Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#2871800
Ziggy had het afgelopen jaar iedere keer heel veel viezigheid in haar ogen (ze heeft eigenlijk al heel haar leven veel en vaak viezigheid in haar ogen), soms ook groenige viezigheid,  maar ze had iedere keer geen ontsteking. Toen heeft een dierenarts ontdekt dat ze te weinig traanvocht produceert, waardoor ze dus volgens hem de rest van haar leven iedere dag gedruppeld moet worden, kunsttranen en andere veel duurdere druppels waarvan ik het etiket niet kan lezen.

Zolang we dagelijks druppelen gaat het prima,  als ik het een keertje vergeet heeft ze direct weer heel veel viezigheid in haar ogen. Maar ik vraag me af of er geen natuurlijk alternatief is.
#2871814
Ik ben met Jacy sinds begin dit jaar bezig, eerst zalven met corticosteroïden, 3 weken lang, daarna aangevuld met sterkere corticosteroïdendruppels voor 2 weken, daarna alleen de sterke corticosteroïdendruppels met antibioticazalf nu, gaat nu een stuk beter, maar moet nog een volle week volhouden, dat  is best zwaar, elke dag 4xdd..

Hier op het forum hoor ik veel over similasan of zilverwater, misschien dat dat helpt? Sterkte in elk geval! Niet leuk, zoiets..
Door tessa
#2871898
Mijn shih tzu heeft haar oog verloren doordat ze aan een kant een droog oog had.
Ik denk niet dat je teveel moet experimenteren of dat alternatieve middelen gaan helpen.
Bij Pip was het oog binnen een week zo kapot dat er geen redden meer aan was.
#2872363
tessa schreef: Mijn shih tzu heeft haar oog verloren doordat ze aan een kant een droog oog had.
Ik denk niet dat je teveel moet experimenteren of dat alternatieve middelen gaan helpen.
Bij Pip was het oog binnen een week zo kapot dat er geen redden meer aan was.
Jeetje, ik wist niet dat het zulke ernstige gevolgen kon hebben. .

Gewoon blijven druppelen dan maar.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door