Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lararo
#2876065
Hallo

Vermits zelf samengesteld voeren er niet meer in zit voor me voer ik nu terug een tijdje kvv
ik maakte de menu's zelf niet,de persoon die dat voor deed is helaas overleden en zie het zelf niet zitten om dat allemaal zelf te doen wegens mijn bot ziekte is soms al moeilijk voor me om gewoon 3 pakjes uit de vriezer te halen.
Ik voer voornamelijk de 3x totaalvoer,2x totaalvoer wild en 1 x  de vis en 1x  de pens van lotgering per week
over de kwaliteit  wil ik het niet hebben honden doen het er goed op,maar ik zou graag iets extra willen bijvoeren,bij de samengestelde menu's werd er altijd groente/fruit enzo bij gegeven 3x per week
Vandaar had ik graag een soort zelf samengestelde premix willen maken die ik 3 x per week kan geven maar geen idee hoe dit aan te pakken.
Buiten groente en fruit had ik ook graag dingen zoals bv zeewier gegeven je hoort hierover toch dat het goed is voor donker pigment
welk zijn zo wat de dingen die je naast groente /fruit mag bijgeven en in welke hoeveel heden,over groente en fruit heb ik ook niet echt een idee qua hoeveelheid per week

ik voer nu 1 hond 650 gram lotgering per dag de andere 750 gram


Groetjes
Door malimaniac
#2876657
Een paar eitjes per week zijn ook een goede en gezonde aanvulling. En je zou er over kunnen denken om 1x per week i.p.v. de vis versie van lotgering, verse vis te geven. Je zou kunnen vragen bij de visboer om zalmkoppen / graat. Sardines vinden de meeste honden ook lekker. Dan nog een gezond groente mixje er bij en je komt al een heel eind verder.
Door lararo
#2881353
Groente mix heb ik al gemaakt,echter nog geen kruiden mix er staat wel beschreven welke kruiden enzo geschikt zijn maar verder niks qua hoeveelheden
bv zeewier hoeveel mag je hier wekelijks van geven per kg enzo.
Door lararo
#2883821
Vandaag 9 kilo groente gekocht vanmiddag potjes gemaakt en het is nu afzien van de pijn dus niet meer voor herhaling vatbaar het versnijden en blenderen is te belastend.
Nu kwam ik deze tegen is dat een goed alternatief?
http://www.hondenversvoer.nl/index.php?item=barf-groenten_-fruit-en-kruidenmix---1000-gram&action=article&aid=48&lang=NL

Ook vond ik van Biofood natuurkruiden:http://www.biofooddiervoeding.nl/honden/natuurkruiden/47/natuurkruiden-zeewier.html
Is dit een veilig product?lees van een andere kruidenmix merk dat het toch niet zo onschuldig is (Hokamix) geld dit voor deze biofood kruiden ook?
Laatst gewijzigd door lararo op za 01 mar 2014, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door M@rina
#2883987
Waarom gelijk 9 kilo?

Ik maak ook weleens groenteprutje en dan neem ik bijv. 2 stronkjes witlof, een paar wortelen, een bakje tauge of alfalfa, komkommer, wat andijvie of spinazie, een klein bloemkooltje of broccoli een teentje knoflook. Dan in de blender en klaar is klara. je voert maar 10% groente dus zoveel heb je niet nodig.

Ik heb geen ervaring met de producten die je linkt, ik ken wel de kvv's van Versvoer en die zijn goed.

Maar een groenteprut is geen premix. Een premix wordt door de fabrikant toegevoegd aan enkelvoudige kvv's om het compleet te maken, het zijn vaak synthetische vitamine en mineralen.
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 02 mar 2014, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Thea
#2884141
Ik zou het niet te moeilijk maken.
Zelf koop ik wel eens wat pakjes diepvriesgroente zoals boontjes,erwtjes wortles bloemkool brocceli evt een zak wokmix paar blokjes spinazie en rode kool. verse  komkommer paprika knoflook en dat gaat even in de hakbeker van mijn staafmizer.
In zakjes van 100 gr was de laatste x nog geen half u bezig en langste werk was in zakjes doen ;)
Gebruikersavatar
Door nova
#2884548
[quote="lararo"]
Vandaag 9 kilo groente gekocht vanmiddag potjes gemaakt en het is nu afzien van de pijn dus niet meer voor herhaling vatbaar het versnijden en blenderen is te belastend.
Nu kwam ik deze tegen is dat een goed alternatief?
http://www.hondenversvoer.nl/index.php?item=barf-groenten_-fruit-en-kruidenmix---1000-gram&action=article&aid=48&lang=NL

Ook vond ik van Biofood natuurkruiden:http://www.biofooddiervoeding.nl/honden/natuurkruiden/47/natuurkruiden-zeewier.html
Is dit een veilig product?lees van een andere kruidenmix merk dat het toch niet zo onschuldig is (Hokamix) geld dit voor deze biofood kruiden ook?
[/quote]

Is diepvries groenten een idee voor je? Als je deelblokjes koopt, dan hoef je alleen maar te ontdooien
En als je groenten wat kookt, dan is het mixen met een staafmixer minder zwaar. Misschien heb je wat aan deze tips
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door