Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#2885850
Misty is op barf opgegroeid. Kvv was absoluut not done. Echter sinds vorig jaar na haar operatie ging ze steeds slechter eten en ook veelvuldig spugen op vleesbot ondanks dat deze of 70% vlees bevatte of gecombineerd werd met orgaan/pens. Resultaat ze krijgt al een maand of 5 a 6 alleen beginnersbotten. Maar sinds 2 maanden lijkt het wel alsof ze ervan walgt. Ook spiervlees. Ze eet echt niet graag (meer). Daarentegen kwijlt ze voor de Orijen brokken van Jesse. En is ze dankbaar voor een bak kvv. Afgelopen 9 dagen op de camping kvv gegeven (CB en degomeat ev) totaal geen problemen in welke vorm dan ook. Gisterochtend voor het eerst dan weer barf konijnenvlees. Nou daar moest ze toch wel goed over nadenken. ’s Middags gras eten…gisteravond bbq pakket van Degomeat dus plofkip omdat biokip eigenlijk al te hard is, wat bestond uit een drumstick en een karbonade dus zeer dik bevleesd. Ze heeft wel 10 minuten gewacht voordat ze het met zeer lange tanden at..en vanmorgen weer gras willen eten. Vanmorgen eendennek met lamstong en dat ging er wel in. Het valt me op dat nekken in welk diersoort dan ook ze niet dubt, karkassen dus wel. En spiervlees mwah. Orgaan geen probleem. Snap jullie het, want ik ben het spoor bijster!
Door Cindy de Wolf
#2885855
jasmijn schreef: Heeft ze geen last van haar tanden?
Nee dat geloof ik niet. Dan zou ze ook dubben met de nekken en zeker niet met spiervlees. Verder knaagt ze ook naar hartelust op haar hertengewei of nylabone. Ook apporteerwerk is geen probleem.
Door Lil
#2885858
Wat ik hier wel eens heb gezien is dat een hond die erg misselijk en ziek was dat associeerde met het vlees dat ze vlak van tevoren had gegeten. Dus toen werd het lievelingsvlees (konijn) absoluut niet meer gegeten.
Daar is een hele poos voorbij gegaan voordat dat weer lukte (ze vaste 5 dagen als ik toch konijn gaf, dus dat vond ik geen optie)

Kan het zo iets zijn? Iets tussen de oren?
Door Cindy de Wolf
#2885870
Lil schreef: Wat ik hier wel eens heb gezien is dat een hond die erg misselijk en ziek was dat associeerde met het vlees dat ze vlak van tevoren had gegeten. Dus toen werd het lievelingsvlees (konijn) absoluut niet meer gegeten.
Daar is een hele poos voorbij gegaan voordat dat weer lukte (ze vaste 5 dagen als ik toch konijn gaf, dus dat vond ik geen optie)

Kan het zo iets zijn? Iets tussen de oren?
Tsja :-\ :-\ geen idee. Paardensucade liever niet, paardenlever geen probleem. Kipkarkas liever niet, kipnek geen probleem. Rund/kalkoen/hert en lamsvlees gaan er nog redelijk vlot in maar de rest liever niet. En ze was echt NOOIT een lastige eter, ja met vis, maar dat was het dan ook. Ergens zint her me niet. Lichamelijk zie ik verder geen rare dingen ook in gedrag niet.
Door Lil
#2885891
Cindy de Wolf schreef: Tsja :-\ :-\ geen idee. Paardensucade liever niet, paardenlever geen probleem. Kipkarkas liever niet, kipnek geen probleem. Rund/kalkoen/hert en lamsvlees gaan er nog redelijk vlot in maar de rest liever niet. En ze was echt NOOIT een lastige eter, ja met vis, maar dat was het dan ook. Ergens zint her me niet. Lichamelijk zie ik verder geen rare dingen ook in gedrag niet.
Dat is inderdaad wel heel raar selectief zijn.

Als je het echt niet vertrouwd en denkt dat er iets mis met haar is, zou ik bloed laten prikken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door