Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2873072
Jillz had een snee in haar voetzooltje.
Geen last van, maar ze heeft er blijkbaar (niet gezien helaas  :-[) toch steeds aan zitten likken waardoor het nu een open wond is geworden die vochtig is  :-\ :-\
De wond zit aan de zijkant van haar teen.

Ze heeft er voor zover ik zie geen last van, ze loopt, rent en doet nog steeds gek als altijd.

Maar wat is nu wijsheid?? Ik wil het verbinden met vetwrap als we buiten lopen, maar wat als we gewoon binnen zijn?
Verbinden? Insmeren met honingzalf of groene leem (moet ik dan even kopen, want alles is op helaas)? pootje weken in een soda badje?

Zolang ik er bij ben blijft ze er wel af tenzij ik aan haar poot zit  :-[ :-[
Door Lizzy
#2873074
Ik kan vanaf hier niet zien hoe het eruit ziet en of je het werkelijk moet verbinden. Ik heb zelf zeer goede ervaring met het pootje baden in een oplossing van propolis. Ongeveer 3/4 pipetje in een bak warm water, pootje erin en als ze er een slokje van drinken is er niks aan de hand (mag ook inwendig). Dat ontsmet en geneest.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2873099
Lizzy schreef: Ik kan vanaf hier niet zien hoe het eruit ziet en of je het werkelijk moet verbinden. Ik heb zelf zeer goede ervaring met het pootje baden in een oplossing van propolis. Ongeveer 3/4 pipetje in een bak warm water, pootje erin en als ze er een slokje van drinken is er niks aan de hand (mag ook inwendig). Dat ontsmet en geneest.
Bedankt voor je antwoord Lizzy.

Ik zal nog even een foto maken om te laten zien hoe het er uit ziet. De wond zit op de middelste teen en het nadeel is dat de nagel van de teen ernaast precies tegen die wond aanzit  :-\ :-\

Ik ga iig haar poot weken in een badje met propolis.
Door miik
#2873305
Als er hier wondjes of irritaties aan de voetjes zijn dan doe ik ze een sokje van fleece aan.
Buiten gewoon zonder, lekker wandelen, binnen komen, badje/schoon maken, droog maken en dan een sokje aan.
Ik had nog een hele voorraad van toen ik naar estland ging....
Als je wil kun je hier zo 3 of 3 sokjes komen halen hoor !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door