Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door litteljoe
#2874564
hoi allemaal ik voer al een behoorlijke tijd kvv en ben sinds kort konijn en geit erbij gaan voeren ,konijn at ze al af en toe maar sinds 1,5 week geit ,nu denk ik zelf dat shoraya jeuk heeft  gekregen sinds ik geit voer ,ben nu ook weer gestopt met geit geven ,shoraya heeft vooral jeuk aan haar poten ,kan iemand mijn vertellen hoelang het ongeveer duurt dat de geit producten uit haar lijf zijn ,heb ook geen geken of ze vlooien heft maar daar vind ik niks van geen poepjes maar ook gen vlooien ,heeft er iemand opties
Door Lizzy
#2874582
Bedoel je dat ze jeuk aan haar voeten heeft?

Het kan van het geit zijn. Maar ja, helaas kan het van alles zijn. Van een nieuw mandje of kleedje dat je hebt tot iets waar ze allergisch voor is. Het kan ook een huidgist zijn (als het aan de voeten zit). Heeft ze een sterkere lucht bij zich?

Zit de jeuk echt alleen aan de poten?
Door Lizzy
#2874584
Ik weet niet precies hoe lang het duurt voordat de jeuk verdwijnt als je geen geit meer geeft. Maar volgens mij kan dat wel 6 weken duren (aangezien je een voedselallergie-eliminatiedieet tenminste 6 weken moet volhouden).
Door litteljoe
#2874593
lizzy de jeuk is tot aan de oksels shoraya wilt er graag nippen en als ik zeg dat ze moet stopen gaat ze likken zie geen bultjes haar huid is daar roser kan ik goed zien haar haren zijn daar wit ,ze heeft geen are geur bij zich en geen nieuwe spullen
Door Lil
#2874640
Lizzy schreef: Ik weet niet precies hoe lang het duurt voordat de jeuk verdwijnt als je geen geit meer geeft. Maar volgens mij kan dat wel 6 weken duren (aangezien je een voedselallergie-eliminatiedieet tenminste 6 weken moet volhouden).
Ja, dat kan helaas gemakkelijk 6 weken duren is mijn ervaring.  :-\
Ik moest dan tijdens het elimineren soms terug naar de basis voor een paar weken en dan weer de diersoorten die goed gingen toevoegen, vraag me niet hoe dat in elkaar zat maar gewoon proefondervindelijk kwam ik erachter dat ik dan de jeuk kon verkorten tot 4 weken ipv 6 weken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door