Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sassol
#2874479
Hallo BARF'ers,

Ik ben de laatste tijd toch aan het twijfelen om mijn kat ook wat groente/fruit prakjes door z'n kvv te geven. Deze zijn dan dus wel vers.
Voor de hond doe ik het ook, oa door het argument dat het vlees wat hij krijgt, niet te vergelijken is met het vlees wat een wolf zou vangen. En je dus rauw gepureerde groente/fruit toevoegd voor de vitaminen.
Nu lees ik vooral bij de kat dat die echt geen groente en fruit hoeven, omdat ze obligatore carnivoren zijn. Dan denk ik: dat klopt! Maar ook mijn kat eet niet alleen maar wild vlees. Waarom gaat datzelfde verhaal niet op voor de kat?
#2874750
Ik denk dat datzelfde verhaal voor een deel wel opgaat voor katten. Wel eten wolven volgens mij meer plantaardig voedsel dan wilde katten, die inderdaad obligate carnivoren zijn. Ik ben er voor om een klein percentage van het kattenvoer (hooguit 5%) te laten bestaan uit groente, noten en zaden. Fruit vind ik geen goed plan, omdat de suikers daarin de alvleesklier belasten. Meer dan 5% in totaal zou ik ook niet doen, katten hebben namelijk vooral veel hoogwaardig dierlijk materiaal nodig en teveel plantaardig voedsel zorgt ervoor dat ze te weinig daarvan binnenkrijgen. Ik geef zelf 2-3% plantaardig materiaal.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door