Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2885130
Titer je na een jaar voor de eerste keer en dan om de 3 jaar?
Tess is bij de fokker geënt, met 9 wkn hebben we laten titeren en met 12 wkn geënt, zonder weil die heb ik later laten zetten.

Nu ga ik a.s. zondag meedoen aan een workshop Treibball. Deze hondenschool accepteert titeren. Alleen heb ik me gewoon een maand vergist. Dacht dat ze 25 maart geënt was, maar dit blijkt dus 25 feb. te zijn. Ik krijg de da die titert niet te pakken,, kan ivm Carnaval zijn natuurlijk.
Dus heeft de hondenschool recht om hier moeilijk over te doen of is het gangbaar na 3 jaar pas te titeren, aangezien enting toch 3 jaar geldig is? Het betreft de Nobivac DHP. De da heeft niet ingevuld wanneer er weer geënt moet worden. Alleen 25-2-13 geent en bij volgende enting staat: Weil in het voorjaar.

Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik niet eerder in het boekje heb gekeken, maar daar verander ik toch niks meer aan helaas. Ik weet ook niet hoe de hondenschool hier zelf over denkt.
Ik ga ook een mail sturen naar mijn holistisch dierenarts, maar wil weten hoe jullie hierover denken.
Door Lizzy
#2885145
De DHP en Lepto enting moet na 1 jaar herhaald worden. Maar het zou erg flauw zijn hoor, als ze over die paar weekjes dwars gaan liggen!
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2885152
Dank je Lizzy. Ik hoop toch dat ik deze week nog snel terecht kan bij de da. Wacht even antwoord af. Anders maar contact opnemen met de hondenschool. Zou heel erg balen als ik niet mag komen, verheug me er al weken op.
Door Parelridder
#2885266
[quote="Lizzy"]
De DHP en Lepto enting moet na 1 jaar herhaald worden. (...)[/quote]Begrijp jij waarom de DHP na 1 jaar herhaald moet worden, om vervolgens 3 jaar voldoende te beschermen?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#2885343
Over titeren zijn ook de meningen verdeeld...... Ik ben nog aan het uitzoeken hoe en wat. Appie heeft in september 2013 zn jaarlijkse inenting gehad en sinds een week of 2 weet ik pas af van de term titeren....... Er zijn er ook maar weinig dierenartsen die hieraan mee werken, dus dat moet je ook nog uitzoeken....... Ik weet het zelf nog niet wat ik dit jaar ga doen....... Ga op onderzoek uit, zoek uit en kijk dan wat je zelf het beste vindt.......
Door Lizzy
#2885810
[quote="Parelridder"]
Begrijp jij waarom de DHP na 1 jaar herhaald moet worden, om vervolgens 3 jaar voldoende te beschermen?
[/quote]

Bij mijn weten is dat omdat de pup enting toch in sommige gevallen niet goed aanslaat.
Door Parelridder
#2885838
[quote="Lizzy"]
Bij mijn weten is dat omdat de pup enting toch in sommige gevallen niet goed aanslaat.
[/quote]Ah, dan had ik dat toch goed begrepen, ik dacht even dat deze hoe dan ook toegediend moet worden. Dus als de titers n.a.v. de pupvaccinatie goed zijn is die herhaling op 1 jaar dus niet nodig :)
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2892972

Over titeren zijn ook de meningen verdeeld...... Ik ben nog aan het uitzoeken hoe en wat. Appie heeft in september 2013 zn jaarlijkse inenting gehad en sinds een week of 2 weet ik pas af van de term titeren....... Er zijn er ook maar weinig dierenartsen die hieraan mee werken, dus dat moet je ook nog uitzoeken....... Ik weet het zelf nog niet wat ik dit jaar ga doen....... Ga op onderzoek uit, zoek uit en kijk dan wat je zelf het beste vindt.......
CindyMayella, ik denk dat jij mijn vraag niet goed begrepen hebt? ;)
Ik titer namelijk al. Was net iets te laat.

De hondenschool heeft gelukkig niet moeilijk gedaan. Ik heb nu een afspraak staan om te titeren bij Silverlinde.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door