Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Audrina
#287679
Sinds een paar dagen krijgt mijn oude reu een groene leem kuur van Silverlinde, dat bestaat uit groene leempoeder, jeneverbesolie en silsterk (is volgens mij tea tree en citroen). Hij krijgt het door zijn CB, maar hij staat nu wel met lange tanden te eten en ik heb het idee dat dat komt door de jeneverbes en silsterk. Mag je dat ook mengen met een beetje water of vla / yoghurt en het met een injectiespuitje in de bek doen? En kan ik dat dan beter voor of na het eten doen?
Door fester
#287943
Meng je het dan niet. ??? Je mag nooit geen essentiele olie zo geven. Je moet het altijd verdunnen met honing met wat flessen water. Dus geen kraanwater gebruiken. Je neemt wat honing met wat lauw flessen water. Ik deed b.v zo'n klein flesje bronwater voor de helft daar deed ik wat honing bij even 2 tellen in de magnetron goed schudden dat de honing goed is op gelost. Dan doe je een scheutje in de voerbak druppel jeneverbes en silsterk er door roeren en dan de groene leem erbij. goed door roeren en dan het voer er over.EN dat weer door elkaar roeren. Het honing water wat je over hebt kun je gewoon bewaren voor de volgende keer. Het lieft kun je een stenenvoerbak nemen en roeren met een houten lepel. Groene leem is heel sterk en kan een negatieve werking hebben op kunstof en metaal. De groene leem zelf moet je gewoon iedere keer aan maken. Dus niet bewaren.
Veel sucses ;D
Door oebaya
#288190
Je mag essentiële olieën inderdaad niet puur geven, maar op het eten, op een blokje kaas, met wat yoghurt is allemaal goed, evenals honing.
Maar ik vraag me af of de hond zijn eetlust wel is verminderd door de essentiële oliën. Mijn honden hebben daar nooit last van, maar goed zulke honden noemen ze hier kliko's.
Groene leem ontgift en kan de hond dus in zijn algemeenheid tijdens de kuur 'ziek' maken door de gifstoffen die vrij komen. Is dat niet met je hond aan de hand?
Als dat zo is, dan zou ik niet meer met groene leem werken, maar met chlorofyl, is wat vriendelijker, maar wel duurder.
gr.
Nicolette
#288307
Hallo,
even vraagje tussendoor. Moet je groene leem nu met die olieen erbij geven of kan je ook alleen maar groene leem geven.
Ben dus sinds dinsdag bezig met een kuur bij onze hond (duitse dog), die krijgt een kleine eetlepel per dag (aangemengd in water), maar ik zie dus helemaal niets aan hem veranderen.......
Dus doe ik wat fout of zie je niet altijd wat bij zo'n kuur??
Groetjes,
Mieke
#288329
Ik gaf de groene leem & de silsterk & de jeneverbes ook door het voer. In de bijsluiter stond niet dat je de silsterk moest verdunnen. Er stond wel in dat je het eventueel kon mengen met bijvoorbeeld honing voor een betere opname. Maar als het dus verdund had moeten worden, snap ik heel goed waarom mijn hond het niet moest. Want het ruikt heel sterk. Ik vond het wel lekker ruiken, maar ja, honden hebben qua lekkere luchtjes altijd net ff een andere smaak.
Het lag echt aan die silsterk en jeneverbes, want als ik alleen de leem door zijn voer deed en die andere 2 dingen niet at ie het wel met smaak op.
We zijn weer gestopt met de groene leem, want m'n reu reageerde er niet zo goed op en kreeg weer problemen met zijn stoelgang.
Door fester
#288612
Supermax schreef: Hallo,
even vraagje tussendoor. Moet je groene leem nu met die olieen erbij geven of kan je ook alleen maar groene leem geven.
Ben dus sinds dinsdag bezig met een kuur bij onze hond (duitse dog), die krijgt een kleine eetlepel per dag (aangemengd in water), maar ik zie dus helemaal niets aan hem veranderen.......
Dus doe ik wat fout of zie je niet altijd wat bij zo'n kuur??
Groetjes,
Mieke
Je hoeft niet altijd wat te zien hoor. Ik heb mijn 5 honden tegelijk gedaan en ik had er 1 die een beetje tranend oog kreeg en een beetje grieperig leek het wel.
Ik heb de groene leem met een druppel citroen olie gemengd. Voor een betere weerstand is dat. Maar je hoeft als je hond verder gezond is en je verder geen problemen hebt er geen essentielle olie er door te doen. Alleen b.v. jeneverbes olie helpt beter de afval stoffen te verwijderen. Je kunt ook brandnetel thee geven koud natuurlijk. Dit helpt ook de afval stoffen sneller uit het lichaam te laten verwijderen. Maar waarom geef jij je dog een lepeltje per dag. Het moeten 2 lepeltjes per dag zijn voor een hond. Dus 2x per dag 1 desert lepeltje mengen met bron of flessen water.
