Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#2882276
Wie heeft hier ervaring mee? Moeten ze nog uit de fles drinken of uit een bakje? Is er misschien een kliniek/ ervaren DA die mij hierin kan begeleiden dat jullie weten? Ik heb namelijk geen flauw idee!
(Aangezien Lizzy hartstikke ziek is wil ik hier voor haar een eind aan breien. Dit kan gewoon niet langer. )
Door Lizzy
#2882303
Jantina schreef: Wie heeft hier ervaring mee? Moeten ze nog uit de fles drinken of uit een bakje? Is er misschien een kliniek/ ervaren DA die mij hierin kan begeleiden dat jullie weten? Ik heb namelijk geen flauw idee!
(Aangezien Lizzy hartstikke ziek is wil ik hier voor haar een eind aan breien. Dit kan gewoon niet langer. )
Ik heb ervaring :-X

Heb je de puppen trouwens pas ontwormt? Heeft Lizzy de poep van de puppen opgegeten?

Goed. Afspenen pups. Tja. Ik ben een eigenwijze drol. Ik werd platgebeld door ervaren fokkers die vonden dat ik de puppen op 14 dagen wel af kon spenen op vaste voeding. Vlees. Of pap. En ik heb dat niet gedaan. Omdat ik vind dat puppen tot hun 4de levensweek alleen melk moeten "eten". En dus heb ik alle pups geflest totdat ze 4 weken oud waren. Ja, ik heb echt tot dag 28 gewacht en tot 28 dagen geflest.

Ik heb ze Farmfood melk gegeven. Of ik daar echt weg van ben....? Ik vond de ontlasting echt niet geweldig op deze melk. Maar goed, tja, het is toch wel een van de betere, zeggen ze.

http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... ttens.html

Ik vond Difrax babyflesjes het beste werken. Die liggen ook lekker in de hand. En pups flessen is toch wel een beetje een kunst. Ze mogen zich niet verslikken. Dus ze moeten op hun buik liggen terwijl je ze voert. Ik heb er een youtube filmpje van. Ik ga die voor je zoeken. Mocht je willen gaan flessen en je hebt hulp nodig, geef je maar een gil.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2882333
Geen tips voor je, maar ik wil je wel sterkte wensen.
Wat een mooie tijd had moeten zijn is een drama geworden.
Is ze nu nog ziek van die nek enzo?
Ik miste al foto-updates. Maar je bent reuze druk met het nest en zelf ook nog een klein mannetje.
Ik duim voor jullie!
:bigarmhug:
Door Hanny
#2882407
0p de farmfood site staat wel informatie over de hoeveelheid, die ze zouden kunnen drinken, als ze het al willen.
Wij zweren bij flesjes van dr. Brown. Voor ons een verademing en dan new born speen.
Leg pup op je schoot, handdoek er opgerold onder, zodat hij van voren iets hoger ligt, bekje open frunnniken en hup de speen er in. Beetje aan frutten en hopen dat er wat melk uit komt en dan een schietgebedje doen, dat pup zal gaan zuigen. Zo ja, jubel de jubel, zo nee, zweten van ellende.
Manlief hier is wat relaxter en dus een betere fles gever, maar daar heb jij niets aan.
Als ze goed gaan drinken kun je ze gewoon even op de arm nemen, tegen je aan houden, speentje er in en drinken maar.
Waarschijnlijk heb je al wel een flesje in huis, kun je allicht proberen, maar zoals ik elders al zei, als Lizzy nog wil, dan liet ik dat zeker gebeuren.
Je zei, dat ze veel melk had en dat zou ik toch niet zo maar af willen kappen.
Hoe wat het arts bezoek?
Ik meen me te herinneren, dat Erna ook wel een keer erg vroeg is begonnen met voeren, meen van de Bassets, waarschijnlijk met met een beetje vleesvoer met pupmelk. Soms lukt niet alles wat je wil.

