Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2878594
Dat Meis een pittige dame is dat wist ik al, en dat was met de 8 weken dat ze bij mij kwam en 2 enthousiaste honden handig.

Nu had ik voorheen mijn magazijn thuis en daar vrat ze wel eens een zak brokken aan als ze de kans kreeg en ze was er erg kundig is geworden qua het magazijn inglippen. Daarnaast had ze altijd honger, hier al eens voorgelegd en mevrouw Barft inmiddels nog wel i.c.m. wat KVV en brokjes als zoekspelletje. 1 van de problemen die verder liet zien is het echt venijnig bijten van Paika. Ze slaat dan Paika op d'r kont met nagels uit en hapt heel hard met tanden en heel vuil kijkend Paika (hond). Voor beide niet echt fijn.

Inmiddels is het magazijn verhuisd en ben ik samen met de honden minder thuis omdat ik overdag werk in het magazijn. Bij het magazijn had ik wel een muizenvanger nodig. Omdat Meis thuis nog steeds vervelend tegen Paika blijft doen had ik bedacht dat ze misschien wat meer ruimte nodig heeft en meer uitdaging in het buiten zijn en minder vaak alleen thuis. Ik merk duidelijk dat ze me vaker opzoekt en ook steeds bij me wil liggen. Dus ik heb Meis meegenomen naar de nieuwe werkplek. Ze voelde zich direct op d'r gemak en kon overal rondlopen en dat ging prima de eerste dagen geen zak voer gepakt. Door de constante aanvoer van goederen kan ik niet alleen direct helemaal in het food gedeelte van het magazijn zetten en in de showroom staat de voeding ook open en bloot.

Op goed geluk Meis hierheen gehaald en de eerste 2 dagen dus geen probleem. Alleen nu heeft ze in een periode van 10 uren zo'n 40 kilo aan dure hondenbrokken gesloopt. Dat wil zeggen gaten bijten in de zakken waardoor ze niet meer verkoopbaar zijn. Ik hoef me maar 2 seconden om te draaien en als er iets ligt dan moet en zal het stuk.

Financieel gezien kan ik het niet behapstukken dat madame mijn hele voorraad onverkoopbaar maakt, logistiek gezien kan ik Meis niet altijd 100% weghouden bij alle voeding plus dat ze ook gewoon door de voordeur mee naar binnen komt met leveranciers en pakketbezorgers als ze buiten in de tuin zit. Wat is wijsheid?

Afbeelding
#2878599
Ik zie twee oplossingen

- zorgen dat ze er niet bij kan
- haar daar weer weghalen.

Hier zou het ook aan de orde van de dag zijn dat de zakken aangevreten worden. Ik denk niet dat daar iets aan te doen is. In mijn huis is alles wat eetbaar is ook nergens veilig voor mijn katten.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2878613
hannabelgje schreef: Ik zie twee oplossingen

- zorgen dat ze er niet bij kan
- haar daar weer weghalen.

Hier zou het ook aan de orde van de dag zijn dat de zakken aangevreten worden. Ik denk niet dat daar iets aan te doen is. In mijn huis is alles wat eetbaar is ook nergens veilig voor mijn katten.
Het probleem thuis is dus dat ze dan mijn hond weer terroriseert. Het zakken open bijten lijkt niet zozeer een 'honger' ding te zijn maar meer een afreageer gedrag o.i.d. ze vreet de raarste zakken open die ze vervolgens absoluut niet opeet (ook hondenbrok zonder vlees bijv)
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2878706
sella schreef: Een gedragstherapeut voor katten raadplegen? Fysiek is ze helemeaal oke?
Ik ga toch maar naar een DA inderdaad. Achterhand is altijd 'zwak' geweest bij controle DA liep ze als een kievit en was ze hondsbrutaal de hele praktijk aan het onderzoeken  ::) waardoor de DA wel heeft gevoeld maar niets afwijkend kon voelen of zien in het lopen / bewegingsapparaat. Ze liet ook geen pijn zien.
Het is wel zo dat ze heel vaak en veel ligt op haar zij en ook midden op straat of zo tussendoor het wandelen.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2878749
lightning schreef: Sommige katten hebben een andere kat nodig. Is dat te doen een 2de kat erbij? Zal ze waarschijnlijk ook je hond met rust laten en misschien kan ze dan wel thuis blijven?
Nou het vreemde is dat ze over het algemeen ook wel echt dikke vriendjes is met de honden. Ze geeft ze kopjes loopt met ze mee tussen de benen door en wil steeds bij ze zijn. Ik vind 2 katten de hele dag alleen thuis laten ook niet echt een optie. Want dan zou ik eigenlijk meteen 2 nieuwe katten moeten 'halen' 1 als muizenvanger die geen voerzakken aanvalt en 1 als nieuw vriendjes van Meis. Dan heb ik 3 katten, 2 honden en dat wordt me net iets te veel van het goede
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2902423
Update over Meis:

Via de beheerder van het asiel ben ik te weten gekomen dat de bevalling van de Mama Mia (de moeder van Meis) ook erg moeilijk is verlopen waarbij er 2 kittens 'uitgetrokken' zijn tijdens de bevalling omdat ze klem zaten.

Ik had met Meis een afspraak gemaakt met dokter Aharon van www.kreupeldier.nl zij gaf aan dat Meis haar heup wat scheef stond en de wervels in de onderrug niet goed. Ze heeft ze recht gezet en heb pijnstillers en ontstekingsremmers meegekregen en tabletjes met Glucosamine.

En Meis woont nu weer thuis ipv op de zaak. Na de Nucleaire top dat ze mee terug thuis was gaf ze duidelijk aan thuis erg op haar gemak te zijn en ook te willen blijven daar. Nu blijkt ook dat er hier al een kat door de tuin liep 's nachts dus zou goed kunnen dat die het als zijn territorium zag.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door