eten koopt, terwijl dat niet hoeft..... Ik krijg steeds vaker de stempel 'huisvrouw', niet willen werken etc, en dus moet je geen huisdieren nemen, want je kunt het niet betalen...? Nee, ik maak keuzes in mijn leven en niemand in dit gezin komt tekort...... We moeten alleen keuzes maken tussen een A merk of een B merk, maar dan hou je aan het eind vd maand wel,geld over voor iets extra's..... Ook voor Appie... Mn dochters en de huisdieren komen niets tekort!
Door Martine-Tom
#2886907
[quote="CindyMayella"]
???????  Tja, dan krijg je de discussie, waarom neem je een hond als je het eten niet kan betalen...... Ja, dat kunnen we wel, als we maar letten op de prijzen..... Ik begrijp heel erg goed, dat er bepaalde prijzen aan heel erg goed eten zitten.... Het moet niet zo zijn dat zijn eten duurder is dan ons eigen eten... Appie heeft tot nu toe altijd Smuldier gehad en daar doet ie het goed op, 70 ct per 400 gr, da's 2 dagen eten. Net zoals je bij AH Euroshopper hebt, eigen merk en de A merken, alle 3 zijn even goed, ligt er aan waar JIJ de voorkeur legt... Ga zlef graag bij AH boodschappen doen, maar haal wel Euroshopper, eigen merk en af en toe A merk..... Ik wil alleen wat meer variatie tegen een betaalbare prijs en dan moet je zoeken.,.. Appie doet het goed op een goedkoop merk, witte tanden (geen aanslag), mooie dikke vacht, poept mooi etc....waarom zou ik dan duur merk doen? Prijs zegt niet alles..... En ik merk toch, dat mensen die meer te besteden ook meer uitgeven, terwijl ze ook kunnen besparen...... Sorry, M@rina, maar ik bespeur bij jou, dat je gewoon meer te besteden hebt en dus duurder eten koopt, terwijl dat niet hoeft..... Ik krijg steeds vaker de stempel 'huisvrouw', niet willen werken etc, en dus moet je geen huisdieren nemen, want je kunt het niet betalen...? Nee, ik maak keuzes in mijn leven en niemand in dit gezin komt tekort...... We moeten alleen keuzes maken tussen een A merk of een B merk, maar dan hou je aan het eind vd maand wel,geld over voor iets extra's..... Ook voor Appie... Mn dochters en de huisdieren komen niets tekort!
[/quote]Uhm, zo ligt het met KVV net niet, rijst is rijst en suiker is suiker, daar valt niks over te twisten, of je nou 1 euro of 5 euro betaald...witte rijst is witte rijst.
Goedkope kvv, en in dit geval smuldier bevat premix, er zit volgens mij granen in, geen natuurlijke calciumbron, zal ook wel relatief hoog in vet zitten, de kwaliteit van het vlees (en daarmee dus de voedingswaarde) is minder (vandaar wsl de premix).
En nou is het prima om te voeren hoor, als jij je daar goed bij voelt moet je dat vooral doen, maar er is wel degelijk verschil tussen Smuldier en bijvoorbeeld Tinlo (en dan zijn er de uitzonderingen zoals Carnibest die duur is en die ik persoonlijk echt niet zo heel goed vind). Duur is niet per definitie beter maar als je kijkt naar wat er in Smuldier zit en in bijvoorbeeld Tinlo of Darf is daar echt wel een verschil in, en of dat inhoud dat je Smuldier niet moet voeren, dat moet ieder voor zich weten, maar er is echt wel kwaliteitsverschil  ;)
Door lararo
#2886924
Heb zowel de dure Darf,all animal,haaks barf gevoerd tinlo vond ik bagger
die andere 3 vond ik prima maar vind Lotgering zeker niet minder tov die andere kijkend naar de honden,moest ik aan 3/kg voeren zou ik per maand  €223 kwijt zijn...
nu  €110 + €16 voor de groente/appel,kruiden,ei  en honden klagen er totaal niet over + de laatste bloedcontrole was prima.
zou dan verder met die totaal voer en wild wat toch al min 5 diersoorten zijn niet weten waarom ik er nog een andere kvv zou moeten bijnemen.
vind dat ook altijd zo een gezwets goedkoop zal wel bagger vlees zijn,ja sorry toen ik barfte betaalde ik omgerekend 1.87 (sw vlees) is barf vlees dan ook zooi en in kvv van €3/kg gaan ze ook geen filet of biefstuk draaien hoor.
Laatst gewijzigd door lararo op do 06 mar 2014, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2886933
Daar gaan we weer! Hoe vaak is deze discussie al niet gevoerd hier?
Zelf voer ik het niet meer (voer nu Darf en Degomeat) omdat het verkooppunt me nu te ver weg zit.
En omdat mijn hondje maar ruim 5 kilo weegt maakt het niet zoveel uit op het totaal.
Als het verkooppunt dichterbij zou zitten zou ik een paar dagen in de week weer Lotgering voeren, niks mis mee, zag er altijd mooi uit.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 07 mar 2014, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2886936
[quote="CindyMayella"]
???????  Tja, dan krijg je de discussie, waarom neem je een hond als je het eten niet kan betalen...... Ja, dat kunnen we wel, als we maar letten op de prijzen..... Ik begrijp heel erg goed, dat er bepaalde prijzen aan heel erg goed eten zitten.... Het moet niet zo zijn dat zijn eten duurder is dan ons eigen eten... Appie heeft tot nu toe altijd Smuldier gehad en daar doet ie het goed op, 70 ct per 400 gr, da's 2 dagen eten. Net zoals je bij AH Euroshopper hebt, eigen merk en de A merken, alle 3 zijn even goed, ligt er aan waar JIJ de voorkeur legt... Ga zlef graag bij AH boodschappen doen, maar haal wel Euroshopper, eigen merk en af en toe A merk..... Ik wil alleen wat meer variatie tegen een betaalbare prijs en dan moet je zoeken.,.. Appie doet het goed op een goedkoop merk, witte tanden (geen aanslag), mooie dikke vacht, poept mooi etc....waarom zou ik dan duur merk doen? Prijs zegt niet alles..... En ik merk toch, dat mensen die meer te besteden ook meer uitgeven, terwijl ze ook kunnen besparen...... Sorry, M@rina, maar ik bespeur bij jou, dat je gewoon meer te besteden hebt en dus duurder eten koopt, terwijl dat niet hoeft..... Ik krijg steeds vaker de stempel 'huisvrouw', niet willen werken etc, en dus moet je geen huisdieren nemen, want je kunt het niet betalen...? Nee, ik maak keuzes in mijn leven en niemand in dit gezin komt tekort...... We moeten alleen keuzes maken tussen een A merk of een B merk, maar dan hou je aan het eind vd maand wel,geld over voor iets extra's..... Ook voor Appie... Mn dochters en de huisdieren komen niets tekort!
[/quote]

