Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ysa
#287750
Hoi

Twister is al een paar dagen niet fit..
Hij blijft braken en is erg sloom / timide
Zijn tandvlees ziet erg bleek :-\

Ik ga zo zijn temperatuur opnemen

Ben benieuwd og iemand weet wat ie heeft

Yvonne :'(
Door Ysa
#287754
neej ; alles komt eruit
Geloof dat als ie zo doorgaat dat ie uitdroogt

Yvonne
Door Ine
#287756
Ysa schreef: neej ; alles komt eruit
Geloof dat als ie zo doorgaat dat ie uitdroogt

Yvonne
Misschien verstandig om even naar de da te gaan? Ook aangezien je gister bent puppy wezen snuiven! :-\
Door danielle1980
#287757
helemaal stoppen met eten geven, voorlopig zeker 1 dag.
boullion koken van kip of vis.
en alleen de boullion gaan geven zodat hij wel voldoende vocht binnen krijgt.
geen koud water geven, als de darmen al gevoelig zijn is dat niet goed, beter om het lauw te geven dan.
niet te veel in 1 keer geven, maar verspreiden over de dag.

idd opletten met uitdroging, lichter tandvlees kan geloof ik op uitdroging wijzen, maar kan ook zijn omdat hij zich zo beroerd voelt door het overgeven.

hoeveel dagen geeft hij nu al over?
Door Ysa
#287765
Godzijdank is de temp normaal en dus geen ernstige ontsteking vooralsnog....
Misschien toch iets verkeerds gegeten...
ivm een evt maagdraaiing gaat Twister nu verplicht naar binnen zodat ik m continu in de gaten kan houden..

Yvonne
Door Lizzy
#287766
Ik zou maar even de DA bellen als ik jou was. Ik vind bleek tandvlees geen goed teken.
Door danielle1980
#287767
Peet schreef: Dat is normaal :-\....
maar bij elke hond verschilt het iets. ;)
daarom vraag ik normale temp bij die hond.

als een hond echt erg ziek is kan de temp lager worden dan normaal.
dat is een slecht teken en moet je wel naar de da toe.

vandaar mn vraag.
Door K@rin
#287770
Lijkt op een virus ofzo, maar ..................
die bleke slijmvliezen vertrouw ik niet ............

Ik zou in ieder geval de DA opbellen ........
Door Audrina
#287771
Als een speer naar de DA. Zoals jij Twister's "ziektebeeld" nu beschrijft, klinkt hetzelfde als wat 1 van mijn teven in januari had, een gemeen rotvirus. Ze blijven dan maar spugen en alles wat er in gaat (zelfs water) komt er net zo hard weer uit. Als je dit te lang door laat gaan, droogt je hond dus inderdaad uit (en in het ergste geval kan ie zelfs in shock raken en overlijden, maar dat is alleen bij honden die normaal gesproken ook al zwakker zijn). Bij de DA kan je een prik halen waardoor het spugen ophoudt en die kan eventueel ook primperid tabletjes meegeven voor als de prik uitgewerkt is. Je kan daarna bij de drogist evt ook ORS (oral rehydration salts) halen, tegen het uitdrogen.
Ik ben zelf ook niet zo iemand die voor elk wissewasje naar de DA rent en ben ook niet zo'n voorstander van al die chemische middeltjes die DA's in je hond proppen. Maar met zo'n virus moet je wel (als het dat is hoor).
Of misschien heeft ie iets gegeten wat klem is gaan zitten. (stukje van een speeltje o.i.d.). :-\
In ieder geval heel veel sterkte er mee.
Laatst gewijzigd door Audrina op do 24 mar 2005, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
#287778
Ik wil je niet ongerust maken, maar bleek tandvlees kan ook duiden op een inwendige bloeding. :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door