Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sanchobi
#2886411
Hoi,

Ik ben Sandra, 33 jaar, werk in de zorg en woon in Goirle (Tilburg). Ik heb momenteel 2 honden, Chobi, een cocker van bijna 10 en Bangle, een chihuahua/dwergpincher mix van 2,5. Daarnaast 2 katten, Kuki (bijna 7) en Gazsi (bijna 6) en ook nog 2 chinchilla's. Bink en Stefke van 3 en 2.
Een gezellige boel dus bij mij thuis!!

Vanaf zondag komt er nog een hondje bij mij wonen, een Tornjak/bordercollie mix van ongeveer 5 maanden. Ze komt uit Bosnie, en gaat Juul(tje) heten.
Juul is 2 maanden geleden in Bosnie aangereden, en had een bekkenfractuur. Ze is hieraan geopereerd, en kan weer lopen.
Ze zal echter nog wel veel moeten revalideren, aangezien de spiermassa op haar achterhand nog maar erg weinig is.
Na de operatie is Juul incontinent gebleven, en het is niet zeker of dit zich nog hersteld. ( de dierenarts daar heeft hoop dat dit beter gaat wanneer ze weer wat spier gekweekt heeft, waardoor haar bekkenbodem weer verstevigd )
Mocht dit niet herstellen, dan zal ze blijvend luiers moeten dragen.

Omdat ik al redelijk wat ervaring heb met het revalideren van honden, wilde ik haar in elk geval een heel fijn plaatsje bieden, ik was op slag verliefd op haar koppie!

De revalidatie wil ik starten met het langzaam opbouwen van wandelingen, een aantal keer per dag.
Daarnaast ga ik haar hydrotherapie geven, dit hielp bij Chobi, die haar achterpoot verbrijzeld had, ook erg goed.

Heeft er iemand verder nog tips en trucs om haar weer verder mobiel te krijgen en de spieren aan te sterken? Alles is welkom!
Door Lizzy
#2886522
Welkom op barfplaats Sandra! Wat een gezellige boel bij jou daar :)! En wat lief dat je dit hondje een warm mandje biedt!

Ik denk dat visolie goed is voor de botten. En natuurlijke rauwe/verse voeding. En je zou nog Spier Support van de Groene Os kunnen proberen misschien. Ik zou dat wel tijdelijk geven. En ik merkte bij mijn hond verschil in gedrag. Hij werd druk van dit spul. Dat is misschien ook wel iets om in je achterhoofd te houden.

Ik zie net dat NML health een soort gelijk spul heeft: http://www.nmlhealth.com/p,34,2442/PUUR ... d-kat.aspx. Zal wel weer net wat anders zijn als de Groene Os maar dat laatste merk is tegenwoordig soms moeilijk verkrijgbaar, helaas.
Door Lil
#2886812
Welkom!

Ik zou muscle support van phytonics geven. Werkte hoer bij een oude hond met artrose echt zeer goed. Die spier support hielp niet en zorgde inderdaad voor een hyperende hond.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door