Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Roosj
#2873396
Pf.. Mijn vriend zat aan de kluifgerei van KFC. De kat toonde zeer veel intresse. Mijn vriend was zo snugger om de botten niet op te ruimen en eerst TV te kijken om het na dat programma op te ruimen.
3x raden.. Ineens hoor ik geritsel. Ik kijk op, zie de kat in de tas. Ik grijp in, kat gaat er vandoor.. Met botten.. Dus ik er achteraan. Ze laat 2 botten vallen en kruipt achter een kast waar ik niet bij kan en haar niet kon zien. 10 minuten later komt ze haar bek aflikkend achter die kast vandaan.. Dat had duidelijk gesmaakt.. Maar wat? Dat weet ik dus niet.. Kan een poot zijn, kan een vleugel botje zijn..

En nu?? Het is natuurlijk verhit bot en dat splintert...

Ze zit normaal gesproken op BARF: wilde bosduif, kwartel, eendennek. Af en toe een klein stukje hazenbout ging ook goed, maar patrijspoten ging niet goed.

Ik ga haar nu eerst wat kalkoenfilet geven in de hoop dat dat dan om het bot heen gaat zitten zodat het zo min mogelijk schade veroorzaakt..
Laatst gewijzigd door Roosj op do 13 feb 2014, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Roosj
#2873413
Het waren maar korte botjes en zo ver we konden bekijken, ligt er niets achter de kast..

We gaan van BARF af omdat ze te erg schrokt en dan dus dingen uitspuugt en weer opeet of ineens alsnog uitspuugt. Dat ze het dus klein genoeg gekauwt heeft, ga ik ook niet van uit..

Ze zit 1 jaar op rauw en is 12 jaar oud. Voor die tijd altijd goedkoop supermarkt voer gehad (ik heb de kat een jaar terug overgenomen) samen met granen pate en tafeltje dekje mensen voeding samen met kaas en brood.
Laatst gewijzigd door Roosj op do 13 feb 2014, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2873435
Ik denk dat je 2 dingen kunt doen
1) het aanzien
2) naar de DA voor een röntgenfoto van de ingewanden en adh daarvan actie ondernemen in de zin van laxeren oid.

Ik zou in eerste instantie voor optie 1 gaan en heeeeeeel goed in de gaten houden op verschijnselen van ziek en/of verstopping.
Door Roosj
#2873441
koekje schreef: Ik denk dat je 2 dingen kunt doen
1) het aanzien
2) naar de DA voor een röntgenfoto van de ingewanden en adh daarvan actie ondernemen in de zin van laxeren oid.

Ik zou in eerste instantie voor optie 1 gaan en heeeeeeel goed in de gaten houden op verschijnselen van ziek en/of verstopping.
Tnx, dan gaan we voor 1. Een 12 jarige kat onder narcose is niet mijn favouriet ;)
#2873451
Ik wil je een hart onder de riem steken: hetzelfde is een vrindin overkomen, hond had gebakken lamsvleesbot gegeten. Alles is er gedeeltelijk verteerd, gedeeltelijk onverteerd uitgekomen. Zal met de kat ook wel lukken denk ik. Sterkte!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2873452
Voor een foto hoeft poes niet onder narcose hoor, er zijn zelfs eens buikfoto's van Sien zo gemaakt. Wat je nodig hebt zijn minimaal 2 mensen om poes in bedwang te houden. En leren handschoenen. En doorzettingsvermogen.
Door Roosj
#2873473
Annemarie Rijnveld schreef: Ik wil je een hart onder de riem steken: hetzelfde is een vrindin overkomen, hond had gebakken lamsvleesbot gegeten. Alles is er gedeeltelijk verteerd, gedeeltelijk onverteerd uitgekomen. Zal met de kat ook wel lukken denk ik. Sterkte!
Tnx! :)
Door Roosj
#2873557
hannabelgje schreef: Ik heb hier ook een kat die vindt dat ze alles heel door kan slikken. Toch krijgt ze barf hoor. Ik knip voor haar alles in stukken zodat er geen ongelukken gebeuren.
Dat gaat mij wat te ver ;) Dan geef ik haar liever gemalen spul. Laatst had ze Tinlo cat konijn als proef. En ze is er verslaafd aan geloof ik.. ;D
Door Roosj
#2873587
hannabelgje schreef: Een stuk bot in kleinere stukken knippen gaat toch niet ver? ???
Voor mij wel ;) Ze BARFen of ze krijgen KVV ;) Ik ga niet alle dagen bot in iniminie stukjes lopen knippen. Mss als ik me beter voel dat dat geen probleem is hoor, maar voor nu is dat voor mij persoonlijk niet te doen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door