Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roosj
#2884435
Pfff.. Ik word er niet goed van... Ineens zie ik dat een speeltje 1 pootje mist. Dat is een stoffen bolletje van ongeveer 1 cm doorsnee. Nu weet ik wie (kat die barft) dat bolletje opgegeten heeft, maar ik weet niet wanneer.

Zal dat bolletje verteren en/of er vanzelf uit komen of moet ik naar de da? Ze oogt niet ziek, maar ze is een taaie tante..

We hebben onder alle kastjes gekeken, maar nergens is dat balletje terug te vinden. Het kan dus niet anders als dat ze het opgegeten heeft..

Dit is het speeltje:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Roosj op zo 02 mar 2014, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#2884512
koekje schreef: Dat het van stof is, is in je voordeel. Hou het wel heel goed in de gaten en bij de minste of geringste tekenen van ziekig zijn, acuut naar de dokter.
Denk je dat het er vanzelf uit komt?
#2885392
Gister ochtend was ze niet als gewoonlijk aan het zeuren om eten. Ik moest haar helemaal van boven halen... Ze wilde wel graag eten, maar at zeer rustig. Ik vertrouwde het niet, dus direct naar de da. Die heeft gevoeld, maar kon geen verstopping voelen. Ze vond het een twijfel geval of het op de natuurlijke manier eruit zou komen, dus moest ik het in de gaten blijven houden.

Thuis leek ze weer de oude, maar dan echt veel erger janken om eten....

Een paar uur terug hoorde we ineens een mega braak-project.. We keken.. Ze had volgens mij een braak explosie gehad.. nooit geweten dat een kat zo veel kan spugen!! Alles was grijs van kleur. We ontdekten een balletje en na het met een keukenpapiertje een beetje schoongeveegd te hebben, zagen we een door het maagzuur aangetaste bal van het speeltje!!!

Madam is eerst naar boven gevlucht, maar vliegt nu alweer de woonkamer door achter de speelgoed muizen aan.. Het oude speeltje hebben wij uiteraard 'kwijt' gemaakt.

Nu hebben we ontdekt dat mijn andere kat speelt met de haar helastiekjes van mijn bouvier...  :-\ Ik denk dat we er tot nu toe aldoor optijd bij waren, maar ik heb geen idee waar ze ze vandaan vist..
#2885396
Roosj schreef: Thuis leek ze weer de oude, maar dan echt veel erger janken om eten....
Dit zinnetje er even uitgepikt. Ze heeft niet zitten zingen om eten, maar zingen van ziek zijn en misselijkheid. Hier gaan ze dan ook loeien.

De stiekjes van de Boef voortaan in een afsluitbare pot bewaren.
#2885408
koekje schreef: Dit zinnetje er even uitgepikt. Ze heeft niet zitten zingen om eten, maar zingen van ziek zijn en misselijkheid. Hier gaan ze dan ook loeien.

De stiekjes van de Boef voortaan in een afsluitbare pot bewaren.
Het was niet loeien, het was miaauwen en elke keer rondjes om haar etensbakje lopen.

De helastiekjes vallen dus uit de haren van mijn bouvier of ze haalt ze er zelf uit en dan vind mijn kat ze. Ze worden namelijk in een onbereikbare kast bewaard in een potje ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door