Door fester
#288616
Audrina schreef: Ik gaf de groene leem & de silsterk & de jeneverbes ook door het voer. In de bijsluiter stond niet dat je de silsterk moest verdunnen. Er stond wel in dat je het eventueel kon mengen met bijvoorbeeld honing voor een betere opname. Maar als het dus verdund had moeten worden, snap ik heel goed waarom mijn hond het niet moest. Want het ruikt heel sterk. Ik vond het wel lekker ruiken, maar ja, honden hebben qua lekkere luchtjes altijd net ff een andere smaak.
Het lag echt aan die silsterk en jeneverbes, want als ik alleen de leem door zijn voer deed en die andere 2 dingen niet at ie het wel met smaak op.
We zijn weer gestopt met de groene leem, want m'n reu reageerde er niet zo goed op en kreeg weer problemen met zijn stoelgang.
Zou het misschien niet zo kunnen zijn dat juist door de groen leem de afval stoffen er uit komen. En dat daarom zijn stoelgang niet goed is. Zuiver omdat hij zich eigen van binnen aan het reinigen is. Misschien moet je juist doorzetten.
#288705
fester schreef: Zou het misschien niet zo kunnen zijn dat juist door de groen leem de afval stoffen er uit komen. En dat daarom zijn stoelgang niet goed is. Zuiver omdat hij zich eigen van binnen aan het reinigen is. Misschien moet je juist doorzetten.
Nee, daar komt het niet door. Zijn ontlasting is een tijd lang niet goed geweest en ik ben hem toen vetter voer gaan geven en extra olie (vis / omega) aan zijn eten toe gaan voegen en dat hielp. Omdat het geen nut heeft om je hond tijdens een leemkuur die olie te geven, ben ik daar dus mee gestopt. Met als gevolg dat ie dus weer problemen kreeg. De afgelopen 2 nachten wilde hij om het half uur naar buiten en er kwam maar steeds niks. Niet fijn voor hem maar ook niet voor ons.
Door oebaya
#288762
Supermax schreef: Hallo,
even vraagje tussendoor. Moet je groene leem nu met die olieen erbij geven of kan je ook alleen maar groene leem geven.
Ben dus sinds dinsdag bezig met een kuur bij onze hond (duitse dog), die krijgt een kleine eetlepel per dag (aangemengd in water), maar ik zie dus helemaal niets aan hem veranderen.......
Dus doe ik wat fout of zie je niet altijd wat bij zo'n kuur??
Groetjes,
Mieke
Je mag de oliën en de leem samen geven, maar volgens het cursusje dat ik bij de Silverlinde volgde, is het beter eerst de leem te geven en dan de kuur met oliën te doen.
En misschien moet je wat meer leem geven. Een dog is nogal groot en voor een grote hond staat een eetlepel.
Tja en bij mijn honden zie ik ook nooit veel, behalve dan erg groene poep, die soms in een soort vliesje lijkt te zitten. Maar de reacties zijn natuurlijk verschillend.
gr.
Nicolette
#289166
Gisteren had Max dus wel dunne ontlasting. Hij moest er zelfs vannacht nog een keer uit omdat ie zonodig moest. Dus ik denk toch dat het van de groene leem komt, vanochtend was het weer redelijk goed.
Hij krijgt nu dus ongeveer een eetlepel. Ik heb zelf geen dessertlepel maar zag vandaag in de winkel dat die een stuk kleiner zijn, dus denk wel dat ie genoeg binnen krijgt...
Hoop alleen niet dat ie aan de dunne blijft, want dat vind ik toch niet echt handig.....
Door oebaya
#289379
Audrina schreef: Nee, daar komt het niet door. Zijn ontlasting is een tijd lang niet goed geweest en ik ben hem toen vetter voer gaan geven en extra olie (vis / omega) aan zijn eten toe gaan voegen en dat hielp. Omdat het geen nut heeft om je hond tijdens een leemkuur die olie te geven, ben ik daar dus mee gestopt. Met als gevolg dat ie dus weer problemen kreeg. De afgelopen 2 nachten wilde hij om het half uur naar buiten en er kwam maar steeds niks. Niet fijn voor hem maar ook niet voor ons.
Waarom zou extra olie niet helpen bij een groene leem kuur? Zo'n kuur gooit gifstoffen er uit en als de hond ze krijgt, medicijnen.
Maar als je toch wil ontgiften en groene leem doet de werking van de extra olie teniet, dan moet je chlorofyl gebruiken. Dat kan je ook geven aan honden die medicijnen gebruiken.
gr.
Nicolette
Door oebaya
#289878
Audrina schreef: Oh, ik dacht altijd dat dingen zoals bijvoorbeeld visolie en glucosamine e.d. niet werden opgenomen tijdens een leemkuurtje en zo "ongebruikt" het lichaam verlieten. :-\
Als belangrijke voedingsstoffen er ook uitgegooid zouden worden, dan zou de hond er na 14 dagen groene leemkuur toch wel heel beroerd aan toe zijn.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door