Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Troy
#2878380
hey, ik ben niels en heb sinds 3,5 week een Rottweiler die is nu 11 weken.
hij heeft de eerste week brokken van de fokker gegeten en daarna ben ik hem smuldier(compleet) gaan geven.
Vond hij erg lekker, maar ik vond het voor een pup te matige kwaliteit.

Vervolgens ben ik gaan kijken naar andere merken, en heb er tot nu toe ook een aantal geprobeerd waaronder; Smuldier,Rodi (1x),Duck 1pak, en nu voer ik hem Barfmenu.
Ik ben wel tevreden met Barfmenu, kan er alleen niet zoveel info over vinden.
Mijn vraag is zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk, en is het goed als ik dit standaard blijf geven?

Verder geef ik hem 2x per week kippennek 1 nek per keer, kippenhart 2x per week ongeveer 2/3 hartjes.
Hij krijgt per dag ongeveer 380gr barfmenu, verdeeld over 4 porties. Onze vriend weegt nu 6,4kg dus dat is ongeveer 60gr per kg. De verpakking geeft 50gr per kg aan, weet dat dit een richtlijn is dus vandaar dat ik meer geef, maar heb toch het idee dat hij zelfs meer dan dit wil.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2878411
Welkom!

Barfmenu is best een goede KVV. Zeker voor een pup wil je dat alle benodigde voedingsstoffen er in zitten.
Een natuurlijke calciumbron (bot) is veel beter opneembaar dan een supplement (premix). Let er wel op dat Barfmenu pas compleet is als je (minimaal 5) diersoorten afwisselt. Natuurlijk kun je ook merken afwisselen, maar hou wel in de gaten wat er in zit dus.
Op www.voerwijzer.com kun je kijken wat er in de meeste KVV's zit.

Ik denk dat je pup meer nodig heeft, richtlijnen zijn meestal voor volwassen honden, pups hebben vaak echt wel meer nodig. Kijk naar je hond, als hij echt honger heeft voer je meer. Als hij toch te dik zou worden voer je weer minder. Afstemmen op je hond dus.

Succes!!! Enneh, wij zijn hier gek op puppyfoto's  ::) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2878468
[quote="Troy"]
hey, ik ben niels en heb sinds 3,5 week een Rottweiler die is nu 11 weken.
hij heeft de eerste week brokken van de fokker gegeten en daarna ben ik hem smuldier(compleet) gaan geven.
Vond hij erg lekker, maar ik vond het voor een pup te matige kwaliteit.

Vervolgens ben ik gaan kijken naar andere merken, en heb er tot nu toe ook een aantal geprobeerd waaronder; Smuldier,Rodi (1x),Duck 1pak, en nu voer ik hem Barfmenu.
Ik ben wel tevreden met Barfmenu, kan er alleen niet zoveel info over vinden.
Mijn vraag is zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk, en is het goed als ik dit standaard blijf geven?

Verder geef ik hem 2x per week kippennek 1 nek per keer, kippenhart 2x per week ongeveer 2/3 hartjes.
Hij krijgt per dag ongeveer 380gr barfmenu, verdeeld over 4 porties. Onze vriend weegt nu 6,4kg dus dat is ongeveer 60gr per kg. De verpakking geeft 50gr per kg aan, weet dat dit een richtlijn is dus vandaar dat ik meer geef, maar heb toch het idee dat hij zelfs meer dan dit wil.

Alvast bedankt
[/quote]

Welkom  :)

De hoeveelheid is wel goed, wat je zelf al zegt, het is een richtlijn, dus daar hoef je je niet op vast te pinnen. Als pup hongerig blijft zou je naar 3 maaltijden per dag kunnen gaan. Dan worden de porties wat groter en zit die daar ook wat voller van. Maar het kan ook zijn dat die wat te weinig krijgt, maar dat kun je aan je pup aflezen, dan zou die toch wat schraal gaan worden.

Deze kvv kun je an sich wel structureel voeren, ik zou wel verschillende smaken afwisselen (misschien doe je dat al, maar dat haal ik niet uit je bericht).

Ik vind wat je erbij voert vooralsnog wat sumier, aangezien je er los bijgeeft wat ook al in de kvv zit. Zo'n nekje is leuk voor de kraak, maar zet voor de afwisseling geen zoden aan de dijk. De hartjes zou ik minderen, in kvv zit meer dan genoeg orgaanvlees en als je er dan wat stukjes vlees bij wilt geven, geef dan spiervlees. Een visje (sardientje/haring) zou ook een goede aanvulling zijn, zo ook b.v. een rauw eitje.
Door Troy
#2878526
bedankt voor de snelle reacties!

Opzich is Barfmenu dus een goede kvv als ik maar afwissel qua smaak..
Wat ik eigenlijk wil bereiken is 4 dagen Kvv en 3 dagen echt barf.
Dus een complete kvv voor pup ( genoeg calcium etc)
En dan bijv vrij/zat/zon vleesbot spiervlees orgaanvlees enz.

