Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2872723
Beste,
Sinds maart 2013 zitten mijn 2 honden aan de BARF. Ik voel me nog steeds een beginneling, want het is allemaal maar ingewikkelde wiskunde wat mij betreft.. maar goed, nu gaan de honden voor 1 weekje uit logeren i.v.m. een vakantie.
Ze kunnen godzijdank beide terug naar de fokker, maar, onze labrador gaat naar de fokker die met haar honden niet BARFT en dus eigenlijk alleen brok of KVV wil geven..  (de Weimaraner gaat trouwens naar de fokker die me aangestoken heeft met het BARF-virus, dus dat zit wel goed..haha ;))

Goed, terugkomende op mijn labrador reu van ruim 4 jaar oud en ongeveer 30 kilo zwaar..
Ik vraag beleefd om hulp ... Wat heb ik nodig voor 8/9 dagen KVV??
Kan iemand mij hierin adviseren a.u.b.  :biggrin2: Mijn dank is groot!! :)
#2872749
Voor een weekje zou ik me niet zo druk maken hoor, gewoon een goede kvv nemen, misschien een paar verschillende smaken en dan komt hij de week prima door.
Als hij geen allergieën heeft zal hij als labrador vast niet zo heul kieskeurig zijn wat smaken betreft  :biggrin2:
#2873321
M.i. kun je gewoon kvv geven, inderdaad niet heel veel anders dan gemalen barf.
Onze toekomstige hond zal sowieso een combi van kvv en barf krijgen straks.
Dus zeker voor dat weekje zie ik niet in waarom het een probleem is, je kunt je wel beperken tot de enkelvoudige worsten (dus alleen paard, of kip en niet en en) zodat je qua afwisseling in de buurt van BARF blijft. Maar denk zelf niet dat zelfs dat veel uitmaakt voor een weekje.
#2874080
Fabienne88 schreef: Ja ik weet met KVV alleen niet precies wat er in "de mix" zit .. maar ach .. ik ga inderdaad lekker voor een weekje KVV :-) bedankt allen
zeker weten doe je het nooit, maar er zijn merken waar ze aardig precies weergeven wat erin zit.

Ik persoonlijk maak me voor 1 week echt niet druk. Ik overleefde het vroeger wel 2 weken op campingvoedsel.  :P :biggrin2:
#2874085
Hope schreef: Voor een weekje zou ik me niet zo druk maken hoor, gewoon een goede kvv nemen, misschien een paar verschillende smaken en dan komt hij de week prima door.
Als hij geen allergieën heeft zal hij als labrador vast niet zo heul kieskeurig zijn wat smaken betreft  :biggrin2:
Dit dus ;-)
Ervan uitgaande dat er geen bijzonderheden zijn qua verteren of allergie zou ik 1 merk kiezen, bijv. Carnibest en daar 1 of 2 smaken van eerst proberen thuis. Als dat verder probleemloos gaat zou ik evenveel aan gewicht (laten) geven als nu barf en wat extra meegeven voor het geval dat ;-)
Als service zou ik wel porties maken, dat de opvang dat niet hoeft te doen, tenzij het allemaal mooi uitkomt met 1/2 kilo per keer ofzo.

Dat gaat dan gewoon helemaal goedkomen hoor. Ik kan me voorstellen dat je liever barf had laten geven maar kom op; kvv is zeker niet slecht (in mijn beleving).
Ik durf zelfs zo ver te gaan om te stellen "al zouden ze 1 1/2 week op brok moeten" maar goed, dat is net ff een stap tever.

Geef evt wat extra mee voor de hondjes des huizes ;-)

Suzanne
#2874439
Irish schreef: Koop een
doos
/rollen KVV, ontdooi het en geef het aan de hond.
Dingen niet moeilijker maken dan nodig joh :)
Een doos is wel errug.....veul...  :-\ :-\
Maar idd zou ik niet te moeilijk doen, als je zelf op vakantie gaat dan ga je toch ook niet in de winkels kijken of je Hollands eten kunt kopen?

Enne... BARF wiskundig?  Lezen, vragen, lezen, vragen...menu laten zien.. weer lezen, vragen, etc.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door