Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2876329
Mijn hond krijgt al een tijdlang kvv met daarbij ook redelijk wat barf. Omdat ik merk dat ze het barf deel veel lekkerder vind, wil ik stoppen met de kvv (misschien af en toe nog  wel een dag als het zo uit komt).
Nu heb ik een menu samengesteld op basis van 2 weken voer voor haar, dat is namelijk zoals ik het wil gaan inkopen tegelijk met het kvv voor de katten. Mijn vriezer is namelijk niet zo groot. Ik zal dan de hoeveelheden natuurlijk nog in porties verpakken per dag, en daarin zorgen voor wat afwisseling.
Ze krijgt hiernaast ook nog schapenvet (uit de vriezer) en gedroogde snacks, af en toe een ei of wat kwarteleitjes, en ook krijgt ze regelmatig wat te snoepen zoals mijn yoghurtbakje uitlikken.


Ik zou graag reacties willen wat ik nog zou kunnen invullen bij de ????
Ik heb voornamelijk dingen uitgezocht waarvan ik weet dat zij ze lekker vindt.  Eend, duif, haas en konijn lust ze echt niet, dus dat staat er niet in, en kip vindt ze ook niet echt lekker.  Paard ga ik binnenkort maar eens aanbieden, kijken of ze dat lust dus dat zou denk ik wel een goede optie zijn voor het spiervlees?

Menu voor een teef, 2 jaar oud, 30 kilo.

Hoeveelheid: 3% van 30 kilo = 900 gram per dag 
Rauw vleesbot 50% :  450 gr.
Groentes 10% :  90 gr.
Orgaanvlees 15% :  135 gr.
Spiervlees 25% :  225 gr.


12600 gram per 2 week
Rauw vleesbot 50% :  6300 gr.
Groentes 10% :  1260 gr.
Orgaanvlees 15% :  1890 gr.
Spiervlees 25% :  3150 gr.


Rauw vleesbot 6300 gr.
2000 gr. kalkoennekken
3000 gr. hertenrib (kalf)
1300 gr. ???

Orgaanvlees 1890 gr.
1000 gr. lamspens of runderpens
500 gr. lamslong / lever / niertjes
390 gr. runderhart of lamshart

Spiervlees 3150 gr.
1000 gr. hertvlees
1000 gr. rundvlees
650 gr. paardvlees (???)
500 gr. wijting / makreel 

Groentes 1260 gr.
eigen mix, maak ik per week verschillend met een stuk of 6 groenten en knoflook
Laatst gewijzigd door Jura&Mahru op di 18 feb 2014, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2876500
beginnertje schreef: Mijn hond krijgt al een tijdlang kvv met daarbij ook redelijk wat barf. Omdat ik merk dat ze het barf deel veel lekkerder vind, wil ik stoppen met de kvv (misschien af en toe nog  wel een dag als het zo uit komt).
Nu heb ik een menu samengesteld op basis van 2 weken voer voor haar, dat is namelijk zoals ik het wil gaan inkopen tegelijk met het kvv voor de katten. Mijn vriezer is namelijk niet zo groot. Ik zal dan de hoeveelheden natuurlijk nog in porties verpakken per dag, en daarin zorgen voor wat afwisseling.
Ze krijgt hiernaast ook nog schapenvet (uit de vriezer) en gedroogde snacks, af en toe een ei of wat kwarteleitjes, en ook krijgt ze regelmatig wat te snoepen zoals mijn yoghurtbakje uitlikken.


Ik zou graag reacties willen wat ik nog zou kunnen invullen bij de ????
Ik heb voornamelijk dingen uitgezocht waarvan ik weet dat zij ze lekker vindt.  Eend, duif, haas en konijn lust ze echt niet, dus dat staat er niet in, en kip vindt ze ook niet echt lekker.  Paard ga ik binnenkort maar eens aanbieden, kijken of ze dat lust dus dat zou denk ik wel een goede optie zijn voor het spiervlees?

Menu voor een teef, 2 jaar oud, 30 kilo.

Hoeveelheid: 3% van 30 kilo = 900 gram per dag 
Rauw vleesbot 50% :  450 gr.
Groentes 10% :  90 gr.
Orgaanvlees 15% :  135 gr.
Spiervlees 25% :  225 gr.
Goed idee om te gaan barfen :)
12600 gram per 2 week
Rauw vleesbot 50% :  6300 gr.
Groentes 10% :  1260 gr.
Orgaanvlees 15% :  1890 gr.
Spiervlees 25% :  3150 gr.

Rauw vleesbot 6300 gr.
2000 gr. kalkoennekken
3000 gr. hertenrib (kalf)
1300 gr. ???
Parelhoenkarkas, haaskarkas, kwartel? Vindt ze eendennek ook niet lekker? (van tamme eend)
Kalkoennek kan echt knetterhard zijn hoor. Dat vind ik wel een waarschuwing waard.
Orgaanvlees 1890 gr.
1000 gr. lamspens of runderpens
500 gr. lamslong / lever / niertjes
390 gr. runderhart of lamshart
Long bevat weinig voedingsstoffen. Je mag overigens ook 10% pens en 10% andere organen geven.
Spiervlees 3150 gr.
1000 gr. hertvlees
1000 gr. rundvlees
650 gr. paardvlees (???)
500 gr. wijting / makreel 
Paard is prima. Lamsvlees en geitenvlees is prima. Kalkoenvlees is prima. Wijting vinden de meeste honden trouwens niet te eten. Zeker rauw vinden ze het goor. En 1 bak vol met makrelen geeft je meestal de garantie op een flinke kotspartij. Ik zou zelf als extraatje 1 keer per week een sardientje geven en 1 keer per week een panharing. Ofzo.
Groentes 1260 gr.
eigen mix, maak ik per week verschillend met een stuk of 6 groenten en knoflook
Heel goed!
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2876566
Dankje voor je reactie. De kalkoennekken heeft ze al een paar keer gehad, dat vond ze lekker en ging hier prima. Ze vindt het kraken en kauwen heerlijk, daar maak ik me geen zorgen om. Ik merk juist dat ze totaal niet voldaan is van kvv, denk dat ze dus echt flink wil kauwen.

Haas en eend wil ze dus echt niet eten helaas. Bij de eend gaat echt piepen en er voor weglopen (ook als het een mengsmaak is met kvv met nog ander soort vlees er in). Haas heb ik poten van gehad, daar wilde ze wel doorheen rollen en er overheen pissen in de tuin, maar eten echt niet. Ook niet als ik haar kleine hapjes aanbood van het vlees om te proeven. Denk je dat een karkas echt anders smaakt voor haar?

Long zal ik dan gedroogd geven als snack en uit het versoverzicht halen, en nog wat meer pens in verhouding is ook goed te doen.

Wijting snoept ze al wat stukjes van de katten mee dus ik denk dat ze dat wel wil als ik niet te veel geef in één keer. Hond heeft duidelijk een aparte smaak met sommige dingen.  ;D
Kalkoenvlees is ook wel een goed idee aangezien ze de nekken lekker vindt. Geit heb ik haar nog niet aangeboden dus dat is inderdaad ook nog een optie. Moet alleen even kijken waar ik dat dan het beste kan halen.

Zal er zo wel uitkomen dan verder O0
Laatst gewijzigd door Jura&Mahru op di 18 feb 2014, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door