Ik vind het nogal lastig om zelf het menu samen te stellen, wil daar eerst nog wat meer over lezen voor ik hem zelf dingen ga voorschotelen.
Zo had ik gelezen dat de kippennekken 1 van de eerste dingen zijn die je ze zo kan geven.
vandaar dat het nu nog een soort extra'tje is.

Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.

Gr niels
Door M@rina
#2878721
Wat een lekkere drol!!!!

Even een kleine aanvulling op Kim_S. botsupplement is geen premix, een premix is een toevoeging van synthetische vitamine en mineralen. smuldier bijv. heeft in de meeste verpakkingen een botsupplement en een premix om het compleet te maken.

tinlo barfmenu bevat beide niet die heeft een natuurlijke calciumbron gemalen bot van kip, eend, konijn. de vitaine zijn de natuurlijke vitamine die in de dieren voorkomen, maar ieder dier brengt iets anders mee en daarom moet je dus van tinlo barfmenu minsten 4 diersoorten in 3 weken voeren, dan krijgt je hond een complete voeding.

Ik heb goede ervaringen met tinlo, mijn honden deden het er prima op alleen at een van mijn honden de fijne maling niet graag. Het voer ziet er verder goed uit, ruikt prima (behalve de groentemix, daar zit boekmaag en pens in en dat meurt....)

Ondanks dat ik het een goed merk vind zou ik je toch adviseren om verschillende merken af te wisselen. Iedere kvv heeft weer een net iets andere samenstelling en door af te wisselen krijgt je hond van alles wat binnen.
Door El budha
#2878821
Wat een leuke foto's.  Ik heb geen kvv advies voor jou maar wel een andere vraag.
Klopt het gewicht van jouw hond wel? Je schrijft dat hij 11 weken oud is en 6,4 kilo weegt.
Ik zelf heb herders volgens mij zijn deze aardig vergelijkbaar met de rotweillers qua gewicht. Toen onze teef 11 weken oud was woog ze al een kilo of 9 en onze herder reu 11 kilo. Nu is onze reu nogal groot uitgevallen ::) .
Door Troy
#2879328
Oke dan ga ik sowieso afwisselen tussen verschillende merken ; duck, tinlo, smuldier. Als er nog mensen zijn die andere merken aanraden dan hoor ik dat graag.

@ El budha
Ik heb de laatste tijd veel gelezen over voeding en gewicht enz, maar daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer.
De een zegt dit, de ander zegt dat. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoeveel een rottie moet wegen met 11 weken.
ik heb hem gister gewogen toen woog hij 6.9kg, maandag is hij 11 weken.

Ik geef hem nu 200gr per keer, 4x daags. Wat er met gemak in gaat.

volgens de verpakking moet ik nu 172,5gr per dag geven!? Zodra ik dit aanhoud, vreet hij de kat zijn eten op.
Door El budha
#2879343
[quote="Troy"]
Oke dan ga ik sowieso afwisselen tussen verschillende merken ; duck, tinlo, smuldier. Als er nog mensen zijn die andere merken aanraden dan hoor ik dat graag.

@ El budha
Ik heb de laatste tijd veel gelezen over voeding en gewicht enz, maar daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer.
De een zegt dit, de ander zegt dat. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoeveel een rottie moet wegen met 11 weken.
ik heb hem gister gewogen toen woog hij 6.9kg, maandag is hij 11 weken.

Ik geef hem nu 200gr per keer, 4x daags. Wat er met gemak in gaat.

volgens de verpakking moet ik nu 172,5gr per dag geven!? Zodra ik dit aanhoud, vreet hij de kat zijn eten op.
[/quote]

Ik kan me indenken dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik zou voornamelijk op het oog en op de tast voeren. Kun je te makkelijk de ribben voelen dan geef je wat meer. Wordt hij te dik (speklaag op de ribben en moeizaam de ribben voelen) dan kun je het gewicht weer bijstellen. Het is immers maar een richtlijn op de verpakking. Ons teefje stond op 8-9% barf. Zij was ondanks het vele eten erg schraal. Terwijl mijn bulldog al dik wordt zodra ze naar eten kijkt.
Door Troy
#2879428
Oke dus die 800gr pr dag die ik geef kan ik gewoon blijven geven?
Kan je eventueel een hond ook naar behoefte laten eten? Of stopt hij niet vanzelf?
Door El budha
#2879580
[quote="Troy"]
Oke dus die 800gr pr dag die ik geef kan ik gewoon blijven geven?
Kan je eventueel een hond ook naar behoefte laten eten? Of stopt hij niet vanzelf?
[/quote]

als hij daar niet te dik of te mager op wordt kan dit prima. Voeren naar behoefte zou bij onze bulldog niet werken. Zij zou zich echt overeten.
Door Troy
#2881176
Troy is vandaag precies 11weken. Vandaag naar de DA geweest voor zijn 2e inenting,ook is alles gelijk nagekeken en alles gaat goed. Zijn gewicht was 7,5 kg. Volgens de DA een prima gewicht.
Ook zei ze dat vers vlees een goede keuze was.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door