Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jantina
#2882274
Maandag op dinsdagnacht is Lizzy begonnen met dunnere ontlasting. Aangezien ze maandagmiddag een pittige acupunctuur behandeling heeft ondergaan hebben we heel even een dag afgewacht of het daar mee te maken zou hebben. Het was vieze dikke stinkende brij, dus we, ook de hol.DA, dachten nog aan opschoning van het lichaam. Maar goed, het duurt maar en inmiddels heeft ze verhoging, water diarree en vanmorgen ook dat we ze heeft gegeten uitgekotst.
Ik weet het echt ff niet meer. Om 9 uur maar weer naar de gewone DA. Zal wel weer medicatie worden. Ik zit er aan te denken om de pups af te spenen, dit is echt een hel voor mijn meisje. Maar daar open ik een ander topic wel even over in de fokkershoek. Want ik heb natuurlijk geen idee hoe ik dat moet doen.
Ik zie het allemaal even niet meer zitten  :'(
Door Lizzy
#2882300
Snotverdomme zeg, wat een drama :-\

Het is toch wel heel raar he, eerst niet willen eten, nu dit.... Ik denk dat je de juiste beslissing neemt om nu naar de dierenarts te gaan. En ik kan ook goed begrijpen dat je zoiets hebt "ik speen de puppen wel af". Ze zijn nu 17 dagen. Ik speende ze nog niet af op vaste voeding. Ik ging ze flessen. Totdat ze 4 weken oud zijn. En dan pas over op vaste voeding.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2882307
Wat is er toch met haar he  :-\
Verstandig om naar de dierenarts te gaan!
Ik zou goeie uitleg vragen voor het flessen. En dat doen tot ze 4 weken zijn.
Wie had jou dat ook weer uitgelegd Lizzy?
Door Lizzy
#2882312
Erna, aangevuld door de dierenarts waar ik met een pup naar toe moest omdat hij zich had verslikt.

Zou er iets verkleefd kunnen zijn geraakt door de keizersnede? Is een rontgenfoto van de buik een goed idee? Of echo (maar dan wel door een goeie).

Ook hier maar even Jantina: heb je de pups ontwormt, pas geleden?

Ik kan vanmiddag naar je toekomen om je te helpen het flessen uit te leggen.
Door Hanny
#2882399
In het gunstigste geval heeft Lizzy een ellendige buiktrammelant en verder niets echt ernstigs.
Heel vervelend, zeker als de pupjes het ook zouden krijgen.
Ik zweer bij propolis en mijn dokter bij isogel, dat bindt de dunne poep een beetje en helpt de darmen om te herstellen.
Proplis is voor de algehele opknapbeurt naar mijn ervaring echt goed, maar blijft de vraag, hoe je die druppels naar binnen krijgt, bij een teef, die niet veel trek heeft.
Er zijn ook capsules, in dit geval denk ik beter, die kun je er in duwen en dan onzinnig veel geven.
Ik zou niet afspenen, lekker die verschillende gedachten, omdat zoiets ook weer verandering geeft in haar lichaam.
Als ze wil geven, graag, anders wordt het, als ze er helemaal geen zin meer in heeft.
Flessen van pupjes, die dat nog niet gewend zijn is op die leeftijd geen gemakkie, je merkt het wel.
Rustig blijven. Als je al bij de arts bent geweest, heb je niets aan mijn adviezen.

succes
Hanny
Door Jantina
#2882402
Dat heb ik wel hoor Hanny, iets aan je adviezen.
Ben bij de DA geweest en die sluit echt iets in de buik uit, maar goed er is geen echo gemaakt oid. Of dikke pech met een virus, of toch stress/psychisch iets aan de hand waardoor haar darmen opspelen. Meer dan finidiar heb ik niet mee gekregen. Ja, het advies toch echt niet te gaan flessen...  :-\
Ook net nog even fijn contact gehad met een ervaren BP-er op dit gebied, omdat ik geen fokkers ken die hier ervaring mee hebben. En we hopen maar dat ze melk blijft geven en niet nog verder achteruit gaat. Ik vind het wel moeilijk allemaal hoor, heb het erg moeilijk met mijn gevoel dat ik de puppen voor haar laat gaan maar ik moet dat allemaal maar even los laten. Ofzo.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2882418
Als je wel een echo van Lizzy haar buik zou laten maken, helpt dat je om dat idee uit je hoofd te krijgen?
Ze is (persoonlijk) al een tijdje serieus ziek nu.
Het valt niet mee hè. kus
Laatst gewijzigd door Neally op do 27 feb 2014, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#2882430
Kijk, je bent al geweest en niets opgeschoten.
Ik zou dus echt voor propolis capsules gaan. Dat komt doordat ik een keer afgrijselijk zieke pupjes had, die gewoon leeg liepen.
Het was absoluut dramatisch, dunne nekjes opgeblazen buikjes. Niets werkte en toen kreeg ik het advies van propolis capsules, heb ze gehaald en gegeven en voila, ze knapten zienderogen op. Okay, misschien was het net de tijd, dat ze op zouden knappen, maar dat weet je nooit, dus propolis staat hier hoog op de lijst.
Je laat nu dus echt niet de puppen voor gaan, een melkgevende teef niet meer laten zogen, dat is toch ook niet alles.
Je zou nog probiotica kunnen overwegen, of krijgt ze dat al, zo na de ab en de operatie?
Ik gebruik dat nooit, maar kennelijk zijn de dames hier sterk genoeg en dat is bij Lizzy nu even niet het geval. Ik zou een klein beetje groene leem geven, dat is naar mijn idee eigenlijk niet voor zogende teven, omdat het reinigt, maar in dit geval, als je het in huis hebt, een klein theelepeltje, wie weet?
Met wat geluk is ze vanavond al weer wat aan de beterende hand en dan maar hopen, dat de pupjes goed sterk blijven.

succes hoor,
Hanny
Door Jantina
#2882434
Ik ga eens even de reformzaak bellen of ze dat hebben, kan het altijd in huis halen. Probiotica krijgt ze al en nu ook van die psyllium vezeltjes.
Door Anne in Zweden
#2882541
Bleh. :( Ik heb geen verstand van zaken, maar lees je zorgen om Lizzy regelmatig in de verschillende topics, en wil je alleen even een knuffel geven.  :bigarmhug: Hou de moed erin, hoe moedeloos je ook bent nu. Ooit gaat het weer bergopwaarts!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door