Even een reactie op het vetgedrukte zinnetje: Waar haal je die discussie vandaan? TS vraagt een advies en dat geef ik. Ik rep met geen woord over het wel of niet kunnen betalen van goede voeding en of je dan wel of niet een hond mag bezitten. Ik geef aan hoe ik het doe en wat daar de kosten van zijn.

Mijn advies is afwisselen en als je bij die afwisseling ook Lotgering voert daar bemoei ik me verder niet mee.
Het kan trouwens nog veel duurder; Haaksbarf, Carnivoer, Alaska zijn kvv's die een stuk duurder zijn de de kvv's die ik geef, ik maak dus ook een afweging in hoeveel geld ik kan of wil betalen, maar oordeel alsjeblieft niet over mijn bestedingspatroon, dat doe ik bij jou ook niet. Je kent mijn afwegingen niet en projecteer je frustratie over huisvrouwen alsjeblieft ook niet op mij. Ik heb nog nooit een negatief woord over jou geschreven ken je niet eens, dus...............

Dat jouw hond het goed doet op smuldier is fijn, hoe hij het zou doen op een kvv met natuurlijke calciumbron en zonder premix weet je niet, misschien nog wel beter.
Witte tanden zegt niets over gezonde voeding, het is een kwestie van aanleg, die je met barfen heel goed tegen kan gaan, maar met kvv niet, dan heb je gewoon mazzel met een hond zonder aanleg voor tandsteen.

And: by the way ik haal geen boodschappen bij AH, maar bij een supermarkt die goedkoper is dan AH, ook met eigen merken ;)
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2886940
M@rina schreef: Even een reactie op het vetgedrukte zinnetje: Waar haal je die discussie vandaan? TS vraagt een advies en dat geef ik. Ik rep met geen woord over het wel of niet kunnen betalen van goede voeding en of je dan wel of niet een hond mag bezitten. Ik geef aan hoe ik het doe en wat daar de kosten van zijn.

Mijn advies is afwisselen en als je bij die afwisseling ook Lotgering voert daar bemoei ik me verder niet mee.
Het kan trouwens nog veel duurder; Haaksbarf, Carnivoer, Alaska zijn kvv's die een stuk duurder zijn de de kvv's die ik geef, ik maak dus ook een afweging in hoeveel geld ik kan of wil betalen, maar oordeel alsjeblieft niet over mijn bestedingspatroon, dat doe ik bij jou ook niet. Je kent mijn afwegingen niet en projecteer je frustratie over huisvrouwen alsjeblieft ook niet op mij. Ik heb nog nooit een negatief woord over jou geschreven ken je niet eens, dus...............

Dat jouw hond het goed doet op smuldier is fijn, hoe hij het zou doen op een kvv met natuurlijke calciumbron en zonder premix weet je niet, misschien nog wel beter.
Witte tanden zegt niets over gezonde voeding, het is een kwestie van aanleg, die je met barfen heel goed tegen kan gaan, maar met kvv niet, dan heb je gewoon mazzel met een hond zonder aanleg voor tandsteen.

