Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2874427
De schaal van de eieren moet ten eerste ongekookt zijn. Dat bevorderd de opneembaarheid. Ja, ik vind dat poeder beter opneemt dan stukjes eierschaal. Je ziet bij veel honden toch stukjes eierschaal terug in de poep. En dat duidt erop dat het eruit komt zoals het er in gaat. Dus mijn antwoord is : ja.
#2875386
Ja, eierschaal is beter omdat het een natuurlijk calcium is dat goed wordt opgenomen. Supplementen zijn chemische vormen van calcium, die minder goed worden oogenomen, en andere mineralen aan zich kunnen binden waardoor die ook niet meer ter beschikking komen voor het lichaam.
Door Lil
#2875638
pike schreef: Ja, eierschaal is beter omdat het een natuurlijk calcium is dat goed wordt opgenomen. Supplementen zijn chemische vormen van calcium, die minder goed worden oogenomen, en andere mineralen aan zich kunnen binden waardoor die ook niet meer ter beschikking komen voor het lichaam.
Dank voor het antwoord! Als het hier nodig wordt, ga ik dus een koffiemolen kopen.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door