Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#2873462
Hope krijgt alleen witlof en andijvie, dus daar heb ik nooit over deze vraag nagedacht.

Ik sta groenten te maken voor Nelson. Wat kan je van de groenten allemaal geven?
Van de worteltjes alleen de wortel of ook het loof? Van broccoli alleen de roosjes of ook de stronk?
Door Annemarie Rijnveld
#2873495
Hope schreef: Hope krijgt alleen witlof en andijvie, dus daar heb ik nooit over deze vraag nagedacht.

Ik sta groenten te maken voor Nelson. Wat kan je van de groenten allemaal geven?
Van de worteltjes alleen de wortel of ook het loof? Van broccoli alleen de roosjes of ook de stronk?
Ik lees mee.....loof worteltjes heb ik ergens gelezen dat het een giftige stof bevat voor honden (engelse site), dus dat geef ik niet meer. Van broccoli, artisjokken en andere groenten geef ik vaak alle delen, als het zo uitkomt. Avocado gebruik ik niet, en is ook geen groente, maar de schil ervan is weer giftig voor honden, volgens Jean Dodds.
Door Lizzy
#2873755
Loof van wortel vinden ze hier echt zo smerig, dat eten ze niet eens meer. Van Amerikaanse sites weet ik dat je een klein beetje mag gebruiken maar de geur en smaak ik zo sterk, ik zeg "wegkiepen". Verder haal ik van andijvie en witlof het stronkje af maar ik denk dat dit niet hoeft. De stammetjes van broccoli zijn lekkerder dan de roosjes, dus die geef je ook.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2873892
Lizzy schreef: Loof van wortel vinden ze hier echt zo smerig, dat eten ze niet eens meer. Van Amerikaanse sites weet ik dat je een klein beetje mag gebruiken maar de geur en smaak ik zo sterk, ik zeg "wegkiepen". Verder haal ik van andijvie en witlof het stronkje af maar ik denk dat dit niet hoeft. De stammetjes van broccoli zijn lekkerder dan de roosjes, dus die geef je ook.
Aaah dank je! Het loof gaat dan gewoon naar de konijnen  ;)

Wat doe je met de bladeren van bloemkool?
Ik geef het vaak aan de paarden, maar lusten honden dat ook?

Het is zo zonde om onnodig wat weg te gooien. Ik probeer zo min mogelijk afval te hebben. In de voeding van de paarden, verpakkingen, plastic zakjes maar dus ook in de keuken.
Gebruikersavatar
Door Hope
#2873934
Kaio schreef: Bladeren van bloemkool smaken eigenlijk gewoon naar ...bloemkool :-)
Wat vreemd eigenlijk dat wij er maar zo weinig van eten!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2873953
Hope schreef: Wat vreemd eigenlijk dat wij er maar zo weinig van eten!
Smaakt wel wat minder sterk als de roosjes. Dat weet ik toch proefondervindelijk  :biggrin2:
Zo rauw als 'koekje' vinden de honden het ook heerlijk. Voor Maci ( eet groenten alleen gekookt) kook ik het ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door