Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MuppetGirl
#2886077
Hallo,
ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, maar mijn vraag is. Kan ik ook in het weekend bijvoorbeeld 1 of 2 maaltijden vervangen voor Barf? Ik heb 2 Jackrussels ze krijgen volledig kvv.
Wat kan ik het beste doen voor mijn hondjes?
Moet ik ook goed op de samenstelling letten of komt het niet zo precies voor 1 a 2 maaltijden?
Alle tips zijn welkom ik hoor het graag
Door Lizzy
#2886081
Ja hoor, dat kan prima! Ik zou zelf beginnen met qua vleesbot de beginnersvleesbotten. Dus bijv. gemepte kippenvleugels, eendennekken en kwartelkarkas en daarna kipkarkas, konijnkarkas, parelhoenkarkas, etc. En ik zou ook juist die diersoorten geven die niet in de KVV zitten. Als dat kan/nodig is. Stel je geeft al 8 diersoorten KVV, dan wordt dat een beetje moeilijk :biggrin2:. En ook onnodig. Maar stel er zit voornamelijk kip en rund, lam en eend in de KVV, geef dan bijv. ook eens wat vette vis of kwartelkarkas en konijnkarkas enzo.

Qua hoeveelheden en percentages komt het niet zo krap. Ik zou zelf de focus leggen op kwalitatief zeer goed spiervlees, vleesbotten, groenten, extra's als een rauw eitje, rauw vet visje.

Maar, Angelique heeft een schitterend topic gemaakt over dit onderwerp: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 140.0.html. Ik zou dat ook zeker doornemen!
Door MuppetGirl
#2886339
Oke dank jullie, heb alles doorgelezen!
maar zoals 1 kwartel karkas per hond is dat genoeg? moet daar meer bij?
ik zou graag wat voorbeeldjes krijgen hoe 1 menu er uit kan zien. Ik heb 1 jackrussell van 6 kilo en 1 pup van 2,5 kilo.
Ik heb namelijk wel alle info inmiddels doorgespit, maar kan me er nog geen voorstelling van maken haha.
ik ben namelijk van plan om ze dan smorgens of savonds gewoon kvv te geven.
Door Lizzy
#2886363
MuppetGirl schreef: Oke dank jullie, heb alles doorgelezen!
maar zoals 1 kwartel karkas per hond is dat genoeg? moet daar meer bij?
ik zou graag wat voorbeeldjes krijgen hoe 1 menu er uit kan zien. Ik heb 1 jackrussell van 6 kilo en 1 pup van 2,5 kilo.
Ik heb namelijk wel alle info inmiddels doorgespit, maar kan me er nog geen voorstelling van maken haha.
ik ben namelijk van plan om ze dan smorgens of savonds gewoon kvv te geven.
Je geeft in totaal even veel aan voeding als dat je normaal gesproken op KVV geeft. Dus stel je geeft 200 gram voer per dag, geef je met BARF ook 200 gram voer per dag. Een kwartelkarkas weegt ongeveer 75 gram, ofzoiets. Dan geef je er dus bijv. 2 en vul je dat bijv. aan met spiervlees. En groenten.
Door MuppetGirl
#2896340
Mijn Dogsters hebben vandaag voor het eerst duif gehad, het was een succes dat zeker. Het vreemde was, dat de pup veel minder moeite had met het eten dan mijn oudere hond. maar ze vonden het heerlijk.
Ik vond het nog wel spannend met de botjes enzo, heb ze goed in de gaten gehouden maar het waren absoluut niet te harde botjes.

Nog meer tips voor de volgende maaltijd.
ik ben blij dat het wel een suc6 was  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door