Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ivita
#2875289
hoi,

Mijn hond krijgt nu sinds 5 dagen kvv.
Ze vindt het heerlijk, maar sinds ze dit voer krijgt houdt ze me nog meer dan anders in de gaten of loopt me voor de voeten. Het lijkt alsof ze steeds weer wat verwacht.
ze krijgt nu 2 x daags, (brokken kreeg ze ook 2x per dag).
tussen door een stukje pens of wat anders om op te knabbelen.
Het allerte gedrag en bij elk geluid denken dat ze wat krijgt vind ik wat vervelend.
Is het een optie als ik gewoon alles op 1 moment geeft, zodat ze de rest van de dag meer rust heeft?
Wat is jullie ervaring?

grtjs
Door spikkel
#2875302
De meesten voeren 2x dgs Kvv omdat het snel verteerd. Hoeveel Kvv voer je, misschien heeft ze toch wat te weinig. Hoe actief is ze.
Barf geeft een voller gevoel, en dat word meestal 1 x dgs gegeven.
Door fransbulletje
#2875325
De bullen krijgen sinds een aantal maanden 1x per dag hun kvv maaltijd en dat gaat prima.
S'morgens een gedroogde kippennek, of 2, en dan tussen 12.30-14.30 uur hun kvv maaltijd.
Na de laatste uitlaatronde nog een paar gedroogde longblokjes/vleesblokjes en een theelepel kokosolie
Door ivita
#2875334
ze krijgt 600 gram
ze weegt 31 kg

af en toe wat extras om te knabbelen of een eitje

in huis rustig, buiten actief.
wandelen drie keer daags 20-30 minuten, soms half uurtje fietsen
ze wil vast meer, ze lijkt nooit echt vol te zijn, maar ik wil haar niet te zwaar hebben, 30-31 is een mooi gewicht voor haar

grtjs
Door Gevoelsdier
#2875790
hoi Ivita,

Hoe oud is je hond?
Ik hoor wel vaker dat honden wat hongerig zijn als ze net zijn overgezet op KVV. Vaak gaat dat na verloop van tijd wel over.
Het kan helpen om haar direct na het eten wat te kluiven te geven zodat ze wat langer met haar "maaltijd" bezig is.  Als je bang bent dat ze dan te dik wordt, kun je haar desnoods een klein beetje minder KVV geven zodat ze wel kan kluiven.

zelf geef ik mijn honden wel 2x daags. Zou ik ineens overschakelen op 1 x daags, zou dat veel stress geven. Maar ik geef hun dagportie niet in 2 gelijke delen. Bij mij krijgen ze 's morgens minder en 's avonds een wat vollere bak zodat ze "gevuld" kunnen gaan slapen. Dit werkt goed voor mijn honden, maar je kunt het natuurlijk ook andersom doen. Of op deze manier afbouwen naar 1x per dag, dus 1 maaltijd steeds een beetje minder en de andere maaltijd steeds een beetje meer.
Door Simone V
#2875840
barf geeft een meer voldaan gevoel. KVV verteert veel sneller en moet je meer van geven.
Het omzetten van brok naar rauw maakt in eerste instantie hongeriger, vanwege het feit dat je geen koolhydraten meer geeft. Die vullen meer en het duurt even voordat het lichaam daar op ingesteld is.

Ter vergelijking, mijn hond weegt ook 31 kilo en krijgt 800 gram barf per dag. Zij is 3 jaar en blijft mooi op gewicht met die hoeveelheid eten.
Dus misschien toch iets meer geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door