Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Annemarie Rijnveld
#2880621
Ik heb een probleem met het duwen van moeders in de rolstoel, over straat gaat het wel goed, maar over grint en zandweggetjes is het ondoenlijk.

Er staat in de garage nog een eenpersoons scootmobiel en het lijkt mij ideaal mijn moeder daarin mee te nemen.

Heeft iemand ervaring hiermee? Is het eenvoudig te bedienen? Zoiets als een knopje indrukken, en karren maar? Of werkt het net als een brommer, waarbij met behulp van draaien van het handvat de snelheid wordt bepaald? En de rem? Is dat een pedaal?

Alvast bedankt voor alle antwoorden en tips.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2880625
bij de van mij druk je een hendel in om gas te geven en aan de andere kant zit een hendel om te remmen. De max snelheid is regelbaar met een knopje, bijvoorbeeld in een winkel zet je hem op zijn zachtst, omdat je anders echt alle stellingen om davert. Verder is het even opletten met scherpe bochten, als je daar te hard door heen gaat word je gelanceerd. Ik ga wel met mijn vader mee op de scoot om de honden uit te laten en dan zoek ik met dat knopje de snelheid waarbij ik even hard ga als mijn vader. Ik vind het een ideaal ding.
Door Annemarie Rijnveld
#2880660
Dian schreef: bij de van mij druk je een hendel in om gas te geven en aan de andere kant zit een hendel om te remmen. De max snelheid is regelbaar met een knopje, bijvoorbeeld in een winkel zet je hem op zijn zachtst, omdat je anders echt alle stellingen om davert. Verder is het even opletten met scherpe bochten, als je daar te hard door heen gaat word je gelanceerd. Ik ga wel met mijn vader mee op de scoot om de honden uit te laten en dan zoek ik met dat knopje de snelheid waarbij ik even hard ga als mijn vader. Ik vind het een ideaal ding.
whahaha, ik moest wel zo hard lachen om de stellingen die omgehaald worden!!! Ik zie ze hier ook weleens door het dorp scheuren.

De hendels waarover jij het hebt? Die zitten dus op het stuur?  Met de voeten bedien je niets?

Mooi dat de maximum snelheid ingesteld kan worden. Hoeveel km (actieradius) kan zo'n scootmobiel ongeveer aan?
Door henneke
#2880671
Annemarie Rijnveld schreef: whahaha, ik moest wel zo hard lachen om de stellingen die omgehaald worden!!! Ik zie ze hier ook weleens door het dorp scheuren.

De hendels waarover jij het hebt? Die zitten dus op het stuur?  Met de voeten bedien je niets?

Mooi dat de maximum snelheid ingesteld kan worden. Hoeveel km (actieradius) kan zo'n scootmobiel ongeveer aan?
dat is per mobiel afhankelijk ik zou over grindpaadjes  niet meer dan 10 kilometer doen dan krijgt die het wel moeilijk  :)
Door Annemarie Rijnveld
#2880678
henneke schreef: dat is per mobiel afhankelijk ik zou over grindpaadjes  niet meer dan 10 kilometer doen dan krijgt die het wel moeilijk  :)
ok, dank je wel....die grintpaadjes vermijden dus....en die zandpaden dan, is dat ook moeilijker begaanbaar?
Gebruikersavatar
Door var Stolthet
#2880680
De zandpaden moeten geen probleem zijn (mits het geen baggerpad is) Mijn moeder 'crosst" gewoon met ons mee tijdens de wandelingen in het bos
Gebruikersavatar
Door Dian
#2880686
met je voeten doe je niets nee. De hendels zitten op/aan het stuur. Actieradius ligt aan de scoot en hoe goed de accu nog is.
Door Annemarie Rijnveld
#2880688
koekiesranch schreef: De zandpaden moeten geen probleem zijn (mits het geen baggerpad is) Mijn moeder 'crosst" gewoon met ons mee tijdens de wandelingen in het bos
ohhh zie je wel....mijn moeder is bang, zij denkt dat een scootmobiel kan omvallen, of dat ze niet snel genoeg kan remmen.
( ik zal de scoot afstellen op 3 km of zoiets)

Edit, dank je Dian! Dus ik kan eventueel ingrijpen mocht het nodig zijn? (Ik loop naast scoot)
Door henneke
#2880694
Annemarie Rijnveld schreef: ohhh zie je wel....mijn moeder is bang, zij denkt dat een scootmobiel kan omvallen, of dat ze niet snel genoeg kan remmen.
( ik zal de scoot afstellen op 3 km of zoiets)