And: by the way ik haal geen boodschappen bij AH, maar bij een supermarkt die goedkoper is dan AH, ook met eigen merken ;)
Witte tanden zegt niets over gezonde voeding, het is een kwestie van aanleg, die je met barfen heel goed tegen kan gaan, maar met kvv niet, dan heb je gewoon mazzel met een hond zonder aanleg voor tandsteen.
Daar zijn de meningen over verdeeld, maar ik denk dat je daarin gelijk hebt.
Als je trouwens tweemaal per week een karkasje met wat spiervlees geeft, heb je ook al vele malen minder kans op tandsteen toch? De rest van de week dan KVV
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op do 06 mar 2014, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marjanne
#2886962
Nou, ik wist niet dat mijn vraag zoveel teweeg zou brengen. Ik vraag gewoon om de ervaringen met Lotgering, niets meer en niets minder. Ik dacht ook bij mezelf: kan het wel wat zijn voor dat geld, maar omdat ik het er echt goed uit vind zien wilde ik graag van mensen horen die er ervaring mee hebben. Positief en/of negatief. En ja ik wil ook het beste voor mijn hondje, maar vraag me ook af of die duurdere KVV's nou echt zoveel beter zijn. Ik zie daar juist toevoeginen tussenzitten (olie, vitamines ed) waarvan ik het idee heb dat ze niet nodig zijn. Dan zou je helemaal biologisch moeten gaan voeren, zowel voor de gezondheid als voor de diervriendelijkheid! Ik wil er in de toekomst best een beetje bij gaan Barfen, maar zou voor nu nog niet weten waar ik al dat gevarieerde vlees vandaan moet halen en hoe te beginnen, dus ik hou het voorlopig even bij KVV en daarna zie ik hoe het gaat. Maar even waarom ik dit begon, het goede nieuws is dat de 2e giardia-snaptest wederom negatief is. Dus ik ben superblij!! En als ze het op Lotgering met extra kip goed blijft doen wil ik gaan afwisselen met meerder diersoorten. Dus ik zou het toch gewoon fijn vinden van mensen te horen die echt ervaring hebben met Lotgering. En daarnaast is de voedseldroger in bestelling dus kan ik binnenkort weer eens iets lekkers voorschotelen ter beloning  :D
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#2886968
[quote="Marjanne"]
Nou, ik wist niet dat mijn vraag zoveel teweeg zou brengen. Ik vraag gewoon om de ervaringen met Lotgering, niets meer en niets minder. Ik dacht ook bij mezelf: kan het wel wat zijn voor dat geld, maar omdat ik het er echt goed uit vind zien wilde ik graag van mensen horen die er ervaring mee hebben. Positief en/of negatief. En ja ik wil ook het beste voor mijn hondje, maar vraag me ook af of die duurdere KVV's nou echt zoveel beter zijn. Ik zie daar juist toevoeginen tussenzitten (olie, vitamines ed) waarvan ik het idee heb dat ze niet nodig zijn. Dan zou je helemaal biologisch moeten gaan voeren, zowel voor de gezondheid als voor de diervriendelijkheid! Ik wil er in de toekomst best een beetje bij gaan Barfen, maar zou voor nu nog niet weten waar ik al dat gevarieerde vlees vandaan moet halen en hoe te beginnen, dus ik hou het voorlopig even bij KVV en daarna zie ik hoe het gaat. Maar even waarom ik dit begon, het goede nieuws is dat de 2e giardia-snaptest wederom negatief is. Dus ik ben superblij!! En als ze het op Lotgering met extra kip goed blijft doen wil ik gaan afwisselen met meerder diersoorten. Dus ik zou het toch gewoon fijn vinden van mensen te horen die echt ervaring hebben met Lotgering. En daarnaast is de voedseldroger in bestelling dus kan ik binnenkort weer eens iets lekkers voorschotelen ter beloning  :D
[/quote]

Ik gaf je toch aan dat ik er goede ervaringen mee gehad heb en waarom ik het nu niet meer voer?
De wildvariant beviel me ook erg goed.
Dat van tweemaal een karkasje met wat spiervlees (bv kalkoen of kipfilet) per week zou ik trouwens ter harte nemen ivm tandsteen.
Door Marjanne
#2886979
Ja bedankt daarvoor Lazy Garfield, dat was fijn om te lezen.
En CindyMayella als ik op de gegevens van voerwijzer afga zou ikzelf niet voor Smuldier kiezen. De calciumbron is een supplement ipv bot en er zitten koolhydraten in (mss een deel door de groente, maar dat kan nooit zoveel zijn). En als mijn Nala een allergie daartegen zou hebben wil ik dat dus uitsluiten door geen koolhydragen te geven, in ieder geval niet uit granen!
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door