In ieder geval succes gewenst.
Hanny
Door Jantina
#2882446
Ze geeft idd nog steeds melk en we blijven toch maar even proberen bij Lizzy. Het is even heel rot voor haar maar moedermelk is toch echt het belangrijkste heeft men me toch weer even van overtuigd...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2882466
Jantina schreef: Ze geeft idd nog steeds melk en we blijven toch maar even proberen bij Lizzy. Het is even heel rot voor haar maar moedermelk is toch echt het belangrijkste heeft men me toch weer even van overtuigd...
Dat is wel zo, maar in deze periode kan een kunstmelk ook goed zijn, zeker als Lizzy medicatie krijgt, want dat komt ook in de moedermelk terecht en dus ook in de pups. Daarbij lijkt het erop alsof Lizzy haar energie beter in zichzelf kan stoppen dan in de voeding van de pups. Ik zou haar nu zo snel mogelijk afspenen, de pups doe je niets tekort met kunstmelk en Lizzy moet gewoon aan zichzelf kunnen denken.
Je kan gaan flessen, je kan ook wat melk in een bakje doen en proberen of ze het zo willen drinken. Hier lukte dat (waren de pupjes ietsje ouder, denk 3 week) na wat zwembadsessies uitstekend. Even dat muntje laten vallen van "Oh, moeten we dat oplikken".

Wel heel erg jammer dat het maar niet van een leien dakje wil gaan :(
Door Lizzy
#2882472
Jantina schreef: Ze geeft idd nog steeds melk en we blijven toch maar even proberen bij Lizzy. Het is even heel rot voor haar maar moedermelk is toch echt het belangrijkste heeft men me toch weer even van overtuigd...
Nou, buiten dat het voor de puppen heel goed is, zit je nog met het volgende probleem. Zolang Lizzy nog volop melk heeft en je haar weghaalt bij de puppen, moet je toch gaan melken, dat afbouwen en haar "op laten drogen". Als je dat niet goed begeleid, steven je zo af op een mastitis. Dus misschien dat je een middel moet gaan geven om de melkgift te stoppen. Zoals Galastop of Contralac. Galastop heeft als bijwerking maag/darmproblemen. Daar zit je nu niet op te wachten. Contralac heeft als bijwerking agressie, agitatie, gejaagdheid, etc. Geloof me, daar zit je ook niet op te wachten.

Biscuit ging helemaal over de zeik van dat spul (Contralac). Biscuit nul agressief, ook niet geweest tijdens het toedienen van dit spul maar ze was er wel totaal van over de zeik. Dat wil je er nu bij Lizzy niet overheen hebben, tenzij het echt niet anders kan.
Door Lizzy
#2882477
Ze zijn nu 17 dagen he? Ik heb net het topic van Biscuit erbij gezocht, de pups van Biscuit waren 24 dagen toen ik ze vlees ben gaan voeren, net geen 4 weken dus.

Wat je wel kan doen misschien is om de puppen bij te gaan flessen. Waarschijnlijk gaat Lizzy dan vanzelf minder melk aanmaken. En dan kun je ze heel langzaam meer gaan flessen en minder bij Lizzy laten drinken. En dan ergens tussen de 21 en 28 dagen ook vlees bij gaan voeren.

Zou dat een plan zijn?
Door hannabelgje
#2882534
Ik ga met Lizzy mee, bij gaan flessen zodat ze minder gaan drinken en dan voorkom je misschien een mastitis. Hier ook ooit contralac gegeven en daar werd ik pas echt wanhopig van. Wat een rotzooi is dat zeg.  :o
Door Lizzy
#2882539
hannabelgje schreef: Ik ga met Lizzy mee, bij gaan flessen zodat ze minder gaan drinken en dan voorkom je misschien een mastitis. Hier ook ooit contralac gegeven en daar werd ik pas echt wanhopig van. Wat een rotzooi is dat zeg. :o
Aha, jij hebt die ervaring dus ook met Contralac :-X. Werd jouw hond er ook zo beroerd van, geestelijk?
Door Erna
#2882641
Hanny schreef:
Ik meen me te herinneren, dat Erna ook wel een keer erg vroeg is begonnen met voeren, meen van de Bassets, waarschijnlijk met met een beetje vleesvoer met pupmelk. Soms lukt niet alles wat je wil.
Klopt. Soms moeten dingen gewoon en dan kun je veel willen maar wat niet gaat, gaat gewoon niet. Maar ik zou, zoals de anderen hier ook al zeggen, gaan bij flessen en dan hopen dat Lizzy minder melk aan gaat maken en het uiteindelijk stopt. In principe heb je daar ook best nog wel wat werk aan hoor. Schipperen is het toverwoord.

We weten allemaal dat tot 4 weken melk het beste is maar soms lukt dat niet. Ons nestje wordt a.s. zondag 3 weken en 4 weken melk ga ik ook niet halen. Te groot nest, teveel mastitis bij Roos. Ik zal blij zijn als we 3,5 week halen en dan beginnen we met kleine stukjes vlees.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door