Edit, dank je Dian! Dus ik kan eventueel ingrijpen mocht het nodig zijn? (Ik loop naast scoot)
als je heel rare dingen doet kiept zelfs een auto om maar ja ik neem aan dat jullie dat niet gaan doen . wat betreft de paden kijk er staat een actieradius aangegeven voor de scoot ( verschild per model , van die boodschappen karretjes inklapbaar voor in de auto die gaan niet ver andere veel verder ) ik zou even googelen op het model van je moeder . waar het om gaat is dat wat de fabriek aan geeft een heel prachtig aantal kilometers is maar niet gemeten buiten op zand en grindpaden naar boven en beneden weerstand van regen wind modder enz . ik zou dus oppassen dat je niet een leuke rondrit uitstippelt dat bijna aan de actieradius zit dan kan je nog wel eens voor vervelende verrassingen komen te staan  ;)
Door Annemarie Rijnveld
#2880727
henneke schreef: als je heel rare dingen doet kiept zelfs een auto om maar ja ik neem aan dat jullie dat niet gaan doen . wat betreft de paden kijk er staat een actieradius aangegeven voor de scoot ( verschild per model , van die boodschappen karretjes inklapbaar voor in de auto die gaan niet ver andere veel verder ) ik zou even googelen op het model van je moeder . waar het om gaat is dat wat de fabriek aan geeft een heel prachtig aantal kilometers is maar niet gemeten buiten op zand en grindpaden naar boven en beneden weerstand van regen wind modder enz . ik zou dus oppassen dat je niet een leuke rondrit uitstippelt dat bijna aan de actieradius zit dan kan je nog wel eens voor vervelende verrassingen komen te staan  ;)
okkk, goeie tip!!! Inderdaad zouden we dan een groot probleem hebben, ik moet er niet aan denken joh....mijn moeder kan geen twee meter meer zetten zelf.

ben net wezen kijken, maar ik zie geen model er op staan...straks nog maar eens beter zoeken.

Ik heb gezien dat aan het stuur rechts en links een klein hendeltje zit, die zijn zeker voor rijden en stoppen, denk ik?

En ik dacht dat ze met een stekker in het stopcontact zouden moeten staan?  :-X Deze mobiel heeft mijn vader gewoon buiten geparkeerd?? Zonder iets van ellektriek er aan? Wat raar!
Gebruikersavatar
Door Dian
#2880732
je moet hem wel opladen. En eigenlijk altijd aan de lader laten staan, ook als je hem niet gebruikt en hij vol is. Als het goed is zit er een contactpunt in de accu en een kastje met netsnoer en accusnoer hoort erbij te zitten. Anders kun je het niet opladen. Als hij al een tijdje niet gebruikt is, heb je kans dat de accu uit zich zelf aan het ontladen is.
Gebruikersavatar
Door Dian
#2880736
Annemarie Rijnveld schreef: whahaha, ik moest wel zo hard lachen om de stellingen die omgehaald worden!!! Ik zie ze hier ook weleens door het dorp scheuren.

ik ga soms als ik in een dwarse bui ben met dat ding de blokker en de kruidvat in hier. Daar bouwen ze de paden dus helemaal vol en dan knal ik er lekker tegenaan, alleen om ze duidelijk te maken dat er ook mensen met een handicap die winkel normaal in willen kunnen........ :biggrin2:
Door Annemarie Rijnveld
#2880767
Dian schreef: ik ga soms als ik in een dwarse bui ben met dat ding de blokker en de kruidvat in hier. Daar bouwen ze de paden dus helemaal vol en dan knal ik er lekker tegenaan, alleen om ze duidelijk te maken dat er ook mensen met een handicap die winkel normaal in willen kunnen........ :biggrin2:
ahahahah, nou hier bij de AH word ik ook weleens van de sokken gereden door eentje die last heeft van een dwarse bui. En door rolschaatsende kinderen!!!! Hoef je in Italie niet te proberen, geloof ik.

Ik ga straks naar de accu zoeken, en snoer + kastje.....scoot is denk ik zeker al sinds half december niet meer gebruikt, ben dus bang dat ie dan wel leeg zal staan.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2880869
Hendels rechts vooruit, links achteruit. Indrukken van de hendel = rijden, loslaten = remmen.

Actieradius is afhankelijk van type en leeftijd. Wij hadden in Ootmarsum een opvouwbare, met een actieradius van 20 km. Maar die was nieuw.
De scoot die we thuis hebben, zal zo ongeveer 10 km halen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door