Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Bamm
#2881336
Hallo,

Heb ik laatst ganskarkas,eendkarkas,fazantkarkas en hele kwartels gehaald.

En de hond is kieskeurig en eet de karakassen niet op. Het spiervlees en de organen van het barfmenu eet hij wel op,en de karkas laat hij liggen :(
De kwartel in tegendeel heeft hij het meeste van opgegeten maar had wel een klein stukje laten liggen.

Ik denk dat mijn hond al die ingewanden in het karkas niet lekker vindt en dat hij daardoor het niet wil eten.

Want hij heeft in het verleden wel eenden en kippen karkassen gegeten,maar die wAren helemaal kaal zonder inhoud(om het maar zo te zeggen).
Kippen/eenden nekken eet hij zo op en soms haal kippenvleugels of bouten van de supermarkt en dat eet hij ook zo op!
Parelhoen vertikt hij te eten.

Dus ja al met al vind ik het zonder van m'n geld als hij het niet op eet,en ik snap dat je de hond moet laten wennen,maar als hij het niet op eet.. :-X
Dan vind  ik het fijner als de hond gewoon kvv weer krijgt met barfdingen erbij.
En daar doet hij het ook hartstikke goed op,maar ik wou een stapje verder om hem helemaal op barfen te zetten,maar ben bang dat het niet gaat worden.

Ik geef de hoop nog niet op,ik blijf nog proberen maar als het uiteindelijk niet lukt,dan krijgt hij weer kvv met barfdingen erbij...
En daar is toch verder niks mee als ik dat doe.

Het gaat toch ook om of de hond er goed op doet?

Marieke
Door TMG1961
#2881337
Als jij je goed voelt met KVV en af en toe barfhapje en je hond doet het er goed op dan gewoon doen. Is absoluut niks mis mee. Wel even opletten of complete KVV geven of genoeg diersoorten afwisselen
Door Martine-Tom
#2881340
Nou zijn fazant, gans en kwartel ook wel smaken die niet elke hond kan waarderen.
Eend eten de meesten wel (tam dan, wilde eend ligt ook weer wat lastiger vaak) maar het is ook wennen natuurlijk ineens een groot ding weg moeten knagen  :)
Gebruikersavatar
Door Bamm
#2881342
TMG1961 schreef: Als jij je goed voelt met KVV en af en toe barfhapje en je hond doet het er goed op dan gewoon doen. Is absoluut niks mis mee. Wel even opletten of complete KVV geven of genoeg diersoorten afwisselen

Met kvv krijgt hij genoeg complete afwisseling kwa diersoorten.
In een week krijgt hij  gewoon kvv compleet(waar kalkoen,geit,rund,kip in zit) en dan kvv eend/paard/kip compleet en dan ook nog kvv wild en dan 1 kvv pensdag. En tot nu toe afgewisseld in 2 soorten kvv merken.
Gebruikersavatar
Door Bamm
#2881345
Martine-Tom schreef: Nou zijn fazant, gans en kwartel ook wel smaken die niet elke hond kan waarderen.
Eend eten de meesten wel (tam dan, wilde eend ligt ook weer wat lastiger vaak) maar het is ook wennen natuurlijk ineens een groot ding weg moeten knagen  :)

Dat is het juist hij lust gans en fazant. Want hij eet van die dieren het spiervlees zo weg.Maar met krakas... Is dat een ander verhaal. En het is ook zo dat het wennen is om zo'n ding weg te knagen.
Maar bijvoorbeeld een halve kip/eend zonder organen etc,eet hij zo op!

Ik ga het echt nog proberen zoals ik hierboven vermeld heb.

