Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2882443
Al een aantal jaar krijgt Hope nu barf. Ik vond zijn ontlasting prima zolang hij weinig vleesbot krijgt (35%).

Nu krijgt Nelson, de pup, ook barf. Het valt me op dat hij het veel gemakkelijker kwijt is, maar vooral ook dat ik bij hem nooit harde stukjes terug vind. ( ja lekker onderwerp weer  ::) )
Nelson krijgt meer diersoorten en ik mep het niet altijd meer fijn. Hij krijgt toch eigenlijk geen zachtere soorten dan Hope, op de haaskarkassen na. Die krijgt Hope 3x per week. Ze worden eerst per stuk getest met de snoeischaar en te harde karkassen gooi ik weg. Ook krijgt hij dan meer spiervlees dan bij konijn. Maar zelfs al voer ik hem een week alleen vis en konijnkarkas blijven die harde stukjes.

Vreemd, toch?
Verteerd Nelson dan zoveel beter?
Door Lizzy
#2882444
Ja, dat kan zomaar, dat Nelson beter verteerd. Iedere hond is anders. Iedere hond heeft een andere darmflora.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2882448
Lizzy schreef: Ja, dat kan zomaar, dat Nelson beter verteerd. Iedere hond is anders. Iedere hond heeft een andere darmflora.
Mooi voor Nelson haha.
Moet ik iets veranderen bij Hope, of gewoon laten voor wat het is?
Door Roosj
#2884370
Hope schreef: Mooi voor Nelson haha.
Moet ik iets veranderen bij Hope, of gewoon laten voor wat het is?
Ik zelf zou Hope zachtere bot soorten geven en kijken of je wat aan de vertering kunt doen met bijvoorbeeld probiotica.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2884584
Probiotica is wel een goed idee ja.
Zachtere botsoorten voeren gaat helaas niet, want hij verdraagt alleen konijn en haas. En haas, dat is niet het zachtste wat er is, maar anders krijgt hij maar 1 botsoort  :-\
Door Roosj
#2884612
Hope schreef: Probiotica is wel een goed idee ja.
Zachtere botsoorten voeren gaat helaas niet, want hij verdraagt alleen konijn en haas. En haas, dat is niet het zachtste wat er is, maar anders krijgt hij maar 1 botsoort  :-\
Zou je het niet tijdelijk kunnen malen of kvv geven?
Gebruikersavatar
Door Hope
#2884710
Kvv gaat niet, Hope is zeer allergisch. Malen heb ik gedaan maar helpt niet.
De gemalen stukjes komen er nog steeds als stukjes uit.
Vreemd toch eigenlijk...
Door Roosj
#2884788
Lastig dat malen niet helpt...

Krijgt ze wel pens? Pens samen met gemalen groente en probiotica zou de maag en darmen moeten helpen bij het verteren. Ik gaf als probiotica water kefir wat ik dan 24h van te voren mengde met de groentemix. Dat goedje gaf ik dan samen met de pens verspreid over 3 dagen.
Bij jou zou ik adviseren om dagelijks een vorm van probiotica te geven.

Sanofor Veendrenkstof zou ook helpen bij de darmwerking.

Vaak zijn poep, gras en aarde eten, tekenen dat ze hun darmbacteriën willen voeden (prebiotica). Dat kun je doen door gemalen groente te geven en/of Sanofor Veendrenkstof. Dat laatste helpt hier echt heel goed tegen het poep eten, maar ook tegen stink scheten .
Laatst gewijzigd door Roosj op ma 03 mar 2014, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2885071
Roosj schreef: Lastig dat malen niet helpt...

Krijgt ze wel pens? Pens samen met gemalen groente en probiotica zou de maag en darmen moeten helpen bij het verteren. Ik gaf als probiotica water kefir wat ik dan 24h van te voren mengde met de groentemix. Dat goedje gaf ik dan samen met de pens verspreid over 3 dagen.
Bij jou zou ik adviseren om dagelijks een vorm van probiotica te geven.

Sanofor Veendrenkstof zou ook helpen bij de darmwerking.

Vaak zijn poep, gras en aarde eten, tekenen dat ze hun darmbacteriën willen voeden (prebiotica). Dat kun je doen door gemalen groente te geven en/of Sanofor Veendrenkstof. Dat laatste helpt hier echt heel goed tegen het poep eten, maar ook tegen stink scheten .
Nee, pens gaat ook niet.
Het enige wat hij verdraagt is paard, konijn, haas, sardien, andijvie en wortel.

Ik ga eens kijken naar dat veendrenkstof.
Door Roosj
#2885089
Hope schreef: Nee, pens gaat ook niet.
Het enige wat hij verdraagt is paard, konijn, haas, sardien, andijvie en wortel.

Ik ga eens kijken naar dat veendrenkstof.
Lastig, maar wel logisch. Weerstand begint vooral in de darmen en bij een lage weerstand heb je meer kans op allergieën en in toleranties.
Door Lizzy
#2885105
Roosj schreef: Lastig, maar wel logisch. Weerstand begint vooral in de darmen en bij een lage weerstand heb je meer kans op allergieën en in toleranties.
Je zou haast denken dat hij een goede kandidaat is voor een kuurtje "darmen helen en oppeppen" he?

Eventueel met behulp van een goed holistisch dierenarts die inmiddels veel kennis heeft opgedaan van darmen repareren.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2885391
Lizzy schreef: Je zou haast denken dat hij een goede kandidaat is voor een kuurtje "darmen helen en oppeppen" he?

Eventueel met behulp van een goed holistisch dierenarts die inmiddels veel kennis heeft opgedaan van darmen repareren.
Weet je, hoe langer ik op bp 'zit' en hoe meer ik lees, hoe vreemder ik het vind dat we niks aan die darmen hebben gedaan.

Eerst lang brok waar hij niet tegen kon, toen een stuk darm verwijderd vanwege een obstructie en daarna ik weet niet hoe veel ab, prednison en corticosteroiden.  :-\

Maar ja, waar begin je, en welke risico's neem je met een zwaar allergische hond?
Door Roosj
#2885394
Hope schreef: Weet je, hoe langer ik op bp 'zit' en hoe meer ik lees, hoe vreemder ik het vind dat we niks aan die darmen hebben gedaan.

Eerst lang brok waar hij niet tegen kon, toen een stuk darm verwijderd vanwege een obstructie en daarna ik weet niet hoe veel ab, prednison en corticosteroiden.  :-\

Maar ja, waar begin je, en welke risico's neem je met een zwaar allergische hond?
O, maar dat kan ook een hele goede verklaring zijn van de slechtere vertering!! Ze mist een stuk darm...

Ik zou zeker even naar een goede holist gaan. Die kan jullie vast wel verder helpen..
Gebruikersavatar
Door Hope
#2885425
Roosj schreef: O, maar dat kan ook een hele goede verklaring zijn van de slechtere vertering!! Ze mist een stuk darm...

Ik zou zeker even naar een goede holist gaan. Die kan jullie vast wel verder helpen..
Heeft een hond met een mindere vertering daar ook last van?
Het viel me op omdat Nelson zo netjes poept. Hope ziet er niet slecht uit of zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door