Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pippie
#287657
We hebben ook drie hele oudjes, tussen de dertien en vijftien, ze hebben amper een tandje in het bekkie.
Ze barfen net zo hard mee maar ze sabbelen op de ribben en de kip, uiteindelijk werken ze alles met smaak naar binnen. Nou is mijn vraag, kan dat eigenlijk geen kwaad want kauwen doen ze dus niet maar ze worden helemaal gek als ze de kip of de ribben ruiken ;D ;D ;D
Door Lizzy
#287660
Maar hoe krijgen ze het dan naar binnen? Ik neem aan dat ze ribben niet in 1 keer naar binnen kunnen werken, toch?
Door tieneke
#287663
Ik zou het zelf niet durven geven,stel dat er eentje het loodje legt met een stuk bot wat naar binnen verdwijnt :-X
Als je iets geeft zou ik het malen of platmeppen,in kleine stukjes snijden
Door Audrina
#287668
Mijn reu Donny mist ook zijn voortanden (zowel boven als onder, is zijn eigen schuld omdat ie zo nodig een stuk muur los wilde trekken) en ik kan heel goed merken dat ie ze niet heeft. Als ie bijvoorbeeld een stuk bot heeft waar ook een lap vlees aan zit (soepschenkel ofzo) dan krijgt ie nooit dat laatste restje vlees / vlies van dat bot af, terwijl mijn teven zo'n bot helemaal "schoon" maken.
Als ze nog wel kiezen hebben zou ik die ribben en andere botten wel durven te geven, maar als ze ook bijna geen kiezen meer hebben zou ik het alleen bij makkelijkere dingen zoals kippennekjes en kipkarkasjes houden.
Door pippie
#287671
Ze sabbelen en ik geef ze grote ribben met echt vlees aan en dat vlees sabbelen ze er helemaal van af, dan haal ik het restant, de kale ribben weg
Maar de kip sabbelen ze ook en dat is echt helemaal superzacht voordat ze het doorslikken.
Door Lizzy
#287677
Nou, als ik het zo lees dan gaat het prima en zou ik het gewoon toestaan. Ze zijn zooo voorzichtig ermee! En het verhoogd zeker weten hun 'geluksgevoel'. De kippenvleugels zou ik zelf dan wel even inknippen of met een bijltje bewerken.
Door pippie
#287690
Lizzy schreef: Nou, als ik het zo lees dan gaat het prima en zou ik het gewoon toestaan. Ze zijn zooo voorzichtig ermee! En het verhoogd zeker weten hun 'geluksgevoel'. De kippenvleugels zou ik zelf dan wel even inknippen of met een bijltje bewerken.
doe ik al en ze zijn er zo gek op dat ik het ze ook niet wil onthouden ;)
Door EvitaP
#287692
Mijn oudste hond heeft ook bijna geen tanden meer, die zijn tot haar tandvlees versleten. Maar ze kraakt de botten wel en scheurt alles uit elkaar mbv haar poten, doen jouw honden dat niet?
Door pippie
#287693
nee dat kunnen ze niet meer, zetten wel hun poot erop maar kraken kunnen ze niet, ze sabbelen echt, is heel lief om te zien
Door tieneke
#288144
pippie schreef: Ze sabbelen en ik geef ze grote ribben met echt vlees aan en dat vlees sabbelen ze er helemaal van af, dan haal ik het restant, de kale ribben weg
Dan kan het geen kwaad he ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door