Groetjes marieke
Door malimaniac
#2881361
Iza heeft in het begin ook gemiept met karkas. Dit omdat er lever in zat. Ik heb toen de lever overgoten met een beetje kokend water, waarna ze het wel op at. Nu is het al jaren geen probleem meer als er nog wat lever in het karkas zit.
Gebruikersavatar
Door Bamm
#2881363
malimaniac schreef: Iza heeft in het begin ook gemiept met karkas. Dit omdat er lever in zat. Ik heb toen de lever overgoten met een beetje kokend water, waarna ze het wel op at. Nu is het al jaren geen probleem meer als er nog wat lever in het karkas zit.
Bedankt voor de tip,zal het proberen.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#2881376
Ook kan het verschillen wat de ( prooi) dieren te eten hebben gekregen, kan de smaak ook veranderen, vaak vinden honden echt wild niet lekker, daar moeten ze echt aan wennen..
Ook kan het zijn dat in het karkas nog de galblaas aanwezig is/was, dat is zo vies voor ze, dat ze bij het ruiken van zo`n karkas gelijk weigeren...
Gebruikersavatar
Door Bamm
#2881859
Vandaag een stapje dichterbij,.. heb over de eendkarkas kokend heet water gedaan, en de hond heeft grotendeels het karkas opgegeten,en de organen van het karkas heeft hij wel laten liggen,maar dat vindt ik niet erg,het is al een vooruitgang.
Maar na het eten van het karkas,spuugde hij het eruit,en at het gewoon weer op. (Erg smakelijk vond ik het niet  :o)
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2881884
Zeker een stap vooruit en dat teruggeven van eten doen meer honden,
hier gebeurt het heel soms meestal was het eten dan toch niet op kamer temp of hij had het heel snel naar binnen geschoven en dus niet alles goed gekauwd.
Door renate1985
#2881934
Die van ons vinden het ook niet lekker met alles er nog in.
Ik knip het karkas open en haal hem leeg en dan word het wel goed gegeten. Ik haal het niet meer overigens.
Nu had ik gans besteld en alles zat er in en beide liepen te miepen met eten, dus leeg gehaald en terug gegeven en het was op. Ik maak op wat ik heb liggen en dan krijgen ze het niet meer.
Door smulpaap
#2882060
Mijn dames hebben ook zo hun ideen hoor
Ze lusten veel , maar als er ook maar iets in een fazant(karkas) blijft zitten dan kan ik het schudden
Laat ik bv de maag van wilde eend of wilde gans zitten dan verdommen ze het om te gaan eten
En ik hoef echt niet te denken , dat halen jullie er zelf maar uit .... nee dus  ::)
Ook schoon gespoelde magen van deze dieren blieven ze niet
Hart en lever van deze dieren vinden ze heerlijk
Bij wild konijn word eerst gekeken of er nog keutels zijn
En er is er eentje die verdomd om de oogjes op te eten , maar die kwat ze dan wel weer zelf uit
De allereerste keer kwam ze zielig hinkelent naar me toe met het oogje tussen haar tenen  :biggrin2:
Nu worden de oogjes begraven
Gebruikersavatar
Door Bamm
#2882344
Arkay schreef: Zeker een stap vooruit en dat teruggeven van eten doen meer honden,
hier gebeurt het heel soms meestal was het eten dan toch niet op kamer temp of hij had het heel snel naar binnen geschoven en dus niet alles goed gekauwd.


Ok,.  hij had het inderdaad erg snel naar binnen geschoven.
Gebruikersavatar
Door Bamm
#2882345
renate1985 schreef: Die van ons vinden het ook niet lekker met alles er nog in.
Ik knip het karkas open en haal hem leeg en dan word het wel goed gegeten. Ik haal het niet meer overigens.
Nu had ik gans besteld en alles zat er in en beide liepen te miepen met eten, dus leeg gehaald en terug gegeven en het was op. Ik maak op wat ik heb liggen en dan krijgen ze het niet meer.

Ik ben bang dat ik ook steeds alles moet leeg halen.... :( 
Gebruikersavatar
Door Bamm
#2882366
smulpaap schreef: Mijn dames hebben ook zo hun ideen hoor
Ze lusten veel , maar als er ook maar iets in een fazant(karkas) blijft zitten dan kan ik het schudden
Laat ik bv de maag van wilde eend of wilde gans zitten dan verdommen ze het om te gaan eten
En ik hoef echt niet te denken , dat halen jullie er zelf maar uit .... nee dus  ::)
Ook schoon gespoelde magen van deze dieren blieven ze niet
Hart en lever van deze dieren vinden ze heerlijk
Bij wild konijn word eerst gekeken of er nog keutels zijn
En er is er eentje die verdomd om de oogjes op te eten , maar die kwat ze dan wel weer zelf uit
De allereerste keer kwam ze zielig hinkelent naar me toe met het oogje tussen haar tenen  :biggrin2:
Nu worden de oogjes begraven
Vind het wel fijn om lezen dat er wel meer van die kieskeurige honden zijn :biggrin2:
Want ik wil graag barfen maar als ik steeds de karkas leeg moet halen,weet niet of ik daar wel steeds mee door wil gaan,...Maar ik maak eerst alles op wat ik nog in de vriezer heb liggen en dan kijk ik wel verder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door