Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door poeloe
#288272
we hebben sinds 5 dec eenpup erbij een cairn terrier
onze andere hond elja is een ijslandse hond met
beiden dames gaat boven verwachting goed
maar nu het volgende ze eten beiden energique
bo lijkt niet van haar melktandjes [hoek] af te komen terwijl de andere hoektanden er al lang door zijn
wat te doen of te geven om dit te bevorderen


bvd poeloe elja en bo
Door Ine
#288281
Misschien toch verstandig om even bij de da langs te gaan, want in een enkel geval moeten ze weleens verwijderd worden.
Ook de stand van het blijvend gebit kan nu verkeerd gaan staan, door die extra hoektanden.
Door poeloe
#288286
we zijn begin maart bij de da geweest die zei het nog twee maand aan te zien





groetjes poeloe elja en bo
Door Ine
#288287
poeloe schreef: we zijn begin maart bij de da geweest die zei het nog twee maand aan te zien





groetjes poeloe elja en bo
Ok, dat wist ik niet! ;)
Staat je hond op vers? Dan zou je af en toe eens een lamsrib kunnen geven, misschien dat ze door het kluiven losser gaan zitten!
Door poeloe
#288289
zal dat eens gaan proberen waar haal je die botten vandaan



poeloe elja en bo
Door Ine
#288305
Islamitische slager, cb of bibi verkooppunt?
Ook een lap pens is een mogelijkheid. Gewoon een lap geven en laten scheuren en trekken!
Door Ysa
#288405
Ik ging met Ysa met ruim 5 maanden het hoektandje laten trekken .De blijvende stond er al helemaal muurvast langs en de melktand stond als een dijk...
Die werd toen getrokken :-\
Maar dat ging prima...Het is dat ik met Ysa wilde showen en fokken en tsja dan kun je niet al te lang "afwachten"

Yvonne
Door Eef+Stippels
#288544
Ik geloof dat je tot 6 maand kunt wachten en als hij er dan nog niet uit is, dan moet ie verwijderd worden door de da. Bij wandor is dat ook gebeurd. Bij yindra is het gelukkig vanzelf gegaan. Botten geven is een goed idee.
Door poeloe
#288550
we hebben lamsrib gekocht bij de islamitische slager
hij heeft ze in stukken van ongeveer 30cm
gehakt
bij bo was het hap slik en weg
elja wist niet zo goed wat ze ermee moest is er een hele tijd druk mee geweest
dus ik denk dat het voor bo's tanden niet veel uithaald
ga volgende week anders wel weer naar de da
dan horen jullie wel meer


groetjes poeloe elja en bo
Door danielle1980
#288552
je moet sommige honden leren kauwen, je zou bot even vast kunnen houden tot die doorheeft dat ie stukken eraf moet bijten. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door