Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2884737
Ik zit met Oscar te bedenken hoe ik het nu ga doen.

Het eerste jaar dat we hem hadden heeft hij de grote coctail gehad (DHPPi) en de lepto.
Het tweede jaar heb ik hem laten titeren en kwam er een lage score voor hondenziekte uit, de rest hoog. Toen heeft hij Lepto en Puppy DP gekregen.
Vorig jaar heb ik hem laten titeren en kwam er weer een lage score voor hondenziekte uit. Beide andere hoog. Toen heeft hij weer Lepto en Puppy DP gekregen.

In oktober 2011 heeft hij rabies gehad, die moet nu in september herhaald worden.

Jaar 2 en 3 heeft hij ook de neusenting kennelhoest gekregen ivm dat we als noodoplossing hem naar pension willen kunnen brengen. Omdat we dat nu al 1,5 jaar niet meer gedaan hebben, wil ik die nu niet doen.

Wat nu? Ik wil dit jaar hoe dan ook niet titeren, omdat ik nu bezig ben met training en ik dat te omslachtig vind nu. Ik ben allang blij als we er weer een prik in krijgen, bloed afnemen staat een stuk verderop op de prioriteitenlijst.
Ik weet het niet meer precies, maar bij de laatste keer titeren is mij uitgelegd dat de kans groot is dat de uitslag dit jaar hetzelfde zou zijn. Als ik het goed onthouden heb, is dat omdat de hond dermate weinig hondenziekte "tegen komt" dat er geen actuele afweer tegen blijft. Als dat zo is, zou ik dit jaar of niet kunnen enten, of weer de puppy DP.

Iemand een idee wat slim is?
Door Lizzy
#2884744
Puppy DP is een zwaardere enting dan een normale parvo hondenziekte enting. OK, er zit 1 ziekte minder in dan in de DHP maar DP is zwaarder zodat ie door de maternale immuniteit kan breken. Die zou ik dus niet zetten.

Verder ben ik geen goede raadgever in deze.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2884765
Als ie zwaarder is en toch geen effect scoort gezien de titerscores, dan wordt het helemaal de vraag of het wel zin heeft. Wel raar dat ie dan door 2 verschillende dierenartsen is gezet als zijnde slim enten. Er zal wel een rede voor zijn, maar hoe langer ik mee lees over titeren en enten, hoe minder ik er van begrijp.

Maar dan zou ik nu dus beter kunnen kiezen tussen niet enten of de DHP cocktail. Dank voor je antwoord in ieder geval Lizzy.
Door Lizzy
#2884829
Kaela schreef: Als ie zwaarder is en toch geen effect scoort gezien de titerscores, dan wordt het helemaal de vraag of het wel zin heeft. Wel raar dat ie dan door 2 verschillende dierenartsen is gezet als zijnde slim enten. Er zal wel een rede voor zijn, maar hoe langer ik mee lees over titeren en enten, hoe minder ik er van begrijp.

Maar dan zou ik nu dus beter kunnen kiezen tussen niet enten of de DHP cocktail. Dank voor je antwoord in ieder geval Lizzy.
Tja. Ik kan alleen voor mezelf praten. Je hebt nu 3 keer gevaccineerd. De enting is aangeslagen en dat is dan voor de rest van het leven. Of de enting is niet aangeslagen en als ie nu nog niet is aangeslagen, gaat ie ook niet meer aanslaan ook. Dus ja, ik zelf zou dus niet meer enten voor DHP.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2884962
[quote="Lizzy"]
Tja. Ik kan alleen voor mezelf praten. Je hebt nu 3 keer gevaccineerd. De enting is aangeslagen en dat is dan voor de rest van het leven. Of de enting is niet aangeslagen en als ie nu nog niet is aangeslagen, gaat ie ook niet meer aanslaan ook. Dus ja, ik zelf zou dus niet meer enten voor DHP.
[/quote]

Ik neig daar zelf eigenlijk ook naar. Ik kan me niet voorstellen dat de enting nog aan zou slaan, als hij dat al 3 keer niet gedaan heeft. En is hij nu wel aangeslagen, dan is enten zeker overbodig. Het pension stelt hondenziekte 1 keer per 2 jaar verplicht, dus mochten we daar nog gebruik van willen maken, hoef ik alleen de niesziekte nog te zetten. Maar dat doe ik alleen als het echt moet, want we weten het tegenwoordig gelukkig steeds zonder pension op te lossen.

Ik had ook al besloten de nieuwe lepto (nog) niet te doen, dus dan hoeven we in september pas weer voor rabies.

Dank voor het meedenken!
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door