Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hakuna Matata
#2883578
Vanmorgen wakker geworden van een brakende hond ( wit, schuim )
Even getwijfeld maar vermoedde lege maag dus maaltijd aangeboden ( KVVcompleet )
Deze werd met lange tanden geproefd maar werd uiteindelijk geweigerd.
Omdat mijn man vermoedde dat hij van dit vlees braken moest ( eerste x gebruik van deze KVV leverancier )heb ik Hakuna een maaltijd aangeboden van zijn net ontdooide gebruikelijke KVV.
Dit werd smakelijk en op normale manier naar binnen geschranst waarna meneer heerlijk ontspannen is gaan liggen en nu geen aanstalten maakt tot braken.

Waar kan dit nu door komen??
Hakuna:
-  is net sinds 2 dgn over op ander KVVvoer
-  krijgt sinds vorige week 2 ipv 3 maaltijden ( vanaf 6 mnd )
-  zou het eerst aangeboden KVV de oorzaak kunnen zijn
-  kan het komen door overgang op ander KVVvoer??

Wij zetten de voeding uit de koelkast altijd een paar uur uit de koeling, moeten we dat misschien niet doen??
Ik ben nog niet zo thuis in hoe en wat te doen mbt KVV  voeding.
Misschien heeft iemand van jullie tips om deze situatie te voorkomen.
Alvast heel erg bedankt voor de moeite
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#2883659
[quote="hannabelgje"]
Alle honden braken wel eens.  Ik zou er niks mee doen. Mocht het nou iedere keer gebeuren dan wordt het een ander verhaal.
[/quote]

Ik zou met 1x braken ook niet meteen in de stress schieten. Ook hier wordt wel eens gebraakt in de morgen. Soms alleen wat wit schuim, soms wat gal. Gewoon in de gaten houden, maar ik heb het vermoeden dat je dat wel doet.  ;)
Door charmed
#2883718
Het kan ook komen omdat je van 3 naar 2 maaltijden bent gegaan, dat kan even een "lege maag" opleveren. Idd pas zorgen gaan maken als het veel vaker voorkomt.
Door henneke
#2883743
Ik denk dat je met twee zaken te maken hebt , een hond die zich even niet zo lekker voelde vanochtend  en een hond die nog moet wennen aan een nieuw smaakje .
Als dit nou morgen weer gebeurd en je het nieuwe smaakje kvv wel gewoon wil gaan geven dan zou ik eerst de avondmaaltijd vervangen en in de ochtend de oude kvv geven zodat je hond niet op een lege misselijke maag aan een nieuwe smaak moet wennen.
Maar dikke kans dat er echt niks aan de hand is hoor en je hond morgen gewoon eet 
Door Hakuna Matata
#2883770
:) Wat fijn deze reacties. Het stelt me gerust en de tip om de nieuw KVV in de avond te geven en de reguliere in de ochtend ga ik zeker toepassen. Dankdankdank!!  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door