Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2877751
Met Hope had ik "geluk", die was er allergisch voor: pens.

Nelson is er dol op. Het probleem is alleen dat ik er totaal niet tegen kan.
Bij het portioneren sta ik te kokhalzen terwijl het dan nog behoorlijk bevroren is. Maar bij het voeren houd ik het gewoon niet binnen en sta ik te spugen.

Hebben meer mensen dit? Wat doe je er aan?
Mijn vriend werkt buitenshuis dus ik ben echt zelf de klos.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2877767
Ik dat dat Nelson moest overgeven van pens  ::)

Hmmm, ik vind het zelf nou ook niet bepaald fris ruiken, maar kan het prima portioneren en voeren.
Manlief vindt het ronduit smerig, maar helpt soms toch wel mee met portioneren of voeren.

Ik vind de tip van Theo om iets sterk ruikends onder je neus te smeren nog niet eens zo slecht!

Voer je elke dag pens? Anders terugschroeven naar een (paar) keer per week?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2877780
Wat voor pens heb je? Ik ging ook altijd over mijn nek van de pens van Smuldier, dus durfde ik geen pens te geven want ik kon niet tegen die lucht....
Keer toch geprobeerd, en ik vond de verse pens ontzettend meevallen, terwijl ik dus nog steeds niet tegen de pens van Smuldier kan..
Gebruikersavatar
Door Hope
#2877843
Fenixjuh schreef: Wat voor pens heb je? Ik ging ook altijd over mijn nek van de pens van Smuldier, dus durfde ik geen pens te geven want ik kon niet tegen die lucht....
Keer toch geprobeerd, en ik vond de verse pens ontzettend meevallen, terwijl ik dus nog steeds niet tegen de pens van Smuldier kan..
Ik heb pens van Degomeat. Schapenpens.
Het lijkt gemalen, en ik had eigenlijk gehoopt op een lap, om te kijken of ik daar beter tegen kon. Eerder had ik, voor Hope, de losgevroren blokjes van Lupa. Hoefde ik niet te portioneren  ;)
Lizzy schreef: Heb je al eens biologische pens geprobeerd? Ik vind dat "mijn" pens veel minder stinkt dan niet-bio-pens. En verder...., mondkapje?

Biologische pens, waar kan je die halen?
Het is dat Nelson er zo gek op is, want anders...
TMG1961 schreef: Als het de geur is..neus dichthouden en door de mond ademen. Of iets heel sterk ruikend op bovenlip smeren zodat je alleen dat ruikt
Slim! Ik heb nog wel een potje Vics staan  :biggrin2:
Door jasmijn
#2878560
Ja sorry ik kan je niet helpen hier mee, als ik met pens bezich ben wil ik mijn neus er in duwen om dat ik het verschrikkelijke lekker vind ruiken  :crazy2:

Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik veel op boerderijen heb gewerkt en veel smerigen geuren heb moeten doorstaan, zo als dode kippen die al 4 dagen in een hok lagen te rotten waar het zo'n 45 graden was  :puke:

Koeien poep vind ik altijd heerlijk ruiken  :crazy2: :biggrin2:


Toch weet ik dat er idd verschil zit tussen rund en schapen pens en ook wel en niet biologisch, ik zou gaan kijken naar runderpens van natuurgrazers  ;)
( als ik die voor me heb liggen sta ik echt te genieten van de zoeten kruidige geur  :dribble: :biggrin2:
Door jasmijn
#2878561
Oja gemalen vind ik het ook minder lekker ruiken, ik heb het gevoel dat het dan minder vers is omdat het al een keer bewerkt is.

Als je het een dag ontdooit laat liggen in de koelkast begint het al minder lekker te ruiken  :-\
Gebruikersavatar
Door Hope
#2880610
jasmijn schreef: Ja sorry ik kan je niet helpen hier mee, als ik met pens bezich ben wil ik mijn neus er in duwen om dat ik het verschrikkelijke lekker vind ruiken  :crazy2:

Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik veel op boerderijen heb gewerkt en veel smerigen geuren heb moeten doorstaan, zo als dode kippen die al 4 dagen in een hok lagen te rotten waar het zo'n 45 graden was  :puke:

Koeien poep vind ik altijd heerlijk ruiken  :crazy2: :biggrin2:


Toch weet ik dat er idd verschil zit tussen rund en schapen pens en ook wel en niet biologisch, ik zou gaan kijken naar runderpens van natuurgrazers  ;)
( als ik die voor me heb liggen sta ik echt te genieten van de zoeten kruidige geur  :dribble: :biggrin2: )
Hahaha ieder zijn ding! Ik ga inderdaad op zoek naar biologische pens.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2880637
Ik heb voor Oscar, als ik lui ben, rolletjes pens van 250 gram (bij degomeat). Dat komt aardig overeen met wat ik hem per portie moet voeren. Kwestie van in (redelijk) bevroren toestand het plastic eraf halen en in zijn bak mikken en geven als het ontdooid is. Dat valt redelijk te doen met een knijper op de neus denk ik.
Door Kim en Casper
#2882522
Hoe erger het stinkt hoe meer onverteerde voedselresten en dus gezonder! Idd gemalen geven. Bevroren in een bakje doen zonder vel laten ontdooien deksel eraf en buiten zetten. Hoef je niet in de buurt van de geur te komen  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hope
#2882546
Kim en Casper schreef: Hoe erger het stinkt hoe meer onverteerde voedselresten en dus gezonder! Idd gemalen geven. Bevroren in een bakje doen zonder vel laten ontdooien deksel eraf en buiten zetten. Hoef je niet in de buurt van de geur te komen  :biggrin2:
Dat heb ik gedaan en het werkte!
Het zal nooit mijn hobby worden haha maar Nelson vind het heerlijk dus het moet maar.

Ik ga zo snel het kan een pensdag invoeren, dan hoeft het maar eens per week  :P
Door kakocavi
#2882591
Toen ik mijn katten nog brok voerde en de bak zo stonk dat ik moest kokhalzen, nam ik zo'n groene Dampocapsule om te inhaleren en smeerde die uit in een mondkapje. Dat werkte best goed.
Door Lil
#2883772
verse pens ruikt bijna niet is mijn ervaring. Ik weet wel hoe pens kán ruiken als je bijvoorbeeld kvv voert.  :-X

Hier komt er dus alleen nog maar verse pens in.

Verder als tip: probeer eens lappen te krijgen die je zelf niet meer hoeft te snijden, alleen maar voor je hond neer te gooien zeg maar.
runderpens vind ik minder stinken dan lamspens en geitenpens vind ik het meeste stinken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door