Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Pauline
#287405
Het valt me sinds een paar dagen op dat Joep wat etterige afscheiding heeft uit zijn piemeltje. Vanmiddag heeft hij in zijn bench geplast, terwijl hij echt 100% zindelijk is. Kan het zijn dat hij blaasontsteking heeft? Hij heeft ruim twee weken geleden wel in de sneeuw lopen donderen met Satu en had daarna een hele ijsbal aan zijn piemeltje hangen. Daar moesten wij toen om lachen, maar nu vind ik het niet zo leuk meer. Ga morgen in ieder geval urine opvangen en met hem naar de dierenarts. Was alleen benieuwd of jullie enig idee hebben wat het kan zijn?
Gebruikersavatar
Door Pauline
#287407
Vind hem ook erg sloom en hij slaapt de laatste dagen heel veel. Heeft ook diarree gehad en vanochtend braakte hij gal. Verder maakt hij geen zieke indruk, da's wel weer vreemd.
Door gonny
#287409
ach gossie....t lijkt mij niet lekker een ijsbal aan je piem..
maar iid morgen even langs de da!! ;)
sterkte!! :-*
Gebruikersavatar
Door Pauline
#287416
Gonny, ondanks de ellende moest ik om jouw berichtje toch weer lachen. Het was toen ook wel een leuk gezicht, maar de mannen in het gezelschap trokken toen al zo'n afkeurend gezicht. ::)
Door gonny
#287417
Pauline schreef: Gonny, ondanks de ellende moest ik om jouw berichtje toch weer lachen. Het was toen ook wel een leuk gezicht, maar de mannen in het gezelschap trokken toen al zo'n afkeurend gezicht. ::)
kan ik me ook wel iets bij voorstellen ja....
gelukkig moet er héél veel sneeuw liggen wil Boris hier last van hebben!! ;D
maar nogmaals sterkte met Joep!! :-*
Door Ine
#287430
Pauline schreef: Vind hem ook erg sloom en hij slaapt de laatste dagen heel veel. Heeft ook diarree gehad en vanochtend braakte hij gal. Verder maakt hij geen zieke indruk, da's wel weer vreemd.
Heb je ook al temperatuur opgemeten?
Door Lizzy
#287501
Het plassen en het sloom zijn kan wel van een blaasontsteking zijn. De pus aan de piemel lijkt me eerder een voorhuidontsteking.
Door Moos
#287714
Moos heeft een blaasontsteking/gruis verleden. Toen dat net allemaal voorbij was kreeg hij ook last van pus aan zijn piemel, en begon hij opeens weer in huis te plassen. Urine is toen weer onderzocht en dat was allemaal goed. Puspiemel was toen voorhuidonsteking. Volgens mij da konden sommige reutjes daar zo'n last van hebben dat plassen net als bij een blaasonsteking behoorlijk pijn doet en ze dan ook in huis gaan plassen en andere blaasontsteking-verschijnselen krijgen.....
Gebruikersavatar
Door Pauline
#287839
Nou Joep heeft dus blaasontsteking en daarom smet zijn piemeltje ook. Echt pus is het niet, maar hij heeft wel duidelijk afscheiding. De arme ziel, gelukkig eet hij wel goed en loopt nu voor het aanrecht te ijsberen. Daar ligt namelijk zijn botje een beetje op kamertemperatuur te komen.
Door gonny
#287890
Pauline schreef: Nou Joep heeft dus blaasontsteking en daarom smet zijn piemeltje ook. Echt pus is het niet, maar hij heeft wel duidelijk afscheiding. De arme ziel, gelukkig eet hij wel goed en loopt nu voor het aanrecht te ijsberen. Daar ligt namelijk zijn botje een beetje op kamertemperatuur te komen.
nou, gelukkig valt t mee!!! beterschap voor Joep! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door