Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Marjanne
#2882653
Hallo, aangezien ik hier nieuw ben stel ik misschien een vraag die al wel eens beantwoord is, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden. Ik wil graag beloningssnoepjes gaan drogen voor mijn hond. Nu denk ik aan een Bomann of Stockli voedseldroger. De Stockli heeft een thermostaat maar is veel duurder. De Bomann heeft geen thermostaat maar dan ook een mooi prijsje. Hoe warm wordt de Bomann eigenlijk? Want als ik iets met bot ga drogen mag het toch niet boven de 50 graden uitkomen? Ik heb dus geen idee of in de Bomann de structuur van het bot veranderd. Alvast bedankt Marjanne  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2882690
welkom op BP.

Als je er zeker van wil zijn dat je droger niet te warm wordt, dan  kun je het beste een app. kopen met thermostaat. Timer is ook heel handig, al  kun je dat nog oplossen met een losse tijdklok.
Er zijn meerdere merken die apparaten met thermostaat hebben
Door Mowgli
#2882803
In het verleden zijn er een paar leden geweest die de temperatuur van de Bomann hadden opgemteten. Die kwam in de buurt van 90 graden.
Ik ga met Nova mee, je kunt beter een droger met thermostaat kopen. Zelf heb ik de Sedona, maar ja, die is wel meteen enorm duur...
Door Lil
#2885208
ga mee met de voorgangers. De Stockli is duur, maar heel erg goed. Wel is er nog 1 nadeel aan de Stockli: de motor zit op de bodem en als er veel vocht naar beneden lekt kan die de geest geven. Zelf droog ik daarom geen vis of orgaan in de Stockli, durf dat gewoon niet bij zo'n duur apparaat (daar gebruik ik dus een Bomann voor, zit de motor van boven). Dus als ik speciaal voor hondenvleesjes een droger zou kopen zou ik buiten thermostaat even willen weten waar de motor zit. Er zijn meerdere apparaten waar de motor van boven zit.
Door cindy5409
#2885375
ik heb vanmorgen mijn nieuwe droger gekregen een bielmeier. Hij staat nu aan. Het eerste grote pluspunt vindt ik de diepe schalen er kan met gemak een runderluchtpijp in. En het geluid is ook minimaal.
Door Marjanne
#2885739
Ja de Bielmeier heb ik ook voorbij zien komen. Deze is toch hetzelfde als de Rommelsbacher? Alleen is er wel een prijsverschil. En is die timer nou echt handig? Sommige dingen moet je juist toch wel 2 of 3 dagen drogen? Moet je hem steeds opnieuw aanzetten.
Door hannabelgje
#2887008
Nooit geweten dat ik zo'n vuurvaste vingers had. Misschien moet ik op de Kermis gaan staan. Ik kan nl de spullen uit mijn bomann gewoon op mijn handen houden als ze eruit komen na een nacht drogen.
Door Marjanne
#2887031
hannabelgje schreef: Nooit geweten dat ik zo'n vuurvaste vingers had. Misschien moet ik op de Kermis gaan staan. Ik kan nl de spullen uit mijn bomann gewoon op mijn handen houden als ze eruit komen na een nacht drogen.
;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door