Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door syiryo
#2876722
Hoi,, ik heb een vraag... als je bij SW op de site kijkt is alles ook voor humane consumptie.. . Nou snap ik best dat pens , geitenkop, kippennek niet iets voor de mens is.. :biggrin2:. Maar weet iemand of bv het lamsgehakt wat er in lijntjes aangeboden wordt,, of kalkoenstukjes zonder been, of dat wel voor humane consumptie is??  :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2876773
syiryo schreef: Hoi,, ik heb een vraag... als je bij SW op de site kijkt is alles ook voor humane consumptie.. . Nou snap ik best dat pens , geitenkop, kippennek niet iets voor de mens is.. :biggrin2:. Maar weet iemand of bv het lamsgehakt wat er in lijntjes aangeboden wordt,, of kalkoenstukjes zonder been, of dat wel voor humane consumptie is??  :-\
Wat ik ervan begrijp hebben ze een prijslijst voor barfhappen en daarnaast eentje voor menselijke consumptiehappen. Staat dat lamsgehakt op lijst 1 dan zou ik er niet graag ballen van draaien voor mezelf. Van wat hier in de V&A op de prijslijst staat moet je uitgaan van barfhappen.
Gebruikersavatar
Door pike
#2876842
syiryo schreef: Hoi,, ik heb een vraag... als je bij SW op de site kijkt is alles ook voor humane consumptie.. . Nou snap ik best dat pens , geitenkop, kippennek niet iets voor de mens is.. :biggrin2:. Maar weet iemand of bv het lamsgehakt wat er in lijntjes aangeboden wordt,, of kalkoenstukjes zonder been, of dat wel voor humane consumptie is??  :-\
hmmmm,
pens wordt in meerdere landen gegeten weliswaar wel blanke pens, en die ligt hier ook bij de islamitische slager in de vitrine
kippennekken kan je prima bouillon van trekken en liggen hier ook gewoon bij de poelier
en een week of twee geleden zag ik een documentaire op tv, waar iemand op bezoek ging bij een familie op een van de Faeroer eilanden  en daar werd voor het avondeten lamskop geserveerd, was daar heel normaal eten. De hele kop werd op een schaal op tafel gezet  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Thea
#2877042
syiryo schreef: Hoi,, ik heb een vraag... als je bij SW op de site kijkt is alles ook voor humane consumptie.. . Nou snap ik best dat pens , geitenkop, kippennek niet iets voor de mens is.. :biggrin2:. Maar weet iemand of bv het lamsgehakt wat er in lijntjes aangeboden wordt,, of kalkoenstukjes zonder been, of dat wel voor humane consumptie is??  :-\
Sinds wanneer heeft SW een site en wil je dan de link geven ;)
Of bedoel je IC
IC zeg dat ze maar 1 soort kwaliteit leveren voor zowel mens als dier ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2877057
Nou ik heb bij de islammitische slager bij mij in de buurt wel degelijk vuile pens de groene dus in de vitrine zien liggen wat ze er mee doen weet ik niet wil ik ook niet weten.
En de schapenkop met tanden en ogen heb ik ook gezien maar gauw weg naar ander kanaal bah
Gebruikersavatar
Door pike
#2878258
kiara schreef: Nou ik heb bij de islammitische slager bij mij in de buurt wel degelijk vuile pens de groene dus in de vitrine zien liggen wat ze er mee doen weet ik niet wil ik ook niet weten.
En de schapenkop met tanden en ogen heb ik ook gezien maar gauw weg naar ander kanaal bah
Echt?? volgens mij mag dat geeneens, vuile pens ook maar ergens in de slagerij.
Ik vond het wel een eye opener, die schapekop op tafel. Voor die Noren was het doodnormaal eten.
Gebruikersavatar
Door pike
#2878265
MarijeEnBoomer schreef: Op madeira eten ze kippennekken bij de borrel  :-X
Meneer M&B vond ze heerlijk  :-X
die kluif ik ook wel af, daar is toch niks mis mee, maar het bot hoef ik niet  ::)
Door smulpaap
#2878498
MarijeEnBoomer schreef: Op madeira eten ze kippennekken bij de borrel  :-X
Meneer M&B vond ze heerlijk  :-X


Mijn zoon heeft een Surinaamse vriendin , die eten ook geregeld kippennekken . Dat gaat door een rijstmaaltijd en de nekjes worden afgekloven
Gebruikersavatar
Door pike
#2878773
MarijeEnBoomer schreef: Pens is ook gewoon koe en dat wil ik ook niet  :biggrin2:
Die vergelijking gaat niet op: pens is orgaan. Kippennek is gewoon bot met vlees net als een kippenpoot. Alleen wat kleiner, en met wat minder vlees eraan, maar volgens barfprincipes altijd nog fifty/fifty  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door