Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2884804
Nou de titel zegt het al. In navolging van moeder nu pup 1 aan de dunne. Wordt steeds leuker hier.... haal zo bij de DA iets op maar wie weet hebben jullie nog nuttige tips.
Door Jantina
#2884816
Is op de finidiar gestopt en zondag geen pil meer gegeven, is goed gebleven. En de eetlust gelukkig ook. Ze heeft na die ene keer ook niet meer over gegeven. Dus he, we dachten, hij gaat lekker! Blijven de vezeltjes wel geven, gelukkig eet ze nu ook meer diersoorten dan alleen de vette eend.
Tot ik net ene poepravage aantrof  :-X.
Door Lizzy
#2884844
Jantina schreef: Is op de finidiar gestopt en zondag geen pil meer gegeven, is goed gebleven. En de eetlust gelukkig ook. Ze heeft na die ene keer ook niet meer over gegeven. Dus he, we dachten, hij gaat lekker! Blijven de vezeltjes wel geven, gelukkig eet ze nu ook meer diersoorten dan alleen de vette eend.
Tot ik net ene poepravage aantrof :-X.
Ze drinken nog steeds bij Lizzy, je bent ze niet gaan bijvoeren? Want daar kan het van zijn. Heb je ze ontwormt? Het kan daar van zijn. Of juist van niet ontwormen. Is het waterdun? Of gele vieze derrie?
Door Jantina
#2884862
Ik wilde vandaag ontwormen. Heb ik dus maar niet gedaan. Vanmorgen voor het eerst een beetje melk gemaakt en een beetje van mijn vinger laten likken.
Ik kan niet goed zeggen hoe het er uit ziet, binnen de 5min dat ik niet bij de kist was, was het overal overheen besmeurd. Ik denk derrie...
Door Hanny
#2884867
Die kans zat er in. Pupje ook aan de diarree, misschien wordt het wel pupjes aan de diarree.
Laten we hopen dat het met een paar dagen weer wat hersteld.
Ik heb wel kaopectate gegeven aan kleine pupjes, hielp toen voor zover ik kon beoordelen helemaal niets.
Het zou volgens de arts echt wel moeten helpen, maar ik merkte het niet.
Dat was het nest, waarvoor ik propolis ben gaan geven. Dat was ernstig.
Normaal gesproken zou ik even nog niets doen en het aankijken. Ze drinken voor zover ik weet, nog bij Lizzy.
Waarschijnlijk blijven ze goed levendig, maar er is diarree. Beslist niet goed, dus waakzaam zijn.
Contact opnemen met de arts, die Lizzy behandeld heeft, zou dat een goed idee zijn?

Succes, gelukkig zijn het goed doorvoede pupjes,
Hanny
Door Lizzy
#2885101
Jantina schreef: Ik wilde vandaag ontwormen. Heb ik dus maar niet gedaan. Vanmorgen voor het eerst een beetje melk gemaakt en een beetje van mijn vinger laten likken.
Ik kan niet goed zeggen hoe het er uit ziet, binnen de 5min dat ik niet bij de kist was, was het overal overheen besmeurd. Ik denk derrie...
OK, want op een gegeven moment is derrie ook wel een normaal verschijnsel. Dan veranderd de moedermelk, lijkt wel. De meeste fokkers hebben echt een paar dagen de werpkist onder de gele derrie. Welke kleur heeft het, de derrie?

Wat zei de DA?

De diarree kan ook van spoelwormen komen hoor. Tja, en verder kan het van alles zijn natuurlijk. Als Lizzy toch een virusje heeft opgepakt, kan het natuurlijk overgebracht zijn op de pups...

En het kan zelfs van de melk zijn die je vanmorgen hebt gegeven.

Het is wel even handig om de kleur te vermelden. En om de consistentie beter te kunnen beoordelen. En om te kijken welke/hoeveel pups aan de diarree zijn. Dus, hoe is het vandaag?
Door Jantina
#2885115
Nou het was dus echt een beetje roestkleurtje. En het ging er in de 60 graden was niet eens af, yuk, het lijkt vettig te zijn? Gelukkig kreeg de wasmachine op stal (zo'n professionele voor dekens e.d.) het wel schoon.
Het is bij die ene keer gebleven, ik heb wel bij de DA Finidiar in de laagste dosering gehaald maar ik wilde eerste een tweede keer afwachten - die is uitgebleven tot nu toe dus ook niks gegeven. Deze pup was wel het meest gegroeid van het hele stel ooit, maar liefst 100 gram... Ook wel weer vreemd, of te gulzig geweest?
Andere pups hebben nog niks.
Misschien inderdaad een andere samenstelling van de melk?
Wat is nou wijsheid, als het vandaag rustig blijft morgen toch wel ontwormen? Ze zijn dan 3 weken en 2 dagen dus het moet nu wel een keer gebeuren...
Ik laat de Farmfood melk ook maar even voor wat het is.
Door Erna
#2885364
Was het slappe derrie met korreltjes erin? Als het dat was komt dat idd wel vaker voor rond deze tijd bij pups en is het meestal met een dagje of 2 wel over. Het plakt ook een beetje als je het aan je vingers hebt. (lekker praatje weer).

Wij hebben afgelopen zondag ontwormd met drontal (de pups waren 3 weken oud). Ik wilde het langer uitstellen maar er lag een spoelworm in de kist dus werd het echt tijd. De ontlasting van de pup is goed gebleven.
Door Jantina
#2885370
Kon het zo verrotte slecht zien omdat Lizzy en de andere pups alles door de kist en in de ren gelopen hadden. Twee pups waren gevlucht, die lagen midden in de woonkamer :biggrin2:. (De ren staat hier open omdat ze toch nog nergens heen tijgeren normaal gesproken) Maar het was idd plakkerig, zo plakkerig dat het dus in de normale wasmachine niet van de vetbedden af ging. Tot nu toe dus niets meer gehad en ook geen andere pup...
Hopelijk paniek om niks, maar goed, omdat Lizzy het zo heftig heeft gehad gingen bij mij de alarmbellen rinkelen :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door