Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MoniqueN
#2882298
Onze vorige hond kreeg vanaf het begin KVV, (is helaas maar 5,3 jaar geworden) maar sinds een paar weken hebben we een pup die vanuit de fokker brokken kreeg en nu nog krijgt (Carocroc)

Nu waren we laatst voor een enting bij de DA en we vertelden dat we weer op KVV over wilden.
Ze vertelde dat ze  niet wild was van KVV en wat we hem na een jaar wilden voeren  zelf moesten bekijken, maar tot een jaar had ze liever brokken vanwege de bacteriën, omdat ze daar vervelende dingen van gezien had met KVV.

Onze vorige hond had nergens last van met KVV, maar ik vraag hier toch maar even.
Ik wil er wel bij zeggen dat we dit een hele fijne DA vinden, niet 1 die je het vel over de neus wil halen :)
Door charmed
#2882301
Bacterieën zitten overal, zowel goede als slechte bacterieën, daar ontkom je niet aan, of je nu brok of vlees geeft. Brokken zijn ook niet steriel. Gewoon lekker op KVV zetten hoor! Er zijn veel honden die krijgen al vanaf het begin af aan KVV en die zijn allemaal groot geworden. Ik zou niet weten waarom die van jou dan een uitzondering zou zijn  :biggrin2:.
Door Parelridder
#2882326
In het wild levende dieren carnivoren eten allemaal rauw en zelfs ongekoelde kadavers.. Als je een kvv kiest die netjes bevroren bewaard/geleverd wordt en je zelf in de koelkast ontdooid, is dit zéker geen groter risico qua bacterieen dan een steriele brok. Juist van brok en blik hoor ik zo nu en dan dat het wordt terug gehaald omdat er per vergissing salmonella in zit en dat tot klachten leidt. Naar mijn ervaringzijn honden die brok gevoerd worden veel gevoeliger voor klachten n.a.v. bacterieen.
Door Lil
#2882355
er zijn zelfs brokken waarin salmonella is aangetroffen.

Daarbij wordt bij kinderen wel eens gezegd dat ze tegenwoordig zieker zijn omdat wij zo hygiënisch zijn geworden en dat geloof ik met honden ook. Bacteríen kunnen best nuttig zijn in het opbouwen van afweer. Ken eigenlijk geen verhalen van mensen die problemen hadden met vers bij hun pup.
Gebruikersavatar
Door CorinaM
#2882377
toch zou ik benieuwd zijn naar het hoe en wat precies, zeker als het een prettige da. is. Alles is informatie denk ik altijd maar weer. Welke nare dingen dan, en hoe, bij wat voor hond, stond die al lang op kvv of was het een oudere hond die misschien al kwalen had en die ineens werd overgezet op kvv. Kortom ik ben nieuwsgierig!

Voor het overige denk ik inderdaad dat dieren in het wild niet beschikken over steriele voeding - zo dat al wenselijk is.
Door MoniqueN
#2882611
Oh ja, ze had het ook nog over fosfor en calcium en de energiewaarden. Maar puppy KVV is toch ook speciaal afgestemd met dit soort dingen?
Door Parelridder
#2882617
Alle puppy kvv die ik ken is niets anders dan een extra fijn gemalen versie van de reguliere kvv van datzelfde merk.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2882618
Het blijft toch opmerkelijk dat mensen (in het algemeen) ons wel in staat achten om onze eigen voeding samen te stellen -waarbij het is bewezen dat vers altijd het beste is- en dat we dat voor onze dieren niet zouden kunnen.
Ik denk dat er veel dierenartsen worden gesponsord door brokkenfabrikanten... En dan heb je al snel te maken met het wc-eend effect.
Wij van wc-eend adviseren...
Hier  vind je een interview met een dierenarts die veel weet van vers voeren en bacteriën.
Ik zou zeggen: lekker over op KVV en laat je niet bang maken.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door