Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door rené
#286612
onze hond asha heeft, naar het zich laat aanzien, verlatingsangst: ze begint vreselijk te blaffen en te janken (ook 's nachts dus!) als wij er niet zijn. Ze is op puppy cursus en daar weten ze er ook geen raad mee.
Nou hebben we een kennis en die zei dat er met reiki het nodige positieve te bereiken is.
Mijn vraag is, of er iemand hier ervaring heeft met reiki en of het effekt heeft gehad.
Alvast bedankt!
René
Door Lizzy
#286654
Hoi Rene, ik heb wel ervaring met Reiki. Mijn ervaring is dat het kan helpen. Maar het kan net zo makkelijk niet helpen. Het is altijd te proberen. Ik denk overigens zelf dat je ook hulp van een gedragstherapeut moet kun huren en dat bijv. in combinatie met iets als DAP, Dog Appealing Pheromone. Meer over DAP bijv. hier: http://www.woofshop.nl/easysubpage0029.html
Door Erna
#286665
Ik vind het wel leuk om onze ervaring met Reiki te vertellen. Zoals het een goede nuchtere half fries betaamt geloof je daar natuurlijk niet in. Je moet het eerst met eigen ogen gezien hebben en pas dan is het geloven.

Onze Wapper heeft iedere winter last van zijn gewrichten en dan is hij gewoon niet zo happy. Hij verandert van jonge hond in een oude man, loopt stram en piept als hij de trap af moet. Kortom, een compleet andere hond.

Nu losten wij dat al 2 winters op met potten en pillen en dan ging het wel weer ff tot de lente aanbrak en alles vanzelf weer soepel werd.

Ons liefste vriendinnetje gelooft er wel in en vond het daarom ook tijd om afgelopen november de hulp van iemand in te roepen die Reiki kan geven. Sceptisch als we waren geloofden we er niet zo in maar goed, baad het niet dan schaadt het ook niet. Manlief was degene die er totaal niets in zag terwijl ik nog iets had van: goh, en wie weet.

Wij hadden geen idee hoe vaak en wanneer hij behandeld zou worden zodat we niet beinvloed konden raken door 'verzonnen' waarnemingen.

Binnen 2 dagen kwam manlief 's ochtends weer naar boven hollen met de mededeling: ik geloof het zelf niet maar Wap loopt weer soepel van de trap af. Uiteraad heb ik het zelf ook nog even nagekeken door hem nog een keer van de trap te laten lopen en we moesten allebei toegeven dat de Reiki inderdaad geholpen had. Na verloop van tijd werd Wap niet meer zo intensief behandeld omdat hij zelf aangaf dat het niet meer zo vaak nodig was en hij is de winter meer dan goed doorgekomen. Op geen enkel moment heeft hij een terugval gehad en hij is dezelfde jonge hond gebleven. Ik geloof dat hij zo nu en dan nog eens behandeld wordt maar dat is heel minimaal.

Wij geloven sinds november in Reiki.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#286669
Ik heb het bij mijn dochtertje gezien, die was met haar gezicht in een metalen pin gevallen. Het is dicht geplakt bij de huisarts en daarna was ze heel gestrest en huilerig en het deed natuurlijk zeer. Een lieve vriendin die reikimaster is heeft haar toen van afstand behandeld en geloof het of niet , op het moment dat de behandeling begon zakte haar schoudertjes naar beneden , werd ze helemaal rustig en was kompleet ontspannen.
Door Lizzy
#286682
Oh, ik vergeet nog 1 ding te zeggen: ik zou wel iemand vragen die Reiki 2 heeft gedaan. Deze persoon kan dan ook het mentale/emotionele symbool gebruiken.
Door casangio
#286732
Mocht het eventueel met Reiki niet helemaal lukken, dan is er ook nog de bach bloesem remedie.
Door isebekhoekstra
#286738
verlatingsangst, heeft die van ons ook gehad. met heel veel geduld en goede begeleiding gaat het nu een stuk beter.Slapen doet ze gewoon bij ons boven naast het bed .Als ik werk gaat ze in de bench en slaapt.
Reikie en paarden heb ik wel wat ervaring mee.meestal reageren ze er goed op of worden in elk geval wat rustiger.

mag ik vragen wat jullie tot nu toe geprobeerd hebben??
Door Jbtje
#287833
Ik ben geen Fries misschien dat ik daarom juist heel erg geloof in behandelmethodes zoals reiki.
Ik zou wel graag willen weten of er een soort
adressenlijst is van reikispec. die dus (ook) dieren
behandelen. Het is toch wel handig om te weten
of er 1 bij je in de buurt zit.
Groetjes, Jbtje
Door Lizzy
#287834
Er zijn wel Reiki groeperingen die zich aangesloten hebben bij een overkoepelend clubje. Veel mensen die Reiki hebben gedaan sluiten zich niet aan bij een clubje. Als je op google intikt "reiki behandelaars" dan kom je wel een aantal van die clubjes tegen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door