Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2879026
...moet ik hier zijn of bij de fokkersafdeling? Wij zijn van plan onze Faya weer te laten dekken, ze is nog niet loops, maar tussen nu en eind maart wordt dit wel verwacht. Nu is de reu die we willen gebruiken vorige week vrijdag dus 14 februari aangevallen en op de rug en in de hals lelijk beschadigd door de aanvallende hond. Hij slikt nu antibiotica en zal dit nog wel even moeten blijven slikken ben ik bang. Volgens mij heeft dit invloed op kwaliteit sperma.... als ik zo her en der lees en hoor, maar ik ben maar leek, wie weet hier meer van ....onze dierenartsen op het forum? dank alvast
#2879920
dit artikel is mij te vaag, ik zou graag iets meer weten en hoopte op mensen met ervaring die dit zelf hadden meegemaakt met hond ( bijv. hoe lang daarna wachten, kwaliteit sperma weer in orde? Bepaalde antibiotica die erger zouden kunnen zijn? Duur inname antibiotica van invloed? ), misschien iemand die ook medisch onderlegd is, althans dat was de hoop, maar helaas nog niet, wacht ik weer even af.  Is er in de Bar ook iets over gezegd, kan zou gauw niets vinden....
#2880146
ja, aan spermakwaliteit controleren daar had ik ook al aan gedacht, maar de reu is vrijdag 14 februari aangevallen door andere hond en daardoor behoorlijk beschadigd op rug en minder in hals ( vandaar antibiotica ) . Woont in Duitsland en wil haar nu niet direct vragen dit te doen omdat dit natuurlijk extra kosten met zich mee brengt en daar heeft ze er nu al genoeg van met dit nare geval. Ze heeft denk ik wel effe wat anders in haar hoofd en teefje van mij nog niet loops - zit er wel aan te komen, dus als het effect van AB op kwaliteit zich weer snel herstelt zou dit ook overbodig zijn....
#2888852
ja, tot die slotsom was ikzelf ook gekomen om te vragen of sperma gecontroleerd kon worden. De eigenaresse zag hier de noodzaak niet van in, weer extra stress door bezoek DA en daar was de reu natuurlijk de afgelopen weken al aardig vaak op bezoek geweest. Inmiddels zijn we bijna een maand verder en Faya is nog niet gedekt (- zal nu niet lang meer op zich laten wachten maandag 3 mrt, 0.42, dond. 6 mrt 1.7, zondag 9 mrt 6.2 en vanochtend 8.0, morgen laatste keer prikken en dan daarna of dag daarop dekken ) heb voorzichtigheidshalve toch gekozen voor een andere reu, maar dit zoeken op later moment gaf wel wat extra stress. De meningen per dierenarts verschillen best wel, info gevraagd aan Verhaag in Oldenzaal - bedankt voor tip en aan nog enkele dierenklinieken, waarbij dan ook geopperd werd dat de factor stress en koorts zeker tot 6 weken na het incident invloed zou kunnen hebben op, de soort AB die gegeven wordt is uiteraard ook van invloed, bij de door mij als 1e uitgekozen reu bleek deze AB onschuldig ( wordt ook aan kinderen gegeven ) dit even voor allen als info - dank voor jullie reacties
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door